Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Att ha barn!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Wendisten
QUOTE (Hotel Charlie One @ Nov 4 2003, 09:46 )
För det första är det viktigt att inarbeta rutiner så att nattningen ser exakt likadan ut varje kväll. Vi körde enligt följande:

Nedtrappningsfas:
Stäng av tv:n,  stäng av stereon, softa belysningen, byt blöja och på med pyjamas motsv. Ge välling.

Hygienfas:
Tandborstning och erforderlig tvagning.

Läggningsfas:
Barnet har nu fått alla sina basala behov tillgodosedda och är torra, rena och klara för läggning. Säg godnatt till alla familjemedlemmar och eventuella gosedjur.
Lägg barnet och säg ett tydligt godnatt. VELA INTE!!!
Skriker barnet nu så kan man som förälder i allafall vara trygg i förvissningen om att det rent fysiskt inte går någon nöd på barnet utan det är bara jäkligt argt...

Första kvällen går man in till det skrikande barnet var femte minut och talar om att man finns och att allt är lugnt. Man tar INTE upp barnet och man tänder inte lampan. Det gäller verkligen att som förälder stålsätta sej och inte ge vika här. (Därav mitt initiala motstånd mot denna metod). Till slut kommer barnet bokstavligen att ha skrikit sej till sömns.

Allteftersom kvällarna går (brukar ta 3-5) så lär sej barnet att det inte är farligt att gå och lägga sej och att mamma och pappa inte försvinner för tid och evighet.

Metoden har två nackdelar som jag ser det:
1. Den funkar bara hemma. Är man på fest etc innan man kört igenom hela programmet måste man förmodligen börja om.
2. Funkar endast vid vissa åldrar. Kommer inte ihåg när man tidigast kan börja med denna metod. Måste konsultera frugan i detta ärende eftersom det var ett tag sedan vi gjorde detta.

//HC1

Jag C hemma har kört detta ett par veckor hemma nu och det fungerar väldigt bra numera, problemet är bara att vår lilla tjej vaknar igen vid 3-4 och vill har mer mat :( Det är inte kul att vakna efter en fest och halft onykter försöka pricka rätt med mappflaskan...

//Wendisten
akula
QUOTE (LYNX @ Jan 20 2004, 09:39 )
QUOTE (P-O Fyhr @ Jan 20 2004, 08:55 )
Det finns stunder när man verkligen undrar vad man gjort fel som förälder. FAST det inte finns minsta krigsleksak i hemmet (mer än mina egna riktiga, vill säga) så springer sonen runt huset hemma med en innebandyklubba alt, golfklubba i plast som vapen. Med dessa "vapen" avger han dubbelskott, vid passage av hörn går han ner på knä och spanar runt hörnet. Sedan kommenderar han framåt och framrycker till nästa hörn. Dessutom är vår trappa numera egentligen en stridsvagn eftersom man kan dra in sina små stolar under den och sticka ut samma innebandy-/golfklubba mellan trappstegen för att avge eld mot upptäckta mål och misstänkta punkter. Leksaks-kassaapparaten är plötsligt instrumentpanel....

JAG vet inte vad jag gjort för fel, kan det vara genetiskt betingat? Sonen är 2,5.....
Eller så så ska han inte krypa omkring i pebbor på Revinge fler gånger! Hrm......

Som självutnämd besserwisser vill jag påstå att du inte gjort
något fel.

Det är "sunt" att små pojkar "leker krig". Titta i djur
världen, unga bockar testar sin styrka mot varandra för att
leka/växa in i vuxenvärlden. "Normal" aggressivt hjälper de
( mest pojkar ) att med krigslekar ( som de själklart inte kan
kan se ALLVARET i ) finna sin identitet som Pojkar, och tillslut
som män. Enligt de psykologistudierna som jag ägnat 4 års tid.

"Värstinresa a la skottkärra."
En samling "vilda våldsverkare" som jag FÖRSÖKER lära rätt
och fel. Slå någon på käften, AJA BAJA. Någon slår er på käften,
ge två käftsmällar tillbaka.

( Försöker förklara att våld inte är någon universallösning på
problem och att man ska undvika det i det längsta..............
MEN samtidigt skall man stå på sig, annars gör någon annan det! )

Kan bara hålla med men om man i stället tittar på Banduras teori om social inlärning (man lär sig från omgivningen) så kan vi ju se klara samband mellan P-O Fyhr och BJKs intressen och deras barns beteenden. Nu är det väl mer formen hos det aggressiva beteendet som lärs in på det här sättet, för som BJKs fru och Lynx säger aggressiviteten finns där och ska finnas där i viss utsträckning.

