Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Uthållighet eller Explosivitet?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Greenment
Jag undrat nu ett tag, hur jag ska köra på gymmet...

Ska man ha explosivt stark rygg eller uthålligrygg?

Ska man ha explosivt starka armar eller uthålliga?

jag förmodar att benen ska vara grymmt uhålliga..

axlarna då? ska dem vara starka eller uthålliga?

detta frågar jag i syfte med det militära, vilka muskelgrupper ska vara vad eller ska alla byggas på en och samma grund?

Dvs: bära en tungpackning , vilket är stabilast? att ha en stark explosiv rygg, eller en uthållig? o s v...

Hoppas ni förstår min dumma fråga men tacksam för svar, lixom en svag och uthållig rygg orkar längre än en stark rygg som orkar att bära mer....

hehe.. är trött jag hoppas verkligen ni förstår mig..
blink.gif
heiho
QUOTE (Greenment @ Sep 13 2003, 21:37 )
Jag undrat nu ett tag, hur jag ska köra på gymmet...

Ska man ha explosivt stark rygg eller uthålligrygg?

Ska man ha explosivt starka armar eller uthålliga?

jag förmodar att benen ska vara grymmt uhålliga..

axlarna då? ska dem vara starka eller uthålliga?

detta frågar jag i syfte med det militära, vilka muskelgrupper ska vara vad eller ska alla byggas på en och samma grund?

Hoppas ni förstår min dumma fråga men tacksam för svar, lixom en svag och uthållig rygg orkar längre än en stark rygg som orkar att bära mer....

hehe.. är trött jag hoppas verkligen ni förstår mig..
blink.gif

Det är uppfattat.
Det finns inga dumma frågor bara dumma svar.
Tolka detta svar hur du vill.
Träna uthållighet och styrka. Behovet av explosivitet kan du träna genom att öka din förmåga till att tänka, fundera på olika skeenden som kan inträffa och lär dig att förebygga/förutse.
Träna även upp din förmåga att slappna av, en avslappnad muskel är mycket snabbare än en spänd, en spänd muskel måste släppa sin spänning innan den kan utföra ett nytt arbete.
Fbj972
Kan råda dig till att söka i forumet då det finns mängder av trådar gällande träning.

Lycka till!
kronvrak
Träna maxstyrka, uthållighet och explosivitet.
Det är inte motsatset till varandra, matonlöpare tränar båd explosivitet och maxstyrka t ex.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.