Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Att ha barn!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
The Swede
Det är väldigt vanligt att pojkar kissar precis när man tar av blöjan.
Ett tips är därför att du lossar blöjan och sen lägger tillbaka den direkt, då kommer kisset i blöjan och inte på din tröja/skjorta.

The Swede pansar2.png
*Been there, done that, got the pee stains to prove it* biggrin.gif
Fu Kallenberg
QUOTE (akula @ Apr 22 2004, 07:14 )
Nu är jag far, det blev en liten gosse, 3350gram och 51cm. Otroligt söt liten parvel. Det enda som irriterar är att jag inte fick sova kvar första natten pga överbeläggning. Wow vilken insats förlossnigen var, jag är stum av förundran inför min sambo, ont som fan, trött som jag aldrig sett henne men ändå så orkade hon skojja mellan värkarna, hela tiden. Helt otroligt. Nåja nu ska jag fräsa in till familjen i Linköping.  wub.gif  wub.gif

Kan bara säga GRATTIS!! Jag har själv inatt fått en dotter på 3100 och 49 lång efter ca 5 tim från första värken. Jag hyllar kämpandet av min sambo. Det gick snabbt och smärt (fritt?!?!). Utan komplikationer är väl bättre ordval.

Grattis på dig akula!!

// Kalle...som just nu är en stolt far igen. ( Peace )
SISU
@ akula O Fu Kallenberg Grattis till tillökningarna ...
Många pappor här på forumet !
Recon
Eftersom det är två veckor över tiden idag så har C Recon idag krävt igångsättning imorgon och lyckats övertyga stackars sjukhusmänniska att det oerhört viktigt. Damen min är riktigt envis när hon sätter den sidan till och eftersom hon haft förvärkar i ca tre veckor så börjar det bli väldigt jobbigt nu men trots det har hon inte varit så kinkig och jag har hört folk på jobbet(it-konsulter) med förkylningar gnälla mer.
Så imorgon blir det ledigt från jobbet och förväntat nedkomst inom snart blink.gif

Grattis Fu Kallenberg!!!
Fu Kallenberg
QUOTE (Recon @ Apr 26 2004, 15:02 )
Eftersom det är två veckor över tiden idag så har C Recon idag krävt igångsättning imorgon och lyckats övertyga stackars sjukhusmänniska att det oerhört viktigt. Damen min är riktigt envis när hon sätter den sidan till och eftersom hon haft förvärkar i ca tre veckor så börjar det bli väldigt jobbigt nu men trots det har hon inte varit så kinkig och jag har hört folk på jobbet(it-konsulter) med förkylningar gnälla mer.
Så imorgon blir det ledigt från jobbet och förväntat nedkomst inom snart blink.gif

Grattis Fu Kallenberg!!!

Tack så mycket!! ...nu e jag trött.
Hoppas att allt går vägen för er med. Då menar jag snabbt och smidigt. Att det ser ut att göra ont, det e det ingen tvekan om! Jag menar, försök skita ut en basketboll!!
akula
QUOTE (Recon @ Apr 26 2004, 15:02 )

Grattis Fu Kallenberg!!!

Lycka till Recon med bättre hälft.

Visst är det en spännande upplevelse att faktiskt veta när det blir av. Om ni nu inte får sticka iväg inatt, detta tycks vara ganska vanligt.

Och grattis till Fu Kallenberg också.

Tack för rådet The Swede, borde väl ha räknat ut detta själv, jag skyller på utmattning. Det pinsamma är att min kära sambo uppenbarligen begrep att använda denna metod direkt, gissa om jag undrade varför den lille rackarn bara pinkade på mig.
Recon
Tbx från pappaledigheten, har varit hemma hela tiden men har inte kommit mig för att logga på här igen, det är så många små saker som ska fixas eller så däckar man nånsans ;)

Det gick bra iaf men men frugan förlorade 2,1 liter blod vilket är en hel del speciellt för en tjej men dom gav inget blod till henne vilket förvånade mig
Nu har vi fått in lite rutiner här hemma iaf och lillkillen är två veckor gammal idag och stormtrivs wub.gif
akula
Grattis!!

Satt just och undrade hur det var... Aah två veckor, jag minns hur det var. Vår grabb är ju hela tre veckor nu. Blir fortfarande nerbajsad nästan dagligen, måste ha en otroligt hög inlärningströskel, när plutten ligger på skötbordet, ser fokuserad ut och spänner sig ska man hastigt förflytta sig i sidled. Korkad som jag är står jag kvar.

Nåja, grattis igen. Lycka till.

Dags att bilda SoldF föräldragrupp?
J-Star
Sent grattis i massor till Akula och Kallenberg.

