Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FBU uniform?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
83-1022754258
Har tänkt att till sommaren genomföra en FBU-kurs. Undrar lite angående uniformen. Får man kvittera ut en sådan direkt när man går med i ett FBU-förbund, och sedan ser man till att medföra uniformen vid kurs?
70-1023034198
Jag vet iaf att ungdomar rolleyes.gif inte får ut den med en gång.
Inte hos oss iaf. Här skall de vara medlemmar ett antal veckor först så att vi ser vilka som vekligen vill gå med.

Sen om du skulle råka glömma nåt till ngn kurs så borde det inte vara ngn större fara. Det finns ju förråd ;)
Fast man kanske känner sig lite skamsen biggrin.gif
83-1022754258
Ok, tror inte jag betraktas som ungdom (född -81). Fallet är det att jag tänkte genomföra en sommarkurs. Då kan jag ju lika bra gå med i ett FBU-förbund redan nu, så har jag iaf det avklarat. Frågan är då om jag får ut uniformen nu eller om jag måste vänta till sommaren? Några veckor mer eller mindre är ju strunt samma, men inom nån månad iaf?
Casca
Som godkänd betalande medlem till en förening/förbund får du ut en uniform. Det du får vänta på är administrationen av din ansökan.
Har du ingen uniform så får du låna en på den centrala kursgård du åker till.

Casca
Ing
Du får ut ett kit med uniform, LK35, kängor, ja basic-utrustningen. Jag har inte varit med på speciellt många kurser, men det går förmodligen att låna utrustning på stället på många av de större (centrala) kurserna. I somras var det flera stycken som lånade ALLT på plats när jag var på kurs i Grubbnäsudden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.