Nu tänker jag glömma alla psykologiska teorier på hemmaplan, kan nog bli livsfarligt när lillen eller lillan anländer.

Låg och tänkte på den här tråden när min sambos mage hotade att tippa mig ur sängen för ett tag sen. Lita på att info kommer här (och sannolikt på alla andra ställen) när vi förökat oss.
A2Keltainen
Jag läste för många år sedan en artikel om ett par som båda var utbildade psykologer, självutnämnda pacifister och allmänt lite hippieaktiga. De hade tidigt bestämt att deras barn minsann inte skulle ha några hemska krigsleksaker eller andra politiskt inkorrekta leksaker. Gissa om de blev förstörda när deras pojkar dag efter dag kom hem med gevär och andra vapen som det tillverkat av käppar i skogen. När de frågade vad pojkarna gjort så var svaret att de lekt krig eller liknande. Jag gissar att detta är något som ligger i pojkars/mäns gener och som man helt enkelt får acceptera och försöka styra så att det kontrolleras på ett vettigt sätt. D.v.s. slå fiender när man försvarar sitt land = bra. Slå stackars pensionärer i huvudet på stan = dåligt.
A2Keltainen
QUOTE (LYNX @ Jan 20 2004, 09:39 )

Jag visste inte att SSG börjat med barnsoldater, men du har nu bevisat motsatsen. Hur har ni löst det i skolkatalogen? Är det fyra stycken i klassen som bara heter "Hans" och som alla har utsuddade/övertäckta ansikten på skolkortet? Respekt för att börja sin operatörsträning i den åldern. biggrin.gif
BJK
Tycker mig åtminstone se en "Greta" också....... B)
Fu Kallenberg
QUOTE (akula @ Sep 11 2003, 13:47 )
Inte är det väl så hemskt? Jo det är det nog, snyft vad har vi gjort.  blyg.gif

Akula som om allt går väl får uppleva detta i April.

Det är bara att gratulera, jag ska ha min andra i Maj. Men så farligt är det inte......
Dedicated
QUOTE (BJK @ Jan 20 2004, 12:45 )
Tycker mig åtminstone se en "Greta" också....... B)

Nej, nej, nej, nej.....det är en förklädd "Hans" det rör sig om, speciellt uttagen och utbildad för att kunna infiltrera grupper av fientliga småflickor!

Vidare; den här fromma förhoppningen om att "vildsinta bataljer" kan jag nog glömma, kom att tänka på mina egna slagsmål med min lillasyster.......
akula
QUOTE (A2Keltainen @ Jan 20 2004, 12:20 )
Jag läste för många år sedan en artikel om ett par som båda var utbildade psykologer, självutnämnda pacifister och allmänt lite hippieaktiga. De hade tidigt bestämt att deras barn minsann inte skulle ha några hemska krigsleksaker eller andra politiskt inkorrekta leksaker. Gissa om de blev förstörda när deras pojkar dag efter dag kom hem med gevär och andra vapen som det tillverkat av käppar i skogen. När de frågade vad pojkarna gjort så var svaret att de lekt krig eller liknande. Jag gissar att detta är något som ligger i pojkars/mäns gener och som man helt enkelt får acceptera och försöka styra så att det kontrolleras på ett vettigt sätt. D.v.s. slå fiender när man försvarar sitt land = bra. Slå stackars pensionärer i huvudet på stan = dåligt.

Märkligt det där, det tycks bara finnas två sorters psykologer, de som du beskriver ovan och de totala MÖParna. Jag upplever dock att kategori ett är i majoritet, vi andra är en smula utstötta, suck.

Fu Kallenberg: Tack för de fina orden, känner mig faktiskt ganska lugn numera, kommer säkert att ändra på sig vad det lider.

Nu ska vi bege oss ner på staden för att inspektera barnvagnar, finns de i M-90 tro. Mycket skulle lösa sig om man hade samma system som för uniformen, längd och vikt på den lille och rätt vagn lämnades ut, med m-nummer och allt.
Kapten krycka
Har fått reda på av min mor att jag som liten lekte krig för fulla muggar. Tror det var pinnar som tjänstgjorde som vapen på den tiden. Så även tjejer leker krigs lekar så man går aldrig säker. Emil leker att han gömmer sig och skriker förtjust när man krupit runt halva köket för att "leta". Annars så finns det ju så många roliga saker att upptäcka på syrrans rum när hon inte är hemma.

