Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Alias
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Mattias
Kunde inte låta bli att titta på den nya thrillerserien Alias på tv 4 igår. Den var väl...um...underhållande i alla fall. ohmy.gif

Jag tyckte speciellt om den lilla detaljen när hon bröt sig in på det asiatiska företaget (då hon fångades och torterades) när hon för det första har knallrött hår, OK del av hennes cover, men när hon klär sig helt i svart med svart mössa och låter detta röda hår hänga ner över axlarna...Man tycker att hon som superagent borde ha vett nog att stoppa in det. camo.gif

Jag vet att jag inte borde ha några förhoppningar men att göra en sån serie bara för att få visa upp en snygg tjej (hon hade även en midjekort svart tröja vid det aktuella tillfället för att kunna visa magen) känns i mina MIP-ögon inte befogat.

Med det sagt så kommer jag förmodligen ändå se det nästa vecka, ja va fan hon var ju snygg att titta på.... man borde göra nåt bättre med sin tid. mad.gif
J-Star
Bah... till och med Star Trek säljer ju med sex och välsvarvade fruntimmer nuförtiden. Kolla pilotavsnitten av "Enterprise"... besök på utomjordisk stripp-bar... och av någon anledning har även kvinnliga räliens tuttar. Och så det där eviga kladdandet på varandra i karantänkammaren. I piloten var det riktigt pinsamt då dialogen pausades titt som tätt bara för att visa blänkande kroppar.

Det blir förolämpande på något sätt. Om man nu skall sälja med sex, gör det öppet och inte det här fåniga smygandet där man låtsas att det inte finns där. Porr är åtminstone ärligt på det viset... man hymlar inte med vad det handlar om.

/J
Tivaljör
QUOTE (Mattias @ Sep 2 2003, 13:43 )
Med det sagt så kommer jag förmodligen ändå se det nästa vecka, ja va fan hon var ju snygg att titta på.... man borde göra nåt bättre med sin tid. mad.gif

Man kunde dra vissa paralleller till Buffy o Dark Angel..... (som OCKSÅ fínnes tv 4 dry.gif )

Snygga brudar som spöar skiten ur män(oftast) som har varierande grader av färdigheter (Soldater, Elitsoldater, agenter, jättestarka vampyrer m.m...), Dessa bad guys har oftast ingen chans...

Och så ska tjejerna alltid slåss för det goda... (kan de inte komma med nån som är en "bad girl" nån gång?)

De lyckas också alltid klämma in lite normalt socialt liv emellan actionscenerna, trots att de alltid är jagade...

Det var mina tankar.... håller ni med eller snackar jag bara dynga?
Panzerfaust
QUOTE (SÄK @ Sep 2 2003, 22:34 )
QUOTE (Mattias @ Sep 2 2003, 13:43 )

Man kunde dra vissa paralleller till Buffy o Dark Angel..... (som OCKSÅ fínnes tv 4 dry.gif )

Snygga brudar som spöar skiten ur män(oftast) som har varierande grader av färdigheter (Soldater, Elitsoldater, agenter, jättestarka vampyrer m.m...), Dessa bad guys har oftast ingen chans...

Och så ska tjejerna alltid slåss för det goda... (kan de inte komma med nån som är en "bad girl" nån gång?)

De lyckas också alltid klämma in lite normalt socialt liv emellan actionscenerna, trots att de alltid är jagade...

Det var mina tankar.... håller ni med eller snackar jag bara dynga?

Inte bara jag som är trött på dessa dumma bimbos som springer runt och kickar elaka gubbar och klämmer in nån tuff spydig komentar mellan sparkarna?
Buffy är ful, hon serut som en katt.
Dark angel är så smal så hon kan trilla ner i en såndär galler brunn om hon har otur.
Lara croft, hum... så jävla opropetioneliga pattar som man tror inte att det är sant... IRL skulle hennes hoppande springande göra så att dessa bomber skulle förmoldigen hänge ner till knäna efter 40 års ålder... Om hon intehar 20 st sport behar samtidgt.
Sen ser även hon konstig ut... påminner lite om apan som OZ hadde som avatar. (tror det va han)

Glimtade lite på denna nya häftiga serie... såg ca 1 min och tänkte "inte en till" sen vart det MTV och så satt jag här och blängde ögonen fyrkantiga...

Hä... jag behöver inte se på dessa fjollor som vill ha jämstäldighet men ändå klär dom av sig för pengar.. vad vore dessa nollor utan sina kroppar? oh... pleazzzza!

