Help - Search - Members - Calendar
Full Version: flytta?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
soldat isak
Jo....eventuellt har jag ett nytt jobb på G ( jag kommer med stor säkerhet att bli av med nuvarande jobb) Vilket innebär att jag måste flytta. I så fall hamnar jag inom ett annat militärdistrikt och då undrar jag om nån vet hur det funkar inom HV när man flyttar? Tar man med sig utrustningen tex.? Givetvis lär jag få reda på hur det funkar OM det blir aktuellt,men jag är ändå lite *nyf* såhär i förväg....så om nån har erfarenhet så dela gärna med er! laugh.gif
SISU
Ska du flytta o svika oss :( i plutonen !
De var synd...vart då?
Svar på din fråga .....Jag tror att du lämnar in o hämtar ut nytt i ditt nya MD.
Men det är bara spekuationer men MD håller nog hårt i sina pryttlar.
Har du fått korten ännu ifrån Norrekatts park väntar.... smile.gif

Lycka till med flytten ph34r.gif Micke ph34r.gif
Kapten krycka
Det enklaste är att lämna in. Det brukar aldrig funka med överföringar av mtrl.
Blev själv stående med dubbla utr.
Lycka till med jobbet
IB2
Det går att göra överföringar av materiel om viljan finns. Jag fick all materiel förutom vapen överfört, när de gäller vapen verkar de inte lita sitt LIFT-system.
Raffsec
Vet inte hur det funkar med mtrl men en sak du måste gör är ju att göra om skyddsvakten

HV.gif
heiho
Inga problem.
Lämna in vapen med tbh, glöm inte patronlägeslåset.
Prata med din nuvarande kvm och den blivande och låt dom göra själ för sin peng.

@kapten Krycka, det är inget problem att ha 2 utrustningar sett ur min synvinkel.
Hur får man 2? Om man vet att man har en så behöver man inte hämta ut den andra blink.gif
soldat isak
QUOTE (SISU @ Sep 11 2003, 08:01 )
Ska du flytta o svika oss  :( i plutonen !
De var synd...vart då?
Svar på din fråga .....Jag tror att du lämnar in o hämtar ut nytt i ditt nya MD.
Men det är bara spekuationer men MD håller nog hårt i sina pryttlar.
Har du fått korten ännu ifrån Norrekatts park väntar.... smile.gif

Lycka till med flytten  ph34r.gif Micke ph34r.gif

Ännu är inget bestämt. Men det verkar alltmera klart att jag kommer att bli av med mitt nuvarande jobb. Och SISU: tyvärr har jag inte framkallat filmen ännu...det är några kort kvar på den. Men jag LOVAR,du ska få korten när dom väl är klara! Och förresten...det ev nya jobbet är inte alls klart ännu,så det troligaste är att jag blir kvar på nuvarande ort.
Kapten krycka
Man får dubbla när befälen säger att man saknar utr fast man står med den på.
Deras system flippade ur och inga papper sändes till det nya förbandet.
Även utb papprena försvann på vägen så även fm kan tabba sig när det gäller att skicka viktiga handlingar.
Problemet är löst i dag men man blir lite snopen när de säger att jag inte fått min utr.
soldat isak
Hallå igen... Mitt flyttningsprojekt är avblåst! laugh.gif Det har dykt upp nya möjligheter på hemmaplan som gör att jag lagt alla flyttningsplaner åt sidan. Jag kommer inte att svika de övriga i plutonen! :P MVH/Isak
SISU
De låter bra det ......... ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.