Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ford Options
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Särimner
Hmm, det finns förmodligen tusen sidor om bilar där man kan få svar men jag testar här i alla fall.

Lägesbeskrivning:
Under det senaste året har det inrikespolitiska läget i familjen tagit en drastisk vändning. Innevånarantalet har utökats med ett stycke medlemmar. Detta har medfört allvarliga och långtgående konsekvenser. Prioritet ett: inköp av hus (rätt kul att man med en namnteckning kan få 800 000 stålars in på ett konto som man sedan kommer att få betala av under en och en halv livstid 7.gif )

Prioritet två, och här kommer jag till poängen med detta svammel: inköp av ny bil, föredragsvis en kombi.

Funderar på en Ford Focus eller Mondeo. Ford har något som heter Ford options och jag har snackat med Ford här på ordet och det verkar vara ett smidigt system om man vill åka nytt och förhållandevis bekymmersfritt.

Är det någon hä som har erfarenhet av detta system? Är det i så fall värt att hoppa på denna typ av bilfinansiering?
Fu Bodin
Du får nog uteckla lite vad Ford Option går ut på för att få kommentarer.

Själv har jag ingen erfarenhet av erbjudandet, men jag kan ju alltid jämföra lite mot andra bilmärken.
En ny Ford Mondeo är ett mycket vettgigt val enligt min mening om du köper en ny bil. Dock så är titalekonomin på en ny bil ganska dålig, en ett år gammal bil har en avsevärd bättre totalekonomi. Men är det nya prylar som köp för fan.

Ford säljer ganska dåligt och då lägger de oftast mer kraft på kundservice. Positivt!
FkN
Har själv en Ford Scorpio, och när den skrothögen gjort sitt så kommer jag aldrig komma nära en Fordbil eller en Fordverkstad....

----

Alla blå-gula tjatar om att söka, så jag gjorde det och fann detta på Fords flashiga hemsida:

Ford Credit och Ford Motor Company har tillsammans utarbetat en finansieringsform som ger dig en möjlighet att byta till en ny Ford vartannat år för att du ska få ett mer bekymmersfritt bilägande. Efter två år har du tre olika valmöjligheter:

Byta din bil mot en ny Ford
Lämna tillbaka bilen, vilket inte kostar dig något om du hållit dig till avtalad tid och bilen är i normalt skick
Behålla bilen. Det enda du behöver betala är det Minsta Garanterade Värdet (MGV)
Valet är ditt och du har 24 månader på dig att bestämma vad du vill göra.
Den grundläggande principen bakom Options är bilens Minsta Garanterade Värde (MGV), vilket bestäms när kontraktet skrivs. Ford garanterar att bilen är värd ett visst pris (MGV) efter två år. Detta innebär att om värdeminskningen på bilen är större än beräknat, kommer Ford Credit att stå för mellanskillnaden mellan bilens MGV och bilens faktiska värde vid avtalets slut.

För dig som vill köpa bilen kontant erbjuder Ford Credit även Kontant-Options. Även här sätts ett MGV som garanteras av Ford Credit. Kontant-Options ett bra alternativ för dig som inte vill betala hela bilen utan använda resten av kapitalet till något annat.

'Options' är engelska och betyder enligt ordboken 'val, fritt val, valfrihet, alternativ eller valmöjlighet' och detta är precis vad Optionsprogrammet handlar om.

Vill du få mer information om Options och hur du kan få möjlighet att byta till en ny Ford vartannat år är du välkommen att kontakta din Fordåterförsäljare som gärna hjälper dig.
Särimner
Jo, jag vet ju vad det innebär och jag har broschyr framför mig. Jag var bara lite nyfiken på vad en person som är inne i systemet har för erfarenheter och synpunkter. Allt låter ju fantastiskt gulligt och bra på företagets hemsida och i broschyren men hur ser det ut i verkligheten? 7.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.