Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Trist besked från FBU
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
Bulldozer
Pratade just med Centralförbundet i FBU ang SIB i Halmstad där jag är satt som reserv (hoppa av för faaaaan! ;) ).

Enligt handläggare där är det just nu oklart om de kurserna (SIB och Skarpskytt) blir av då pengar skall sparas. Hallandsgruppen vet kanske mer. Trist om det skulle bli så.
jed
URK!!!!!

Det vore sanslöst trist om fbu börjar stryka kurser pga besparingsskäl.
De har de (i mitt tycke) bästa kurserna...
WinterMute
Neeej! Och jag som ska dit. Hoppas att det fungerar med SIB - har sett fram emot den kursen...

// Wm
Coma
Säkert lika bra att de inte blir av, finns antagligen bättre saker att lägga pengarna på.
Ing
QUOTE (Coma @ Sep 2 2003, 18:08 )
Säkert lika bra att de inte blir av, finns antagligen bättre saker att lägga pengarna på.

Har jag ju mycket svårt att tänka mig. sad.gif

FBU är BRA! fun_icon_nana.gif

Hoppas ni kommer iväg på kursen.. inte kan de väl börja skära i kurser som redan är uppbokade!
D-G
Bra "Coma" du tillförde ju verkligen debatten något...

2.gif

Angående kurserna skall vi inte spekulera och bli oroliga i onödan kring detta. Resurserna har nyligen omfördelats, och det är bara tre veckor kvar till genomförandet av dessa kurser i Tylebäck.

Är du orolig, ring till CFB...
Malaj
Det är otroligt vad mycket rykten det snurrar runt i FM. Rena syföreningen ibland. biggrin.gif

Jag, som gammal härdad FBU-föreningsordförande, brukar sätta mig ned och göra något vettigt medan jag väntar på besked. Det brukar komma (ibland tom före kursstart - bara lugn).

Inte visste jag att svenskar i allmänhet var så hetsiga... horny.gif
Rangern.gif
mace
@ Malaj
Klart att man blir lite hetsig, här har man ställt in sig på att få göra det roligaste en man kan göra med kläderna på (förutom att spränga saker i luften). Då börjar det plötsligt att ryktas om nedskärningar och annat djävulstyg.
ohmy.gif

Men håller med dig i jämförelsen med syförening.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.