Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Höga militärer åker limousin för miljoner
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Greenment
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,356929,00.html

media är verkligen bra på sin sak, alltid är det något som är överdrivet..

tycker det är en rimlig summa, topp politiker får gärna åka för så mycket pengar, men inom det militära så är det skrattretande..
Pang
QUOTE (Greenment @ Sep 7 2003, 00:05 )
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,356929,00.html

media är verkligen bra på sin sak, alltid är det  något som är överdrivet..

tycker det är en rimlig summa, topp politiker får gärna åka för så mycket pengar, men inom det militära så är det skrattretande..

Vad kan man säga, välkommen till politikens underbara "sandlåda"
The Swede
Eftersom det är krav på körkort för att bli officer kan man ju undra varför dom inte kan köra själva. 7.gif
SG OLSSON
Man kan också ifrågasätta bilstorleken. En vanlig volvo eller saab borde räcka
The_mistaken
Jag såg att ÖB åkte Rolls Royce med poliseskort när han besökte P10 förra året, borde räcka med att nån åkte från P10 med en 20 bil och hämtat honom Malajn.gif
109 Eken
QUOTE (The_mistaken @ Sep 7 2003, 15:55 )
Jag såg att ÖB åkte Rolls Royce med poliseskort när han besökte P10 förra året, borde räcka med att nån åkte från P10 med en 20 bil och hämtat honom  Malajn.gif

20 bil! NÄHÄ! några såna exesser vill jag verkligen inte veta av. en 11 bil räcker gott och väl kanske en 13 bil vid speciella tillfällen som julafton o dyl HKPn.gif
Runningback
Håller med "The Swede" här.
Men om man nu var tvungen att åka taxi så kunde man väl hållt sig till en vanlig 850/V70?

Men men.
Gorg
okej, det här kommer nog låta dumt o okunnigt men jag måste ändå säga det.

På nyheterna sa dom ditt o datt och bland annat att ett flertal höga militärer (tror det var 9 st) hade tagit en limo till kadettbal på Karlsberg och limo/taxi företaget hade tagit 14 000 kr för det. Vore det inte billigare att köpa in en bil till Högkvarteret ist för att ha avtal med privatföretag? Eller har jag fel? 7.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.