QUOTE (Sidron @ Oct 6 2004, 09:12 )
QUOTE (bushman @ Oct 3 2004, 20:33 )
@Sidron:
att skydda käna kanske?
du var väl hvu, och eftersom jag vet att vissa hvu ledare, är killar som läst reglementena lite för mycket.
det utmynnar i att de försöker göra något slags puts och stuts-högvakts -elitförband av sina ungdommar.
knäskydd, skyddsglasögon och handskar är saker som är tillåtna.
om din ledare, vilken förmodligen är duktig på sin post, inte godkänner saker som dessa kan bero på hans egen utbildning.
och när han besökte ett regemente senast.
Förlåt om du jag uttryckte mig felaktigt. Kanske ska börja med att mitt kompani i princip struntar i reglemntet, jag förstår dock vad du menade. Det jag menade var mer av vad dem ska användas till i ditt fall. Jag undrade bara? Hoppas du förstår nu. ;)
i get the point!
vad gäller puts och stuts-regelryttare så har jag egen erfarenheter från min egen tid som ungdomsledare.
somliga killar har hamnat lite fel i livet och borde inte få befinna sig i någon form av uniform, inte ens postens.
och när de inte blev poliser, officerare och lapplisor hamnade de till sist som ungdomsledare.
vore du inte nöjd med dina ledare så vore du inte kvar som hvu eller hur?
slut med OT nu och tillbaks till ämnet.
den dag HVu får öva SIB så hoppas jag att det finns knäskydd tillgängliga.
kan hälsa att det är värre i "prostatagreillan" där det ibland flockas regelryttare
om inte knäskydd fanns på forsvik när de gjorde lumpen ihop med birger jarl, så får de inte användas nu heller.
anser att IP borde få ut knäskydd omgående.
inom HV har man oftast ett civilt arbete att sköta.
och då ofta arbetsgivare som inte förstår vad och varför man förstör hans investering(din kropp) på helgerna.