Nä jag tror man får ta barn för vad de är och hur de är. Alla är de ju olika och det som funkar på vår funkar kanske inte på någon annan. biggrin.gif
akula
QUOTE (Kapten krycka @ Jan 20 2004, 19:02 )
Har fått reda på av min mor att jag som liten lekte krig för fulla muggar. Tror det var pinnar som tjänstgjorde som vapen på den tiden. Så även tjejer leker krigs lekar så man går aldrig säker. Emil leker att han gömmer sig och skriker förtjust när man krupit runt halva köket för att "leta". Annars så finns det ju så många roliga saker att upptäcka på syrrans rum när hon inte är hemma.

Nä jag tror man får ta barn för vad de är och hur de är. Alla är de ju olika och det som funkar på vår funkar kanske inte på någon annan. biggrin.gif

AAArrrghh, sunt förnuft, nej nu får du ge dig, finns väl ingen teorigrund för det? ;)
BJK
Viktigaste av allt enligt min mening:

Låt barn vara barn!!

Det tjänar nog alla på.
Kapten krycka
Håller med dig BJK. Ett barn ska vara ett barn och inget annat. Men kan ha väldigt kul samtidigt som man är med dem också. Man ser ju när det är satyg på gång så ett och annat gott skratt har man ju fått den senaste tiden.

Lyckan är nog när man får säga "ajaj" till mormor när hon ska växla bilen. För han fick ju inte röra växelspaken och då får inte hon heller.
Eller att hitta tangentbord på pappas jobb och ingen ser när jag pillar lite på det.
BJK
Undrar hur många gånger man får säga "Ajabaja" när hon är uppe och flyger med pappa....!! :P
Finns ju ett antal saker att pilla på i ett fpl, mer eller mindre allvarliga.....
LYNX
QUOTE (A2Keltainen @ Jan 20 2004, 12:29 )
Jag visste inte att SSG börjat med barnsoldater, men du har nu bevisat motsatsen. Hur har ni löst det i skolkatalogen? Är det fyra stycken i klassen som bara heter "Hans" och som alla har utsuddade/övertäckta ansikten på skolkortet? Respekt för att börja sin operatörsträning i den åldern. biggrin.gif

Ja den här övningen kräver sina pojkar/flicka. Här studerar vi
deras dådkraft/vilja. "Vi" ( B.H.T ) sökte medel för att investera
i en "centrifug" a la NASA men med vår MANLIGA LOGIK(?) kom
vi fram till att i ett skarpt läge är det större chans att få tag på "kärran"
än en "torktumlare".

Sen vete fan om inte motorn ska bytas ut.
( En insikt som dyker upp efter ca 15 min, VARJE GÅNG! Malajn.gif )
Axial
En fråga till er som har barn och är med i hemvärnet:
Hur gör ni med barnet/barnen kontra vapnet och utrustningen ?

Jag och Chefen står i begrepp att växla in våra lägenheter mot en 4:a och jag har i samband härmed fått utpekat för mig exakt vilket utrymme jag får disponera för militära ändamål, dvs i "den här skrubben får du ha alla dina prylar!"
4-åringar är ju av naturen nyfikna (som alla andra barn) och alla uniformer och persedlar lär väl väcka en hel hög med frågor antar jag...

Jag hade tänkt mig följande lösning: Närhelst illbattingen frågar något så får han ett sakligt och vettigt svar kombinerat med en visning av utrustningen han frågar om och när jag inte är hemma så är dörren till förrådet låst och nyckeln förvaras oåtkomligt.

