Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Örnnästet
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Lindeberg
Nu i sommar gjordes en avstickare till Berchtesgaden och Kehlstein, för ett besök i Kehlsteinhaus, eller som det också kallas; Örnnästet.

Är det bara jag som tycker att stället är lite för kommersiellt?
När man åker hissen upp kommer man upp precis vid restaurangens kök, och hela stälet verkar vara en stor restaurang, där människor glatt sitter och spisar i Hitlers gamla rum. Osmakligt om ni frågar mig.

Men, det är ju grym utsikt, och huset i sig är ju egenligen ganska läckert, men tanke på att det är byggt uppe på en bergstopp.
Raffsec
Jag vill minnas en notis i en tidning för några år sen som tog upp att den tyska befolkningen inte var så förtjusta i att man gjorde stora pengar på denna byggnad.

HV.gif
Womack
Tyvärr är det ju så med många historiska byggnader och platser.
Området kring Checkpoint Charlie är ju inte heller så värst upphetsande.
oz
...eller de gamla koncentrationslägren.

Inga bilder att visa från resan Marzocchi?
Lindeberg
Jo, jag fotade och filmade (med dig. kameran) 339 bilder och filmer. Det mesta är på motorsportrelaterade saker, målet med resan var ju F1-loppet på Hockenheim.

Jag tog inte med kameran till Örnnästet, och inte heller till Kz-lägret (tycker inte det passar så bra).

Om intresse finnes, så finns bilderna här
Nürburgring
Hockenheim030802
Hockenheim030803
Hockenheim030804
Ferrari

edit: Har också bilder från Venedig och Österrike (berg och glaciärer och sånt), men de har jag inte lagt upp (ännu)
Malaj
På grund av helgen, känner jag mig inte på humör att slå i böckerna. dry.gif

Men hur var det; sprängde man inte hela Adolfs näste i luften just för att det ínte skulle bli något "minnesmärke".

Såg förresten att ca 2000 pers hade "firat" Rudolf Hess dödsdag. Ett 20-tal blev insydda. Inte illa, särskilt med tanke på att Rudolf inte var klok någon stans. alien.gif

Rangern.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.