/J, ETA 040807 ;)
Axial
Nu har hon kommit!!
En liten dotter föddes TNR 130154!! 3220 gram och 49 cm lång!
Nu ska här köpas offciersfullmakt vid Kunglig Dalregementet, för något annat än infanteriofficer är inte att tänka på!

Va? Vad säger ni? Inte längre möjligt att köpa officersfullmakter? Fullmaktssystemet avskaffat? Dalregementet nedlagt? Men vaf...? Ska banne mig reklamera den här boken, Soldf 1689, den är ju inte aktuell!

Edit: Fel repeterat. Jag repeterar: ...TNR:130154...
Wendisten
Grattis Axial, lycka till salute.gif
Dedicated
Grattis Axial!

Får förmoda att inköp av en styck hagelbössa att jaga bort blivande pojkvänner med redan planerats in?

(Etersom man ju vet hur man själv var i 15-20 års åldern.....)
SSN
GRATTIS smile.gif salute.gif
Fu Kallenberg
@Axial

Välkommen i klubben!! Dax för nr 2 nu?? Jag menar, tösen kan ju inte vara själv?? ;)

Nä, skämt å sidor. Lycka till med tösen och ta´t lugnt.
Ps. Vi får nog mängdrabatt om vi köper hagelbrakarna tillsammans, tror du inte det? Dessa tafsande pojkvänner..... Hahahaha Ds.
Swed65
Grattis

biggrin.gif
J-Star
Grattis i massor! smile.gif

/J
akula
Grattis Axial!
akula
Torsk! Detta gissel i pluttens mun, hur ska det bekämpas? Tycker att han käkar sämre också? Har stött på rådet med vichyvatten lite här och där. Saknar uppgifter om framförallt hur lång tid behandlingen tar. Dessutom kräks jag snart på den gulliga tonen på alla föräldrasiter. Att spränga bort skiten eller skrapa lite försiktigt med bajonetten funkar väl inte?

MVH
Akula med kinkig Oscar.
SISU
@ akula wichy vatten har funkat bra på mina två barn 1tsk vid varje måltid fortsätt behandlingen 5-7 dagar erter att det har försvunnit !
Även innan sänggång .

Lycka till SISU med familj
akula
QUOTE (SISU @ Jun 30 2004, 11:27 )
@ akula wichy vatten har funkat bra på mina två barn 1tsk vid varje måltid fortsätt behandlingen 5-7 dagar erter att det har försvunnit !
Även innan sänggång .

Lycka till SISU med familj

Man tackar, synd bara att plutten blir så förbannad när han får wichyvatten, nåja.
Adam Wilhelm
Bara att tvinga i plutten det.
Som pappa så lär man sig rätt så fort att vara hård.

Fast det svider i själen när man håller i sitt barn för att det ska få en spruta. blyg.gif
Zeb
QUOTE (akula @ Jun 30 2004, 10:53 )
Torsk! Detta gissel i pluttens mun, hur ska det bekämpas? Tycker att han käkar sämre också? Har stött på rådet med vichyvatten lite här och där. Saknar uppgifter om framförallt hur lång tid behandlingen tar. Dessutom kräks jag snart på den gulliga tonen på alla föräldrasiter. Att spränga bort skiten eller skrapa lite försiktigt med bajonetten funkar väl inte?

MVH
Akula med kinkig Oscar.

När mina barn fick det så fick vi rådet att ge dom lingonssylt eller wichyvatten, provade inte det för vi fick nån lila vätska på BVC som skulle penslas på tungan, sen försvann det. Ungen såg ut som att han hade ätit massor av blåbär i ett par dagar. biggrin.gif
Dedicated
Det börjar närma sig leverans av lill-F*** no. 2 och ligisten i fråga ligger på fel håll, med rumpan före. Lika envis och enveten som sina skånsk-småländska föräldrar, med andra ord......Jag hoppas att eventuell vändning kommer att gå bra, hustrun är tämligen kinkig gällande möjligheten till snitt. Snittas vill hon INTE! Och det får jag nog säga jag förstår alldeles utmärkt. Sonen på 3 år kommer nog att verka VÄLDIGT stor i jämförelse med lill-plutt. Snart dags för ingen sömn, blöjor och hela köret igen........tjoho.....får väl vila på jobbet! laugh.gif
Axial
QUOTE (Dedicated @ Jul 30 2004, 09:00 )
Det börjar närma sig leverans av lill-F*** no. 2 och ligisten i fråga ligger på fel håll, med rumpan före. Lika envis och enveten som sina skånsk-småländska föräldrar, med andra ord......Jag hoppas att eventuell vändning kommer att gå bra, hustrun är tämligen kinkig gällande möjligheten till snitt. Snittas vill hon INTE! Och det får jag nog säga jag förstår alldeles utmärkt. Sonen på 3 år kommer nog att verka VÄLDIGT stor i jämförelse med lill-plutt. Snart dags för ingen sömn, blöjor och hela köret igen........tjoho.....får väl vila på jobbet! laugh.gif

Hoppas det går bra med vändandet.

