Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Besparingarna innevarande år utgår!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
KP2
Dagens UNT: Försvaret slipper spara 450milj på förbandsverksamheten innevarande år!!!
Elfgren
men de får väll göra det nästa år i stället
Ingbat/I19
Vad jag har förstått så har de väl inte slopat beparingarna helt bara flyttat sparkrav på 190 Mkr från förbandsanslaget till materielanskaffning.
Dvs 260 Mkr ska fortfarande sparas i förbandsanslaget.
Vargas
Exakt, och saken har varit uppe i åtminstone en-två tråd tidigare. Gårdagens nyheter med andra ord.
KP2
"ÖB var mycket nöjd över att regeringen låter honom spara 190 miljoner från matrielanslaget. Därmed slapp han spara alla de 450 miljonerna på förbandsanslaget" (UNT 30/8-03)

Alltså utbildningen och övningarna räddas och det är positivt!
Ingbat/I19
Jo visst är det positivt men det skall fortfarande sparas 260 Mkr på förbandsverksamhet så jag avaktar kommande vecka och beslut om vad det kommer sparas på innan jag ropar hej.
Kommer beslut om att anställningsstoppet upphör är nog jag en av de gladaste.
Tolo
Bara dom ger fan i KS09 så är jag nöjd. B)
Dexter
QUOTE (Tolo @ Aug 30 2003, 15:06 )
Bara dom ger fan i KS09 så är jag nöjd.  B)

Ks09 kommer att förändras, men inte enbart pga besparingarna. Ändringar disskuterades långt innan besparingarna dök upp. Dock är det framflyttat till 1/1 2004 istället för 1/6 2004. C OPIL ska ta beslut under veckan som kommer och den 10/9 ska politikerna fatta beslut.. Inriktningen på logistiken på balkan är tydligen klart i stora drag, men när det gäller kompanierna/bataljonen så ändras det från dag till dag.

Enligt uppgift från högt uppsatta personer på ATK (dock är tidsperspektivet lite osäkert) kommer de första lapparna om att man inte längre har en plats på KS09 att skickas ut under de närmsta två veckorna.. Det gäller då de som pysslar med underhåll/logistik m.m. Skyttesoldater m.m. får vackert vänta in regeringensbeslut.

Enligt mina källor..
Tolo
Skyttesoldater m.m. får vackert vänta in regeringensbeslut.

Ok, eftersom jag ska vara skyttesold så får man väl vänta o se, blir riktigt härsken om dom tar bort QL.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.