Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Monstra om
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Torak
Om jag inte far godkant pa mina prov kommer jag att behova ta ett ar ledigt, tanker da monstra om vilket enligt pliktverket borde ga. Fragan ar bara vad jag ska soka till.

Stabstroppchef pa F21 - samma som forra gangen, var dessutom bra sambandit.
Bevplut, F21 - trivdes i vakten, vill garna till F21. Dock kanske inte tillrackligt mycket radio.
Musikkaren - spelar trummor, verkar skoj. Hurdant ar deras baskerprov?
panzerkampfwagen
Musikkårens baskermarsch? Usch...
*mår illa vid tanken på att musikkåren bär basker...*

Har jag förstått det rätt som att du går på gymnasiet, ligger i riskzonen för IG och eventuellt måste göra om gymnasiet? Litet mer bakgrundsinfo gör saken lättare att klyka. Du kan ju PMa mig om det.

Annars är ett hett tips att ringa eller maila direkt till pliktverket, det låter inte som en särskilt unik situation.
Zimin
Förstår jag rätt om jag tror att du tänker göra lumpen en gång till?
Panzerfaust
Torak>

Är det så att du gjort lumpen? och vill göra igen?
Samma här, hoppas inte på något bara... dom sa typ så till mig också... "det borde gå".
Grejen är att det är försvarsmakten som bestämmer och dom godkänner väldigt sällan en sån sak.
Det skall finnas MYCKET goda skäl.
Jag kan säga att jag har enligt mycket goda skäl, kan säga som så att jag skulle kunna gå till media och få FM att framstå som elaka häxan för att dom inte skulle ge mig en till chans. Såna skäl har jag.

Jag har sökt 5 gånger...

Pliktverket är mycket trevliga och tycker det låter bra att man vill osv... men när man söker så skickar dom ansökan vidare till nån värnpliktshandläggare vid HK och denna skall då ge ett "yttrande". Vilket enlig mönstringsförättaren jag har kontakt med är utanför pappret det slutgiltga svaret. Det förekommer YTTERST sällan att dom säger annat än nej, och har dom sagt nej som kommer pliktverket förmodligen gå deras väg.

:(

//Wittman, som kan det där med brev skrivning till pliktverket
Gotcha
QUOTE (Wittman @ Sep 15 2003, 12:34 )
/../ Jag har sökt 5 gånger...

Wittman, som kan det där med brev skrivning till pliktverket /../

Uhm...inte för att vara taskig nu, men om du nu har sökt (har du alltså ansökt om att göra om lumpen FEM gånger???) 5 ggr så kanske du borde optimera brevskrivande och formulering?

Samtidigt blir jag ju nyfiken på vilka speciella skäl du har att anföra?

Jag känner till 3 fall där folk har fått rycka in igen, varav iaf ett har diskuterats livligt här på forumet, men det var riktiga pannben som visste att dra i rätt trådar.

Varför rycka in igen? Är det något fel på Hv/FBU/motsv?
Panzerfaust
QUOTE (Gotcha @ Sep 15 2003, 12:51 )
QUOTE (Wittman @ Sep 15 2003, 12:34 )
/../ Jag har sökt 5 gånger...

Wittman, som kan det där med brev skrivning till pliktverket /../

Uhm...inte för att vara taskig nu, men om du nu har sökt (har du alltså ansökt om att göra om lumpen FEM gånger???) 5 ggr så kanske du borde optimera brevskrivande och formulering?

Samtidigt blir jag ju nyfiken på vilka speciella skäl du har att anföra?

Jag känner till 3 fall där folk har fått rycka in igen, varav iaf ett har diskuterats livligt här på forumet, men det var riktiga pannben som visste att dra i rätt trådar.

Varför rycka in igen? Är det något fel på Hv/FBU/motsv?

nej då, det är lungt.... tar inte åt mig på det sättet:) asså jag använder självklart rättstavning och hjälp om jag är osäker, har som tidigare sagts läs och skrivsvårigheter... hadde även det när jag lumpade förras gången självklart biggrin.gif

Känns som jag har babblat tillräkligt mycket om mina skäl här, hittar du det så läs i nån annan göra om lumpen tråd, om inte så skicka ett PM så berättar jag vad jag har för skäl.

Fbu/HV.
Jo, jag är med i båda, men det finns saker som man inte får göra där, samt att jag vill ha en helt ny utb.
Man kan ju inte jämföra HV med Värnplikten :P

om du vill så får du gjärna berätta om dom tre fallen du känner till... smile.gif
Torak
Bakgrund:

Ryckte in sommaren 2001 pa F21 som Stabstroppchef.
Skickades hem i December 2001 p g a medicinska problem (rygg och fotter, delvis p g a daligt passande vinterkangor)

Borjade plugga pa universitet (Durham i England, pluggar juridik) hosten 2002
Korde examen, behover fa godkant pa omtentorna for att fortsatta till nasta ar, annars omtenta i juni nasta ar.

Kan nu losa de medicinska problemen, sa vill rycka in igen om jag maste ta ett ar ledigt.
panzerkampfwagen
Jisses, låter som en härva för pliktverket att bita i...

Som sagt, ring eller maila dem. Jag tror nog att om du framhärdar ska det nog gå, men å andra sidan, outgrundliga/härdliga äro pliktverkets vägar...
Panzerfaust
Sök sök sök... grejen är att om du som du beskriver bara har ett år du kan göra det så blir det ju svårt... du får tänka på att det tar tid, va jag du skulle jag söka nu även om du inte vet hur det blir... för söker du när du vet om du ska åka hem så kommer du säkert inte hinna mönstra och rycka in på den tiden.
Torak
Jo, det ar det som ar problemet. Det blir i a f inte tal om nagon 15-manadersutb...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.