Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hmm, Tysk??
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Drevenstam
Skum annons

Kolla in den här annonsen som är för en "tysk" hårklippare, enda felet är att på fodralet ser jag ganska tydligt tre kronor inpräntat. Nån som har en aning? Är det en svensk klippare eller är det fel bild kanske...
Blev lite konfunderad iaf!
Nifelhel
Jag ser oxå de 3 kronorna, samt att det är samma sorts knapp som till gamla knäppetältet. Jävligt mysko må jag säga. blink.gif alien.gif
NBC
Dom säljer ju en svensk "medicinväska" (kommer inte på nån bra synonym) också, så det är mycket möjligt att det funnits en Frisörsax m/36 motsvarande biggrin.gif
Razvedka
QUOTE (Drevenstam @ Aug 24 2003, 22:27 )
Skum annons

Kolla in den här annonsen som är för en "tysk" hårklippare, enda felet är att på fodralet ser jag ganska tydligt tre kronor inpräntat. Nån som har en aning? Är det en svensk klippare eller är det fel bild kanske...
Blev lite konfunderad iaf!

Läser man texten under bilden så uppges trimmern just vara märkt "SOLINGEN" och det duger för mig i bevisning att det är en TYSK produkt! Sedan att den kanske är inköpt för användande i KM/FM är ju en annan sak - Ingick kanske i motköp för MTLB/BMP handeln i början av 90-talet? B)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.