Hur har ni gjort ?
LYNX

Riktiga MÄN klär i glitter! Den Rosa handväskan skall man inte
förakta. Där förvarar vi björnslaktar kniven/sågen ( till min svägerskas
stora förtret sad.gif ) Johan, MANNEN till vänster, är mitt nya projekt. Ska
väl kunna förstöra hans barndom också. blyg.gif

Vill passa på att be Axial om ursäkt för det MINDRE seriösa svaret på
hans fråga. VADÅ?!......JAG HAR MER HÅR EN HJÄRNA!!! Malajn.gif
PingisÖga
En annan liten rolig grej med barn är att dom kan säga saker som inte är uppskattade ibland till exempel min bästa kompis kusin:
Vi frågade honom hur olika djur låter han svarade= Katt mmjjaaauu ,Hund voff voof ,lejon rarrorruu ,MAMMA Schjyyys laugh.gif ni skulle ha sett mammans min efter det (observera att barnet endast är 3.5 år)

PingisÖga
Dedicated
QUOTE (Axial @ Jan 22 2004, 02:32 )
En fråga till er som har barn och är med i hemvärnet:
Hur gör ni med barnet/barnen kontra vapnet och utrustningen ?

Jag och Chefen står i begrepp att växla in våra lägenheter mot en 4:a och jag har i samband härmed fått utpekat för mig exakt vilket utrymme jag får disponera för militära ändamål, dvs i "den här skrubben får du ha alla dina prylar!"
4-åringar är ju av naturen nyfikna (som alla andra barn) och alla uniformer och persedlar lär väl väcka en hel hög med frågor antar jag...

Jag hade tänkt mig följande lösning: Närhelst illbattingen frågar något så får han ett sakligt och vettigt svar kombinerat med en visning av utrustningen han frågar om och när jag inte är hemma så är dörren till förrådet låst och nyckeln förvaras oåtkomligt.

Hur har ni gjort ?

Har fördelen att bo i hus (ja, inte på min Schenker-lön, men hustrun jobbar inom Kommunen och drar på så vis runt det hela.......chefsämne, jag vet VARFÖR!) med tyvärr tämligen begränsade förvaringsutrymmen. Således förvaras allt som kan kallas KLÄDER i sänglådor under sängen, stridsbälte, hjälm, ryggsäck etc i ett vindsutrymme, allt i enlighet med order från C Fyhr. Sen så går jag inte in på fler detaljer. Mini-Fyhr, 2,75 år på ett ungefär, pillar inte på farsan prylar ännu. Låst dörr verkar genomtänkt. Tror man ska avdramatisera de militära prylarna så pass att de inte länge är intressanta. Hemlighåll = göra vansinnigt intressant. Undantag så klart för knivar och annan vapenutrustning.

I går tittade vi (sonen och jag) en av mina böcker innehållande stridsvagnar. Bra distraktion när hustrun skulle iväg och träna, nämligen. Får då reda på att när sonen blivit "farbror" ska han köra stridsvagn och ha "sådana" kläder. Tyvärr har vi nog inte P7 kvar tills det är dags!

/Fyhr
Kapten krycka
Stora tjejen vet vart allt finns, men hon vill inte röra ifall något går sönder. Den lille får man väl visa sakerna för när han blir äldre. Vapnen har vi ställt i kasun så dom är inget problem. Vill ju inte hålla på att frakta dom när vi ska åka från Nyk till S-holm så det fick bli den lösningen.
Har en stor klädkammare så uni finns där resterande en trappa ned i förrådet.
Låst och tryggt och snyggt nerpackat. Böckerna ska ställas i en hylla som väntas anlädda snart men även denna hamnar i förrådet. Där är det inte barnen som är problemet utan div mor och farföräldrar som tycker att det ska finnas annan lektyr i bokhyllan.
Gator
@Axial

Har gjort precis så som du föreslagit, och det har hittills fungerat utmärkt. Inget tjat i tid o otid om att "titta på pangaren".
Finns även en tråd i detta ämne, initierat av undertecknad.
HV.gif
Dedicated
Tillägg; som småbarnsförälder är ett väl tilltaget lager av snabblim ett måste eftersom diverse leksaker ständigt behöver lagas! Antingen gör leksakstillverkarna ett dåligt jobb, alternativt är vår son ovanligt duktig på att slå sönder saker! Jag tror faktiskt mest på kass tillverkning.......
akula
Min sambo är nyss hemkommen från kontroll på MVC. Den vänliga barnmorskan upplyste om att hon känt en fot. Nu går jag följaktligen runt och är stolt över att lillen har en fot.

