panzerkampfwagen
Aug 31 2003, 20:50
Måste bara rekommendera ett klart favoritspel...
Republic: The RevolutionLiberate...
Manipulate...
Dictate...Ett land beläget i det forna sovjetunionen... Ta dig till makten med alla till buds stående medel...
Sjukt grymt. Tro mig, ni kommer gilla det.
Elfgren
Aug 31 2003, 21:25
you dirty commy basterd
panzerkampfwagen
Aug 31 2003, 21:57
Hehehe, kolla också in
Novistrana.com, landets officiella hemsida... Ytterst "öststat"...
Everyone is happy in Novistrana...
Köpte spelet idag... men jag tycker det är skitkrångligt! Har gått igenom deras jäkla tutorial men den gör mig inte klokare ändå. Har lyckats rekrytera 2 man men kan inte få fler för mitt HQ är för litet... och jag har inte en aning om hur man byter
Knappar som blinkar till höger och vänster, luddiga objektiv att genomföra.
Och kameran gör mig dum i huvudet.
panzerkampfwagen
Sep 5 2003, 12:23
Önskar jag kunda hjälpa dig Uffe. Jag hann spela i en timme innan mitt grafikkort skar ihop totalt. Har beställt ett nytt... :(
Märkte att jag var ganska gnällig när jag skrev
Jag vill verkligen behärska det men det verkar svårt.
Men jag kör på tills jag lär mig helt enkelt. Får väl lusläsa manualen igen.
DU har inga tips eller så som du han lära dig innan det sket sig?
panzerkampfwagen
Sep 5 2003, 18:30
Hehe, jag kom nog ungefär like långt som du. Testade mest lite olika funktioner o blev inte mycket klokare av det.
En grj jag har lärt mig av komplicerade spel är att man kör tutorialen 2 ggr. ! gång i början, testar att lira litet, en gång till, o sen kör man på allvar.
Ang. HQ skulle jag tippa att du ska testa litet olika byggnader, så att säga reka efter en lämplig plats.
Fan vad gött det är nu! Har kommit ganska långt och de flesta av mina frågor har mer eller mindre besvarats under resans gång.
Går spelet bara ut på att röja presidenten och ta makten eller ska man styra det efter det också?
panzerkampfwagen
Sep 6 2003, 20:53
Jag tror att det huvudsakliga målet är att ta makten. huruvida man får styra efteråt eller ej har jag ingen aning om...
Förbannade grafikkort... Kommer om en vecka eller nåt sånt...
Vad har du beställt för grafikkort föresten??
panzerkampfwagen
Sep 7 2003, 18:01
Jag tänkte passa på att byta upp mig ordentligt. Hade ett GeForce2 64 MB.
Har beställt: Hercules 3D Prophet 9600 256Mb DDR TV-Out DVI Retail AGP
Kommer bli jäkligt intressant att se skillnaden i grafik...
Kan någon förklara för mig hur man fixar ett större HQ för att kunna rekrytera fler medlemmar?
Womack
Sep 10 2003, 15:28
Du trycker på knappen uppe till vänster som ser ut som en litet hus (orange eller något) så du får upp en meny som ser ut som en stjärna med din huvudkaraktär i mitten. Sedan ser dub till vänster i menyn en knapp som det står "Move HQ" på. Tryck på den, välj sedan vilket distrikt du vill ha ditt nya HQ i och väljs sedan byggnad.
Okej...ser inte den fuktionen ännu...kommer väl senare. Men, en till fråga. Jag har nu fått över både fängelse direktören och vaktchefen på min sida. Hur gör jag nu för att de ska släppa en fånge?
Womack
Sep 10 2003, 20:32
Du kanske måste markera din gubbe för att flytta HQ, din huvudperson alltså inne i den menyn.
Angående fängelsekillen tror jag det sker automatiskt. Jag har för mig det men är inte säker. Kolla lite längre fram i kalendern.
Mhm, okej, tack. Nu ska jag bara hitta kalendern också...men det ska jag nog klara B)
Womack
Sep 11 2003, 05:55

Kalendern hittar du lite ner till vänster. Det är som en grön pil som du ska trycka på.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.