QUOTE (Smocken @ Aug 13 2003, 19:33 )
QUOTE (Kimster @ Aug 13 2003, 19:25 )
Vem talar om för dig att det DU tycker är hårdast är SAMMA som jag tycker är hårdast ?!? va? vem avgör det ??
Är det inte det som allt går ut på? Man uttrycker det man själv känner, någon annan tycker motsatsen. Sen är det ju upp till han som ställde frågan att ta in informationen från dom som tycker si och dom som tycker så. Ta ställning för nån av parterna eller skita i det och gräva ner sig och komma med egen åsikt.
Ja visst men saken är det inte funkar att göra så i verkligheten. Vissa har svårigheter med att hålla sin spydigheter och sarkasm och påhopp för sig själv. Det är inget jag kommit på själv, utan erfarenheter från i stort sett ALLA tråda om ämnet.
Du kan inte mäta hårdehet i nått. Det går inte. du kan bara lyssna på vad andra upplever som hårt, och hur försöker man då svara på en fråga som "Vilket förband är hårdast?" Finns det någon här som legat på alla förband eller på 4-5 olika jägarförband så varsågod att berätta.. Men nu tvekar jag hårt på att det finns nån sån.
Alltså kan vi INTE svara på frågan utan det kommer ut kommentarer som "mitt förband e fan hårdast vi gjorde ditt o datt o spöade alla andra" vilket resulterar i att andra inte klarar av den kommentaren och antingen tycker han e totalt dum i huvet och säger så.. eller säger att han e totalt dum i huvet och vill påvisa motsatsen.. "NäHE DU HAR FEL vårat förband sprang ännu längre med tuffare vapen och var kammomålade"
Alltså tänk ETT STEG LÄNGRE Vad är det för nivå att mäta hårdhet för man vill se vilket förband som e ballast (ja verkligheten är sån) när man kanske borde ställa sig frågan, "Jag skulle vilja göra en påfrestande tjänst av fysisk karraktär, jag springer milen på 55min och älskar att simma, vilket förband skulle passa mig?"
Baktanken är att folk vill göra tjänsten på det ballaste förbandet med de ballaste vapnen och den ballaste utrustningen och få den coolaste baskern och kunna komma hem och säga fy fan va bra jag är. Den som inte håller med mig om det ljuger!
Än en gång vi sitter med bevis på vart de här diskussionerna bär hän om de inte kontrolleras stenhårt, och så länge inget drastiskt händer kommer vi fortsätta kära samma linjer mot "bästa förband" trådar.
Sen att nybörjare på forumet hamnar i kläm e bara sorgligt. Men har man inte hängt med och läst upp sig som vilken pyssla som helst man vill göra, så får man det hårt i början, så är det.
Förhoppningsvis lär sig de att det kanske var en dum fråga från början och tänker till nästa gång.. och då ja hurra då har forumet gjort lite nytta iaf.
SLUT.
//EDIT
Efter lite tanke och hjärnverksamhet så skiter vi i det här. Jag fick en massa mess om att stänga efter detta, och jag kan väll hålla med om att de flesta vet vad här handlar om. Så nu har jag vart tillräckligt snäll..
E.O.D