Av egen, nyligen förvärvad erfarenhet, kan jag meddela att det funkar rätt bra att gå till jobbet 8 timmar om dagen och vila upp sig, iallafall såhär mitt i industrisemestern. Även om jag jobbar så är det inte många andra som gör det.

Under en biltur häromdagen visade den snart 5-årige illbattingen prov på enastående kunskap om skjutvapen och dessas effekter på människor. Han förklarade för C Axial att om han pangade mig så skulle jag gå sönder och bli trasig. Och "då kan inte vi laga honom, mamma"
Animal
Visade lite bilder från mina (2) missioner i Libanon för min 3-åriga dotter häromdagen..

"-Pappa, jag tycker du var en fin soldat... men alla de andra är fula!" wub.gif

De är för goa!!!

FN1.gif
J-Star
QUOTE (Dedicated @ Jul 30 2004, 09:00 )

Hehe. smile.gif Vi börjar också närma oss leverans (typ "när som helst nu"). Vår lilla brat-girl (har fått bevis på att det är en tjej) har visat sinne för temperament och busighet. 3-4 gånger har hon skickat upp oss till sjukhuset bara för att vi där skall få det bekräftat att jo då, allt är bara bra med henne. Busunge...

Senast var det i tisdags. Vid en MVC-kontroll var hennes hjärta uppe i 180 slag i minuten. Inte helt lugnande om vi säger så. Ok, ring sambo (jag) som var med blivande storasyster på lekplatsen, in i taxi, plocka upp nämnda sambo och nu vilt protesterande storasyster och upp till sjukhuset.

Väl på plats är det omöjligt att få en sammanhängande kurva eftersom busfia lever rövare. Magen går i stora vågor. Så håller hon på i en halvtimma... och sedan lugnar hon ned sig... bara så där. Hennes lilla hjärta slår sina normala 145 bpm.

Vår teori är att hon inte gillade att barnmorskan på MVC klämde på henne och sålunda fick fick ett raseriutbrott, alternativt blev ledsen. I vilket fall som helst resulterade detta i den höga pulsen. Skall man tro på astrologi och sådant så blir hon ett litet lejon... och sådana har tydligen temperamtent.

/J
J-Star
Kom just hem från Kvinnokliniken. Kl 1657 idag (040807) födde min underbara fästmö en mörkhårig flicka. 3590 g, 51 cm.

/J, på väg till sängs efter 40 timmars vakenhet
Fu Sjöstedt
Grattis till de stolta föräldrarna!
Fu Sjöstedt
Anders
Grattis J-Star!

Kanske börjar bli dax för unge nr 2 själv snart... lillan är ju 13 månader nu... hmm.

Beslut fattas efter FB 04.
oak
Grattis J-Star!
Vi stämmer in i grattulationskören.
Den här tråden var ju inteså bra att frugan fick se,Hon skiter i Fb 04
å vill väl ha en till nyss 7.gif
/oak o familj
snake
J-Star@

GRATTIS! Hoppas att allt går bra i fortsättningen oxå biggrin.gif

MAN blir nästan sugen på nästa knodd....min är ju trots allt 5,5 år.....
Skunken
Grattis som fan!

Vill också ha bebis! wub.gif (Dock inte på några år...)
akula
Grattis, lycka till!!!
Hans Engström
Grattis!

Min yngste (2 år och 4 månader) har tyvärr fått den mycket felaktiga uppfattningen att pappa är polis ibland (han har nyss sett fänriksfotot med mössa på) blink.gif

Han har dock järnkoll på AK4an..."Pappa panga, kula fort fort." wub.gif
Kapten krycka
Inställer mig till de övriga och grattulerar.
Kul att se att det kommer så många nya knoddar. Tycker inte det är länge sedan man fick sin egen. fun_icon_nana.gif
Dedicated
Ofödde knodd nr 2 har legat på fel håll, vändes under gårdagen nere på BB i Ystad. Efter några timmar med järnkoll på hjärljud och med tillförsel av Bricanyl för att få livmodern att slappna av (och kanske lugna även modern) tog själva vändningen lika lång tid som det tog för mig att gå från ena sidan sängen till den andra! Nu hoppas vi bara att oföde knodd nr 2 tänker ligga kvar med huvudet neråt tiden ut! Hur familjen sedan ska klara av 3 st Jungrfrur på en gång får väl framtiden utvisa.....om man nu fäster nån större vikt vid stjärntecken etc vill säga!