Underligt det här...
BJK
Härlig känsla eller hur!? smile.gif smile.gif
akula
QUOTE (BJK @ Mar 2 2004, 18:58 )
Härlig känsla eller hur!?  smile.gif  smile.gif

Obetalbar, helt enkelt en fantastisk känsla.
BJK
Vänta bara tills foten kommer ut, med tillhörande skrik&bajsmaskin! Då är det slut på nattsömnen igen..... :P
akula
Nattsömn... hur menar du nu ohmy.gif ohmy.gif

Jodå, det är ett väldans sparkande i magen hela nätterna, misstänker att det är en ganska bra indikation på att det snart är slut med den pigga och sympatiska Fredrik som vänner och bekanta vant sig vid. Skit samma jag är grymt nyfiken på den lille krabaten.
Hotel Charlie One
@Akula:
Ett STORT grattis! En fot är väl en fin början? biggrin.gif
Nattsömn är klart överskattat...
BJK
Jag uppskattar att överskatta nattsömnen....!! laugh.gif

Tidvis känns det som kronisk sömnbrist, men när man mitt i mörka natten möts av två pigga blå ögon som glittrar och ett stooooort tandlöst leende djupt nere i spjälsängens avgrund, då smälter t om en sån stor å tuff kille som jag!!!! wub.gif wub.gif
Dedicated
Vi ska snart på ultarljud för kotte no. 2. Sonen har dock deklarerat att han INTE vill ha nån lillebror och han vill INTE ha nån lillasyster, han vill ha en HUND!

Vet emellertid inte vad som är det stora felet med den hund vi redan har? En stor och lurvig schäfer ÄR väl så mycket hund man kan önska sig?
Axial
4-åringen här hemma har precis upptäckt den egna viljan, så att säga, vilket har lett till en del intressanta situationer. Bland annat har han fått för sig att han är hushållets och världens medelpunkt och att allt roterar kring och existerar enbart för honom. Så till exempel passade han på att beställa flingor och mjölk med "macka som låter" (dvs knäckebröd) innan han gick och la sig härom kvällen.
Han sade det med en sådan självklarhet att vi blev alldeles ställda.
Kapten krycka
Okej, upptäcker att man är rätt bortskämd med nattsömn. Grabben har sovit hela natten sedan han var två månader. Nu är han elva månader och raserar hemmet på en enda dag. Knatar runt och river ner allt han kommer åt.
Så även vi sover gott på nätterna nu mera.

Fast vist kan även han vakna mitt i natten med ett HOOO och världens smile. Tack och lov räcker det att stoppa in nappen och lägga över honom täcket så somnar han om.
Malajn.gif
Axial
Jag har blivit indoktrinerad av "C Axial" att köpa och läsa en massa tidningar av typen "Mama" och "Vi föräldrar" och allt vad de heter och jag börjar nu misstänka att dessa tidningars enda syfte är att få mig att känna mig otillräcklig i min roll som förälder men ett guldkorn har iallafall tidningen "Mama" bjudit på, närmare bestämt i nummer 4/2003 där man tipsar om följande helt oumbärliga sak:
Skötväska
Klart cool pryl, visst minus för färgen på dragkedjorna men den finns i svart med grå sömmar också.
akula
I morgon sätts vår förlossning igång (envis typ där inne), rackarns vad nervös man blir när man vet tidpunkten. Nåja, tänka sig nästa gång jag skriver här är jag pappa, vilken tanke. Såg just en tämligen hårdhänt läkare undersöka min sambo, hmm, inte utan att man fick lust att nita honom, ont såg det ut att göra också.
Dedicated
Var på ultraljud i går, alltid lika intressant. Allt så bra ut. Dock gör son nr 1 allt han kan för att få mig att ifrågasätta mitt föräldraskap över huvudtaget genom att vara totalt övertrotsig, göra precis allting tvärt emot hans föräldrars önskan och helt enkelt vara övertjurig och jäklig. Bits, nyps och slåss.

Tycker inte heller om att läsa tidningar av det slaget, de får en att känna sig usel helt och hållet........
Recon
Själv sitter man och väntar på att den första ska behaga skåda världen. Dagen D skulle ha varit den 14:e men han verkar ta sin tid och C Recon är lagom road bash.gif