(pratar inte om alla tjejer, utan skådisar)
Tivaljör
QUOTE (Wittman @ Sep 3 2003, 13:08 )
Inte bara jag som är trött på dessa dumma bimbos som springer runt och kickar elaka gubbar och klämmer in nån tuff spydig komentar mellan sparkarna?
Buffy är ful, hon serut som en katt.
Dark angel är så smal så hon kan trilla ner i en såndär galler brunn om hon har otur.
Lara croft, hum... så jävla opropetioneliga pattar som man tror inte att det är sant... IRL skulle hennes hoppande springande göra så att dessa bomber skulle förmoldigen hänge ner till knäna efter 40 års ålder... Om hon intehar 20 st sport behar samtidgt.
Sen ser även hon konstig ut... påminner lite om apan som OZ hadde som avatar. (tror det va han)

Jaja..... så hemskt är det inte.....
De duger nog åt dig efter en vecka i skogen....... (fast "minimumkraven" är ju inte särskilt höga efter en 3 - 4 dar i skogen) biggrin.gif
2Sharp
Jag tycker det är skillnad på en filmatisering av ex: en tv/data spels karaktär, där behöver det inte vara så realistiskt, det är ju fiction från början, likväl som lilla Buffy..

Men, att det skall vara personer som är sten-hårda specialutbildade inom CIA/FBI eller andra superhemliga 3 bokstävers organisationer, både män och kvinnor, som inte ens kan hålla i ett vapen på ett korrekt sätt? wtf? hur mycket kostar det av budgeten att utbilda dem? inte mycket... för mig kan en hel serie/film kollapsa på dålig vapenhanterig.

Angelina Jolie gillar knivar så hon är "untouchable", dvs, allt hon gjort är skitbra och hon är skitsnygg, så, nu har vi rett ut det.... wub.gif
LYNX
QUOTE (2Sharp @ Sep 3 2003, 18:37 )
Jag tycker det är skillnad på en filmatisering av ex: en tv/data spels karaktär, där behöver det inte vara så realistiskt, det är ju fiction från början, likväl som lilla Buffy..

Men, att det skall vara personer som är sten-hårda specialutbildade inom CIA/FBI eller andra superhemliga 3 bokstävers organisationer, både män och kvinnor, som inte ens kan hålla i ett vapen på ett korrekt sätt? wtf? hur mycket kostar det av budgeten att utbilda dem? inte mycket... för mig kan en hel serie/film kollapsa på dålig vapenhanterig.

Angelina Jolie gillar knivar så hon är "untouchable", dvs, allt hon gjort är skitbra och hon är skitsnygg, så, nu har vi rett ut det....  wub.gif

Vågar jag fråga "vem" det är som gett henne den utb. biggrin.gif
( 2Sharp for president )
Ingbat/I19
Kollar på dagens avsnitt.
Hon åker till spanien. De visar texten med namnet på staden samt Spain och sedan flashar en bild av vårt kära stadshus "tre kronor" förbi.
Va de fulla när de gjorde den här serien eller?!
Mattias
QUOTE (Ingbat/I19 @ Sep 15 2003, 21:10 )
Kollar på dagens avsnitt.
Hon åker till spanien. De visar texten med namnet på staden samt Spain och sedan flashar en bild av vårt kära stadshus "tre kronor" förbi.
Va de fulla när de gjorde den här serien eller?!

Ja jag tyckte väl det var vårt 3 kronor. trodde ett ögonblick att det var jag som va full.
Ragulin
Gud va skönt att fler såg det där! Jag famlade efter medicinen när jag såg att Statshuset i Sthlm av seriemakarna placerats i Malaga. Så djävla IG! Jag gitter inte kolla på skiten längre...
Gorg
Sett 2 avsnitt av serien, och det som stör mig allra mest är att det uppdrag hon utför är väldigt viktigt för hennes arbetsgivare men ändå skickar dom henne ensam till Spanien när fienden även är på väg dit, stör mig som f*n. Hellre Nikita då fan där hon stormar in med 3 team med superagenter och tar det dom vill ha och sen sticker. Nae usch..
Mattias
Jag har heller inte fattat varför organisationen (SD 6) är ond, hittills har dem väl bara slagits mot avskum i världens alla hörn som likväl CIA kunde varit efter?!

Jag har heller inte förstått vad syftet med SD 6 är. Vad vill de prestera?
akula
Min flickvän råkade titta bort just då, hon trodde mig inte. Ska visa det här, fler såg sanningen, min heder är återupprättad. Jag snackar om stadshuset alltså.
2Sharp
QUOTE (LYNX @ Sep 4 2003, 13:48 )
Vågar jag fråga "vem" det är som gett henne den utb. biggrin.gif
( 2Sharp for president )

LOL, missade detta smile.gif

Tyvärr inte jag, men jag kan mycket väl tänka mig att fördjupa och befästa kunskapen hos henne.. wub.gif

[varför inga dregglande smileys?]

:P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.