QUOTE (Fu Carlsson @ Sep 14 2003, 00:43 )
Har funderat lite över mordet på A. L som den amatörmordutredare man är.. ;)
Om polisen tror att mördaren är en pundare eller psykopat motsv som inte hade planerat det här dådet utan bara fick ett plötsligt utbrott så tror jag faktiskt dom är lite fel ute. Redan när jag hörde vad läkarna hade att säga om skadorna i deras första utalande till pressen natten då operationen pågick blev jag misstänksam. Vittnen hade talat om att de endast hade sett ett sår på magen på offret A. L och vad jag förstod så sa läkarna samma sak, att det edast var ett knivhugg i magen.
Denna uppgift tillsammans med de uppgifter om de omfattande skador som fanns på de inre organen borde ha gjort att man från polisens sida (läkarna också) borde blivit lite misstänksam. Det första jag tänkte var att mördaren antingen hade sån "tur" att han med ett knivhugg träffade så illa att skadorna blev så svåra eller så visste mördaren precis hur han skulle göra för att utdela maximal skada. Jag tror faktiskt på det senare allternativet, att mördaren faktiskt visste vad han gjorde och hade kunskap om hur han skulle göra. Dessutom, varför utdelade han inte fler knivhugg än ett (bortser från det knivhugg som tog i armen då jag inte tror det var medvetet från mördarens sida utan ett resultat av att offret värjde sig)om han inte redan visste hur illa det första tog?
Efter att ha läst följande
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,360326,00.html på aftonblaskan (förutsatt att uppgifterna stämmer) så blir jag mer övertygad om att det inte var ett oplanerat dåd från en pundare eller dåre som borde suttit inspärrad på psyket. Jag tror faktiskt att det var ett planerat dåd som utfördes av ett "proffs". Hela historien runt om med val av plats och mordvapen kan mycket väl vara ett medvetet val för att förvirra och vilseleda polisen i deras arbetet.
Jaja hursomhelst.. det är ialla fall min lilla teori. Kanske låter magstarkt eller konspiratoriskt men jag tror faktiskt att det tyvärr kan vara så illa.
Vad tror ni?
Jag är vid denna sena timme benägen att instämma. Om jag kopplar på konspirations-apparaten så tror jag att det är samma "gäng" som låg bakom mordet på Palme. Motivet är att styra Sverige i en riktning. Genom att mörda Palme så slog faktiskt Sossarna in på en mer liberal riktning. Vad som sker i utrikespolitken efter mordet på Lindh är mer okänt för mig.
OM det är proffs som gjort det och inte vill att det skall synas så:
de visste att det fanns kameror som på plan två som registreade bilder och lät en figur synas där
de har medvetet valt platsen så att det finns vittnen som hjälper dem i rätt riktning. i syfte få polisen tro att det är på ett visst sätt (vilket det inte är)
de har medvetet släppt kniven. Polisen ägnar resurser åt den. Den kommer troligen inte visa något.
Ett proffs, som inte vill framställa sig om proffs, uppträder inte som ett sådant.
Och det är ju inte intrycket av ett proffs vi har fått, eller hur?
Sverige, och vår åsikt i världen, har betydelse och det är dags för oss att förstå att det finns gruperingar i världen som vill påverka åt vilket håll som vi går. Och så länge det är så lätt att döda svenska statsråd så gör man det. Det är ju lättare än att döda mer svåråtkomliga politiker.
Hoppas jag har fel och de griper mördaren inom kort, men jag har en känsla av deja vu.
Konspirations-Uttern X|