QUOTE (Hotel Charlie One @ Sep 4 2003, 21:37 )
Ett av de värsta i hela Svea rike lär vara Gula kvadraten i Karlskrona. Åtminstone förr i tiden. Nån flottist som kan bekräfta?
Tja.. Det hela handlar väl om när man kommer tidsmässigt, om man har tid att stå och småprata lite osv.. Smöra helt enkelt, eller social kompetens.. Vad vet jag?
När jag låg inne 9701-9806 kunde vi i vakten gå och byta efter våra pass vilket kunde vara under/efter övrigas morgonuppställning men innan de kom vällandes i varierande stora svallvågor.

När de haft den stora morgonrusningen var det oftast lättare att fixa det som skulle fixas.
Med någon månads "rekande" visste man ganska snart vilka som var kanonbra och vilka som bara var ok.
En del prylar och pinaler bytte vi på KA 2's TSF, där var det (kanske bara för oss flottister?) lite svårare att få det man ville ha enligt min erfarenhet.
Men är jag ganska övertygande om att bemötandet spelar stor roll.
Är man snäll och trevlig så brukar det lösa sig (i alla fall för mig).
MEN.. har man inte tiden och är allmänt stressad med gapande befäl i hasorna är i alla fall inte jag sådär dj**la trevlig..
Skarpskytten
(Som utan alltför stor ansträngning efter några månader i vakten myglade till sig diverse gott från köket inför helgtjänsten med husmors välsignelse.)