Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya Sidor
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison > SoldF.com
Gorg
Finns det ingen marinare eller någon från flygvapnet som skulle kunna göra sig besväret att skriva nån sida om ex: Stockholm,Göteborg eller Visby korvetterna, eller Gripen,Viggen. Känns ganska tomt på den fronten och vore lite roligt med ny läsning. saint.gif
Honken
Trevlig tanke. Det är säkert många flyg/marin-intresserade som kan samarbeta fram ett utkast.
Malaj
Det bästa är att du går till biblioteket och lånar "Örlogsfartyg; Svenska maskindrivna fartyg under tretungad flagg" av Gustaf von Hofsten och Jan Waernberg (SMB, Luleå, 2003). smile.gif

Se'n har du att göra ett tag... navy2.gif

Rangern.gif
The_mistaken
QUOTE (Malaj @ Aug 22 2003, 15:49 )
Det bästa är att du går till biblioteket och lånar "Örlogsfartyg; Svenska maskindrivna fartyg under tretungad flagg" av Gustaf von Hofsten och Jan Waernberg (SMB, Luleå, 2003).  smile.gif

Se'n har du att göra ett tag... navy2.gif

Rangern.gif

har den något nr?
Mattsson
Om du menar ISBN så: 91-9743844-3-x
Gorg
vore nog roligare läsning om någon som har personlig erfarenhet skrev en sida om det i ställlet för att jag som inte ens har sett fartyget spottar ut massa fakta som jag inte ens själv förstår. vissel.gif
Serg. Fjellman
Håller på och knåpar på med en sida om PBV 501... Men jag har inte haft någon som helst kontakt med vagnen... så fakta spalten är så gott som klar... men kan någon skriva "info spalten" ? Saknar även bilder på PBV501, rlpbv4014 och pbv402X. Någon som kan hjälpa till?

//Sgt Fjellman
Gorg
Bra jobbat Henrik och Viktor Bodin, alltid kul med ny och intressant läsning. Själv är jag med i FBU ungdom och sånna där fina o nya får vi inte ens röra smile.gif
- http://www.SoldF.com/ss2000.html
Foxtrotcharliegrg
Schysst sida om ss2000! Alltid kul med nya sidor på SoldF.com
Tror dock stavfelsnisse varit inne och sökat på sidan... Den gamla rygsäcken med mes heter väl LK35 (LastKapacitet?) och inte bara K 35? Om inte ber jag så mycket om förlåtelse och straffar mig själv på lämpligt sätt smile.gif
henke
Nej men vi har fel bägge två.

Den heter egentligen "Ryggsäck 35L, K" Liter, K = Komplett.
Har alltid haft för mig att det heter K35 , men LK 70.
Tji fick jag. De heter bägge Ryggsäck XX L, K.
Skall genast byta.

Källa: FMV Materielkatalog Bekladnadsmateriel 1988 utgåva 1 samt Sold Mtrl P 1992.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.