QUOTE (Azan_Gb @ Aug 21 2003, 14:23 )
Pal >>
Hur tror du det kommer sluta? varje dag dör amerikanska soldater i irak, varje dag är det terrordåd av små gerilla grupper.
Och jag tror inte USA kommer att orka med det faktist. USA kanske är "rädda" knacka dörr hos FN och be om en bataljon Fn soldater, för USA hade nästan hela världen mot sig när dem angrep irak.
Hur ser det ut i afghanistan? Har USA städat upp efter sig?
Vad måste amerikanerna göra för att stoppa "terror" dåden? Dem kan ju knappast gå i krig mot den osynliga gerillan.
Der är jättesvårt att gissa hur det kommer sluta. Jag håller med dig om att USA inte kommer stå ut med detta om det inte blir lugnare. Man kan ju lätt se hur det fortsätter som idag i åratal och då lär opinionen i USA vända, det kostar ju USA både liv och pengar just nu.
Det som är svårast att bedömma är det irakiska folket. Jublar dom i sina stugor varje gång en oljelednings sticks i brand eller en amerikansk kolonn blir attackerad? Eller tycker dom det räcker nu, är dom emot gerilla kriget mot USA?
Jag har ingen klar uppfattning hur det är med det, och det avgör ju det mesta.
Chemical Ali, var tydligen inte död förresten, nu rapporteras han plötsligt som fångad. Han troddes ju död redan den sjunde april.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2925375.stm