Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mass, creapures creatin monohydrat
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
RangerX
har sen tidigare diskussioner sett att det är en hel del som testat kreatin, gainer/viktökning mm så jag tänkte slänga ut en fråga om någon testat Mass (viktökare), eller Creapures creatin monohydrat... fått lite tips om dessa men skulle vilja höra något från någon annan..
vill inte bli biffig, och absolut inte att musklerna endast skall binda vätska, det skall vara muskler självklart (finns ju olika kvaliteer på sakerna..)
någon som testat dessa märken, eller rekomenderar några andra?
BJK
Satsa på riktigt hederlig och balanserad kost, och inte en massa konstgjort tjafs!
Det är MIN åsikt!
Rifleman/Medic
QUOTE (BJK @ Aug 21 2003, 21:16 )
Satsa på riktigt hederlig och balanserad kost, och inte en massa konstgjort tjafs!
Det är MIN åsikt!

Och du lär bli tvungen att dras med inslagen bröstkorg, polioarmar och bofinksvader resten av ditt liv....
BJK
Får man det om man äter vanlig kost och tränar upp styrkan?
d97pa
tja, gainer efter träningen och extra proteintillskott gör verkligen underverk. Det gör kreatinet också, men man blir jävligt skum av kreatin, själv blev jag slö i huvudet och mycket lättare förkyld när jag åt kreatin. Och samma visa har det blivit då jag gjort ett uppehåll med kreatin och sedan börjat äta det ibland. Deta trots liten dosering och bra intag av vatten. Sen minskar man ju i volym när man slutar äta kreatin, med det är inte hela världen.
LYNX
QUOTE (RangerX @ Aug 21 2003, 19:38 )
har sen tidigare diskussioner sett att det är en hel del som testat kreatin, gainer/viktökning mm så jag tänkte slänga ut en fråga om någon testat Mass (viktökare), eller Creapures creatin monohydrat... fått lite tips om dessa men skulle vilja höra något från någon annan..
vill inte bli biffig, och absolut inte att musklerna endast skall binda vätska, det skall vara muskler självklart (finns ju olika kvaliteer på sakerna..)

Lätt förenklat så är mass/proteinpulver koncentrerad mat, inte
helt fel att ha i sin packning under tuffa övn, med lite mat.
Tänk att hälla i sig valfri mängd kalorier på ett par minuter, te.x
750 kcal. Stridsvärdet håller sig högt och slitaget på fysiken/psyket
blir minimalt.

Kreatin ökar vätskan i kroppen/musklerna, styrkan ökar samtidigt.
Efter avslutad kur tappar man vätska men musklerna som växt under
tiden går att behålla med fortsatt hård träning.

Hoppas att jag har gett dig lite hjälp på vägen.
Kommer att i mån av tid och kunskap att svara på frågor.

MVH LYNX
LYNX
QUOTE (d97pa @ Aug 21 2003, 22:14 )
tja, gainer efter träningen och extra proteintillskott gör verkligen underverk. Det gör kreatinet också, men man blir jävligt skum av kreatin, själv blev jag slö i huvudet och mycket lättare förkyld när jag åt kreatin. Och samma visa har det blivit då jag gjort ett uppehåll med kreatin och sedan börjat äta det ibland. Deta trots liten dosering och bra intag av vatten. Sen minskar man ju i volym när man slutar äta kreatin, med det är inte hela världen.

Jag ifrågasätter inte dina uppleverser men att kreatin skulle påverka
ditt/någons intellekt eller immunförsvar är inget som jag har läst/upplevt.

Hård träning sliter på kroppen/immunförsvaret vilket kan leda till
"Forrest Gump" ( blink.gif biggrin.gif ) beteende och sjukdomar.
kronvrak
QUOTE (RangerX @ Aug 21 2003, 19:38 )
så jag tänkte slänga ut en fråga om någon testat Mass (viktökare), eller Creapures creatin monohydrat

Mass vet jag inte vilken tillverkare det är så det har jag ingen aning om vad det innehåller... har du en innehållsdeklaration ?

Creapures creatin monohydrat är ungefär som vilket kreatin som helst, finns väl tre eller fyra olika företag som använder Creapures i sina kreatinburkar. Ger en bra styrkeökning hos de flesta och sett över några års användande så ger det nog en skaplig skillnad i styrka/volym.

Vilka mål har du med träningen ? Att inte bli biff är ju ganska vagt..
Pang
Creapures har blivit bevisat på vetenskaplig väg att det suger om man jämnför med vanligt kreatin. Så det så.

Står på AST hemsida.. www.ast-ss.com någonstans.
kronvrak
Pang: Orkar inte läsa dravlet på ast men hittar du länken så vore det kul att se varför det skulle vara sämre än annat kreatin, den enda skillnaden är väl att det är marginelt renare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.