Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bassäk
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Nimitz
Nu drar d ihop sej, mönstrar nu på fredag.

Frågor om bassäk/säkpluton sjö.

*Hur hårt är det fysiskt? Gärna exempel
*Hur hårt är det psykiskt?
*Vad består vattenfysen av? Har hört diverse skräckhistorier om halvdränkta vpl.
*Vilka olika befattningar kan man hamna på som PB-uttagen? Har förstått att det inte är enbart patrullchef.
*Är det en ytbildningsom ni rekomenderar?

Har även funderat på FBS Pansarskytte stadsskytte o kanske strv/Vagnchef
Vill ju helst ha lite camo.gif o inte nåt stabsgöra
Fbj972
Det har sagts förr... SÖK i forumet!

Lycka till!
Nimitz
får bara upp en hel*etes massa trådar om bassäkhatten...
Pang
har du brillor kan du glömma det, jag brast på den punkten, enda punkten..
*snyft* ville så gärna juh... blyg.gif
Panzerfaust
QUOTE (Pang @ Sep 7 2003, 19:53 )
har du brillor kan du glömma det, jag brast på den punkten, enda punkten..
*snyft* ville så gärna juh... blyg.gif

Nja... nu vet jag inte om "brill fri" är krav... men jag VET folk som fått tjänster med "handikapp" som andra haft men inte fått samma tjänst pga av handikappet... unsure.gif

Beror ju lite på vem man pratar med. Och kön i vissa fall... Vet ett antal FBU/U som inte fått platser alls även fast dom hadde bra resultat... dom träffade samma mönstrings förättare, som tydligen va emot såna...
Nimitz
d e igentligen vattenfysen som ja nästan måste ha ett svar på vad den består av..I storaa drag. Alltså typ om d e mycke långdistsim eller kapacitet under vattnet d e ute efter..
Kimster
Varför MÅSTE man ha reda på nått sånt ?
Ledtråd: Skulle det finnas nån på forumet som nu visste exakt vad som görs på basäk skulle han ändå inte tala om det. Mönstra och prata med dom på pliktverket. De må inte ha alla rätt men, de kanske ge mer svar än här. Vissa saker MÅSTE man inte veta.

Hur vet jag detta ?.. tja... låt mig säga att jag massa små fåglar som viskar i mitt öra rätt ofta.. ph34r.gif
Panzerfaust
Personligen tror jag du är ute och cyklar om du skall välja tjänst efter hur långt man simmar eller hur djupt man dyker...
sen kan jag tro att det varierar... men lägger man ihop ett och ett så får du nog räkna med att det är mer vatten fys än du gjort förut.
tunnan
Ligger numera som pb på bassäk/ säkpluton sjö. kan informera om att kimster har helt rätt....vissa saker är bäst om de hålls i bakgrunden..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.