I allmänhet känns det lite mystiskt, lite svårt att sätta sig in i omställningen som kommer ph34r.gif
Axial
Både Akula och Recon verkar få vänta lite på sina respektiver under men för mig är det precis tvärtom: C Axial har precis kommit hem från lasarettet efter att ha varit där sedan i torsdags för att "stoppa upp" det hela lite grann. Planerad förlossning är den 5 juni så det uppstod en viss oro när hon ringde till jobbet i torsdags och sa att det nog var lika bra att åka in till BB. Sedan följde ett par nervösa dygn där utgången inte var helt given men nu verkar pyret ha bestämt sig för att vänta ett tag till. Doktorn sa att vi nog får räkna med för tidig förlossning så nu vill jag knappt gå utanför dörren utan chefen.
Särimner
Vi hade en liknande upplevelse när frugan fick konstiga smärtor i vecka 28-30 nånting. Det stoppades upp och Frida kom ut med planerat kejsarsnitt i vecka 36. 4750 gram och 51 lång. Fy 17 om hon skulle ha kommit "eau naturelle" och ett halvkilo tyngre, stackars frugan i sådana fall. :(
akula
Nu är jag far, det blev en liten gosse, 3350gram och 51cm. Otroligt söt liten parvel. Det enda som irriterar är att jag inte fick sova kvar första natten pga överbeläggning. Wow vilken insats förlossnigen var, jag är stum av förundran inför min sambo, ont som fan, trött som jag aldrig sett henne men ändå så orkade hon skojja mellan värkarna, hela tiden. Helt otroligt. Nåja nu ska jag fräsa in till familjen i Linköping. wub.gif wub.gif
Womack
Grattis Akula smile.gif
Gator
@Akula
GRATTIS clap.gif
Roligt att C kunde hålla humöret uppe, själv fick jag bara ett väsande "käften!" när man muntligen försökte stötta...
Anyways, best of luck till samtliga!
HV.gif
Ragulin
Grattis Akula! Det är STORT att bli farsa och det är MÄKTIGT att vara med när ens barn kommer till världen.
Chaplain
STORT GRATTIS, AKULA!

Bland det största som finns, jag bara säger STORT GRATTIS!!
Dedicated
GRATTIS AKULA! Glöm ej, besök på regementets dag INGÅR i alla barns uppfostran!

Apropå förlossningen av son no 1. så tog den en hel evighet, jag hann läsa ut en hel bok förutom mina plikter och dessutom blev frugan hög som ett hus på lustgas.....hade ett sjå övertyga henne om att hennes öron INTE hade trillat av! I övrigt måste jag säga att jag är full av beundran att det enda jag kunde se av den säkert hiskeliga smärtan var ett par små, små svettdroppar på ovanläppen........min bild av att sladda in på parkeringen och nästan få barn redan i intaget fick sig en rejäl törn......
Recon
Grattis Akula!!

Själv sitter man på jobbet och håller ett öga på mobilen om det är C Recon som beordrar utryckning.

Är inte avundsjuk på damen, två veckor över tiden på måndag, väldigt jobbigt men man masserar och sköter markservicen så gott det går.
Skunken
Grattis som fan, Akula!
Särimner
Instämmer med föregående. Grattis och välkommen i klubben! Livet har just tagit en ny vändning för dig grabben! salute.gif
Dedicated
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,467258,00.html

En gripande historia, stackars lille killen! Hoppas mamman sitter på en molntapp och är väldigt stolt över sin lille........han måste varit förtvivlad.
Ibsen
blyg.gif

Fy tusan! Det får ju till och med mig och bli missmodig...
Kapten krycka
GRATTIS!!!!!!!
Det var kul att se att den lilla äntligen kommit.

Allt ert snack om alla dessa tidningar gör att jag faller in under era komentarer. Men en liten tröst är kanske att även vi tjejer kan bli nedtryckta av dessa tidningar,
särskilt när de snackar om hur mysigt det är med amningen och man själv inte kan ge dom bröstet.
Då känner man sig ganska deppig, jag vet.

Men njut nu av alla små nya bebisar och ta vara på er tid med dom, för dom växer fort. Våran parvel blev nyss 1 år och det finns inte en lugn stund på dagarna.

clap.gif clap.gif clap.gif
akula
Känner att jag behöver skriva en liten uppdatering av läget, än så länge går allt bra, den lille har en förtjusande ovana att pinka på sin pappa varje gång blöjan ska bytas (är övertygad om att han ler lömskt precis innan man känner något varmt på händerna). Det där med amning tycks vara ett litet problem, sambon tycks ha inploppande (ett nytt begrepp för mig) bröstvårtor men det verkar ha löst sig med någon typ av latex-plopp. Förhoppningsvis får jag hämta hem dom i morgon, stort, jäkligt stort.

Lycka till Recon, ser fram emot en rapport.

Nu är det dags att göra min dagliga förflyttning till Linköping.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.