Help - Search - Members - Calendar
Full Version: T610 vs Outlook
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Sgt Tulo
Försöker synka en T610 med Outlook via Bluetooth men får det inte att funka. Kör XP, Outlook 2002 samt en D-Link DBT-120. Datorn hittar telefonen och telefonen hittar datorn, men det går inte att få någon kontakt, d.v.s. synka kontakter, anteckningar, kalender och filer.
Någon som har en aning om hur man gör?
Magnus
Provat manualen?
Rokare
Godmiddag

Samma problem här, även om jag helt plötsigt fick synk
en fyra fem gånger, då lyckades dock telefonen bara ta
emot halva kontaklistan. Vore extremt tacksam om någon
av de mer datorbevandrade personerna på forumet kunde
bringa klarhet i problemet. Alltså Sgt sa tidigare, för min del
T610, XP, Outlook 2002, Programvaran som man fick med
vid köpet samt en vanlig USB Bluetooth adapter...

GMY

Och ja... jag har kikat i manualen.... fast det är ju ingen garanti
för att jag gör rätt....
Sgt Tulo
@ Magnus

Lol! Ja det har jag.
Manualen till telefonen berättar ingenting om hur man konfigurerar BT-adaptern och XP. Och Manualen till BT-adaptern var allt annat än tydlig.
106
Ring support, de har faktiskt kunnig personal.
J-Star
Hmmm... det finns en viss chans/risk att det är det företag jag jobbar på som har gjort sync-motorn till T610. Skall fråga - first thing in the morning - om det är några kända problem med den konfigurationen. Ber att få återkomma.

/J
106
Är det XTND Connect även till T610?

Edit: Hittade svaret. Det är tydligen XTND Connect PC även till T610.
J-Star
Nä he... så ar det alltså inte. Vi var helt oskyldiga till detta.

Beklagar... testa SonyEricssons support.

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?page=g...55%26LM%3DSIM_V

Välj "Solution Finder" och skriv in "Cannot synchronize against outlook using Bluetooth". En del av svaren såg relevanta ut.

/J
Sgt Tulo
Tack för tipsen!
J-Star
QUOTE (Sgt Tulo @ Sep 3 2003, 22:16 )
Tack för tipsen!

Hjälpte de då?

/J
Sgt Tulo
Annars hade jag ju inte tackat! biggrin.gif
J-Star
QUOTE (Sgt Tulo @ Sep 4 2003, 18:15 )
Annars hade jag ju inte tackat!  biggrin.gif

Jag brukar tacka oavsett om det hjälper eller inte för då har ju folk ansträngt sig. smile.gif

/J
106
Vad var det som var orsaken till problemen?
J-Star
QUOTE (106 @ Sep 4 2003, 19:29 )
Vad var det som var orsaken till problemen?

Tycker också det skulle vara intressant att få veta det eftersom jag tämligen snart kommer att få en Bluetooth dongle till jobbdatorn. Och jag har en T610...

/J
Sgt Tulo
Via D-Links hemsida hittade jag en liten liten länk där man skulle registrera bt:ns mac-adress och få ett serienummer i retur som sedan skulle matas in i inställningar. Sen var det funkis!
J-Star
QUOTE (Sgt Tulo @ Sep 4 2003, 22:20 )
Via D-Links hemsida hittade jag en liten liten länk där man skulle registrera bt:ns mac-adress och få ett serienummer i retur som sedan skulle matas in i inställningar. Sen var det funkis!

Oj... avancerat! Tack för det tipset!

/J
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.