Help - Search - Members - Calendar
Full Version: pdf-filer
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
The Swede
Jag har ett problem som uppstått efter att jag gjort en ominstallation.
Om jag klickar på en pdf-fil på nätet så får jag bara upp den här lilla "bild"-symbolen uppe i vänstra hörnet.
Jag kan alltså inte öppna dokumenten direkt i webläsaren.
Om jag högerklickar och väljer "spara mål som" fungerar det.
Dock vill man ju inte alltid spara ner till hårddisken, nu försöker jag t.ex öppna FMV PublikationsförteckningFMLOG publikationssida.

Vad behöver jag ändra i Acrobat för att kunna öppna dokumenten direkt i webläsaren?
Jag kör alltså med Acrobat 5, inte Acrobat Reader.

The Swede
Kimster
Men prova installera Reader också. den stör ju inte direkt och är inte många MB installerat. Kan vara att den fixar till pluginen som verka bugga för dig. unsure.gif
The Swede
Funkar fortfarande inte :(
Erik_G
Jag får felmeddelandet "plugin-programmet initíerades inte korrekt" när jag klickar på länken du gav. Däremot funkar andra länkar till PDF-dokument som vanligt. Har du testat att öppna andra PDF-filer på nätet?
När jag försöker öppna den nedladdade filen säger Acrobat "Could not create empty document". Det KAN ju vara något fel på just den PDF-filen. Jag kör Acrobat 4 på min maskin.

Hoppas det var till nån tröst biggrin.gif

/E
The Swede
Nope, samma sak när jag försöker öppna pdf-dokument på andra sidor.
Testade precis på FMV Leo2 :(
Erik_G
Jag lyckades nu på något vis få precis samma problem som dig. Inga PDF-filer funkade helt plötsligt på webben. Jag gjorde följande:

Ctrl-alt-delete och gå in o "Processer". Döda "Acrotray"
Stäng ner MSIE
Starta Acrobat och kontrollera i "Preferences", "General" att "Web integration" är förkryssat (tror detta steget är onödigt, men jag gjorde det..)
Starta upp browsern.

Jag TROR kan vara "Acrotray" som är processen som läser PDF-doc i browsern som har kraschat. Då behöver man starta om Acrotray, och detta gör man när man från en browser öppnar en PDF. Dock måstre ju den gamla processen dödas först.

Testa!

Jag kunde nu få upp det första dokumentet också..

Edit: "Glöm" ovanstående. Kunde nu öppna filerna för att jag redan hade Acrobat öppet. När jag stängde ner Acrobat så fick jag felmeddelande att "Acrobat could not be launched" och att "Pluginen initierades på fel sätt". Kanske omstart på detta?

/E
The Swede
Då ska vi se.

1. Finns ingen process i min burk som heter "acrotray"

2. När jag går in i "preferences" i Acrobat så hittar jag ingenting som heter "Web integration"

EDIT
Testade att öppna Acrobat för att sedan klicka på pdf-filen i browsern men det funkade inte ändå :(
Jag har för mig att det fanns en Acrobat-symbol i min browser tidigare men inte nu.

JAG BLIR GALEN!
The Swede
Så, problemet är löst.

Jag laddade ner Acrobat Reader 6 från nätet och nu funkar det igen.
Måste ha blivit något fel vid min ominstallation.

The Swede
J-Star
QUOTE (The Swede @ Sep 4 2003, 12:13 )
Jag laddade ner Acrobat Reader 6 från nätet och nu funkar det igen.
Måste ha blivit något fel vid min ominstallation.

Inte nödvändigvis. Jag har också haft stora problem att läsa PDF-filer innan jag uppgraderade till 6:an. Det verkar som att PDF-standarden har utökats på ett sätt som gjort nyare dokument ej är kompatibla med gamla läsare.

/J
Erik_G
QUOTE (J-Star @ Sep 4 2003, 12:34 )
Inte nödvändigvis. Jag har också haft stora problem att läsa PDF-filer innan jag uppgraderade till 6:an. Det verkar som att PDF-standarden har utökats på ett sätt som gjort nyare dokument ej är kompatibla med gamla läsare.

/J

Fast alla dokumenten som the swede refererar till har gått att öppna i Acrobat 4.. men ominstallation brukar lösa de flesta problem..

/E
JBP
kör med Acrobat reader 5 och jag kan öppna alla dom publikationer som du har länkat ut Swede. Testa att köra en update på Acrobats hemsida.

/JBP
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.