QUOTE (Patroels @ Aug 20 2003, 14:51 )
Mina herrar:
Utan journalister finns ingen yttrandefrihet.
Demokrati kan inte överleva utan att upplysningar spridas.
Och ja, jag vet mycket väl att gennom historien har det funnits många exempel på, att detta har misbrukats til nånting som gynnade en sida av en konflikt, och inte gynnade den andra.
Det enda som krävs för att undvika detta, är att enkeltpersoner gör upp sina egna meningar, utifrån de upplysningar dom får.
... Men var får man sina upplysningar från?
... Alt (enligt er) är ju bara propaganda!
MVH
Patroels (han som sorterar informationerna)

Va vett ni egentligen om vad som händer i Iraq?
Ni läser ju inte tidningar, eller ser nyheter på TV.
Va vett ni egentligen om demokratien i Sverige?
Va vett ni egentligen om alt krig runt om i världen?
Vad vet du om det som händer i Sverige eller Irak? Du kan välja mellan att lita på median och att inte göra det, men vilket du än väljer måste du inse att det du
vet om situationen i länderna är exakt INGENTING. Jämför nyheter mellan Al-Jazeera och CNN. Förmodligen märker du att de skiljer sig från varandra en del. Det i och för sig bevisar att median / nyheterna är ingenting annat än slagträn i ett mediakrig.
Ironi/
Och det förstår jag mycket väl, journalisterna är ju bara ute på att sprida propaganda.
Nej nej nej, säger jag. Låt os ha ihjäl dom elaka propagandister, som bara är ute efter
världsherredömmet. När jag blivar världshärskare lovar jag er, att bara de nyhetar som passar in i mit politiska program får spridas.
/Ironi
Ironi är ett farligt område för vem som helst. Journalister är lätta att styra jämfört med vanliga mänskor. De är förutsägbara. Jämför gärna vilka konflikter som får publicitet och tänk efter varför det är just så.
Mina herrar:
Utan journalister finns ingen yttrandefrihet.
Demokrati kan inte överleva utan att upplysningar spridas.
Journalister har ingenting desto mer att göra med yttrandefriheten, förutom att de utövar sin rätt till det.
Och ja, jag vet mycket väl att gennom historien har det funnits många exempel på, att detta har misbrukats til nånting som gynnade en sida av en konflikt, och inte gynnade den andra.
Det enda som krävs för att undvika detta, är att enkeltpersoner gör upp sina egna meningar, utifrån de upplysningar dom får.
Vad exakt tror du att folk gjort i de fall då den missbrukats? Tror du att alla som gått på medians påståenden, hela nationer, har varit nån sorts idioter?
... Men var får man sina upplysningar från?
... Alt (enligt er) är ju bara propaganda!
Skaffa dina upplysningar var fan du vill, så länge som du kan skilja på fakta och sanning.