Sonen, 3 år, uppvisar förbluffande kunskaper redan nu om datorer. Lite förbluffad blir man när han meddelar att "vi kan spela pang-pang spelet om vi inte berättar det för mamma...... nädu, unge man, du får allt hålla dig till "Ankie & Pytte" ett slag till........
Dedicated
http://www.skane.se/templates/Chronicle.aspx?id=48919

Det blev en påg till att ta med ut till Revinge. HV.gif

Vi skåningar förökar oss ständigt; när jag lade in länken var det vår Kalle som kom upp direkt; sedan dess har det tillkommit några små pyren till. De som är intresserade klickar sig ner till pojken Fyhr!
skytten
He,he va sött.. wub.gif

Grattis förresten!
Skunken
23 timmar och 10 minuter gammal...

Så söt! blyg.gif
Snyggt jobbat, Dedicated!

Vill också ha barn!!! (om 10 år...)
SISU
Ett stort gratttis Dedicated o lycka till !!!
J-Star
Grattis i massor Dedicated! Fler SoldF:are till folket. smile.gif

/J
akula
Grattis, hälsa familjen från SoldF. fun_icon_nana.gif
Adam Wilhelm
Grattis, grattis, grattis och ännu mera grattis. fun_icon_nana.gif

Fast länken ska kanske uppdateras då man kommer till Flicka Ohlsson.
The Swede
QUOTE (Adam Wilhelm @ Sep 17 2004, 19:48 )
Grattis, grattis, grattis och ännu mera grattis. fun_icon_nana.gif

Fast länken ska kanske uppdateras då man kommer till Flicka Ohlsson.

Man får söka i raden till höger efter "Pojke Fyhr"
Hmm, låter lite konstigt det där på ett militärforum. En pojke.....Fyhr! biggrin.gif
Adam Wilhelm
QUOTE (The Swede @ Sep 17 2004, 21:16 )
Man får söka i raden till höger efter "Pojke Fyhr"

Jag vet... men alla kanske inte visste det? :P
jake the snake
QUOTE (Dedicated @ Sep 16 2004, 20:07 )
http://www.skane.se/templates/Chronicle.aspx?id=48919

Det blev en påg till att ta med ut till Revinge. HV.gif

Vi skåningar förökar oss ständigt; när jag lade in länken var det vår Kalle som kom upp direkt; sedan dess har det tillkommit några små pyren till. De som är intresserade klickar sig ner till pojken Fyhr!

salute.gif

Grattis!

Pågens första ord måste bli "KSP"! laugh.gif

Jag kan hjälpa honom på traven på Regementets dag......... Han och Pappa kan få titta lite närmre på en stor, mysig, trygg Ksp 90 B biggrin.gif
nisvon
På tal om vad barn säger!

Jag har en 4 årig kille som en dag ropar på mig ... PAPPA...PAPPA kom och titta...... Han har fått upp en bild i tidningen befäl från några amerikaner som poserar på bild.
Grabben säger: Kolla pappa vicka häftiga skjutare dom har ......och såå och så.. har dom klätt ut sig oxo... undra vad Mulle kommer att säga när dom kommer in i skogen ..... han kanske blir sur .... om dom stör Mulle så inte han får sova.

clap.gif
akula
Hur är det i sexmånaderåldern, blir alla småttingar sura och tvära som en MÖP när regementsnedläggning nämns vid sängdags. Har gjort en liten undersökning i ämnet bland mina bekanta, inga klara resultat än och som sann vetenskapsman vill jag ju ett större urval.

/Akula "som passar på"
Fu Frippe
Så där, nu har nästa SoldF:are anlänt...

Tidsnummer 241035, 4140 g och 52 cm Markus såg dagens ljus! biggrin.gif

En Lill-Frippe alltså.... Nu har man ju allt det "härliga" med nattvak, skrik och annat framför sig... ;)

Alla tips välkomnas! smile.gif
joppe
QUOTE (Fu Frippe @ Jun 25 2005, 21:04 )
Så där, nu har nästa SoldF:are anlänt...

Tidsnummer 241035, 4140 g och 52 cm Markus såg dagens ljus! biggrin.gif

En Lill-Frippe alltså.... Nu har man ju allt det "härliga" med nattvak, skrik och annat framför sig... ;)

Alla tips välkomnas! smile.gif

Grattis
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.