Frågan är vart. Vad vill jag göra? Jag har kollat runt på Lumpen.nu och fy fan vad många utbildningar där finn som jag vill gå på. Jag kan tänka mig det mästa. Hälst vill jag finnas ute i fältet. Jag vill inte sitta inne i någon jävla bur och kolla folks id. Jag har en tendens att vara överbeskyddande. Rent ut sakt så skiter jag i om jag kommer svälta igäl bara övriga gruppen ( som jag beffinner mig med ) kommer klara sig. Jag vet inte hur många fjällvandringar jag pakat mer par kilo extra matriell som andra kanske kan behöva ha andvändning av.
I skrivande stund så är min fysik inte den bästa, men gämfört med mitt förra inlägg så är den betydligt bättre. Om ett par dagar så ska jag börja träna tai kuondo samt börja simma igänn. Har dessutomm gått en satans massa under sommaren. Jag blir lycklig av att gå. Trotts hur jävla nere jag är så finner jag alltid en väg upp igän. Vet inte riktigt hur jag klarar stress men av någon anleding så löser det sig. På ett eller annat sätt. Sömn kan jag klara mig utan. Destu mindre fritid jag har till att lata mig på destu mer engaskerad blir jag och destu mer eftersträvar jag att få gjort. Smärta kan jag tåla, kanske inte för tillfället, men ge mig en stund så löser det sig. Att allting löser sig är mer eller mindre mitt måtto.
Vad för utbildning jag vill in på vet jag inte riktigt. I grova drag så är det antagligen någon utbildning där jag är hundförare, vilket ger typt följande utbildningar.
GA829 Bassäkman, Marinen
GA927 Flygbasjägare, Flygvapnet
PA800 Militärpolisgruppbefäl, Armén
PA805 MP/Säk-gruppbefäl, Armén
GA924 Närskyddsman, Flygvapnet
GA929 Säkerhetsjaktman, Marinen
Annars har jag tänkt mig att söka in som sjukvårdare. Vilket ger mig följande utblidningar.
MH900 Sjukvårdare, Armén
MH925 Sjukvårdare, Flygvapnet
HV820 Sjukvårdsgruppbefäl, Marinen
MH822 Sjukvårdsgruppbefäl, Marinen
Efter avslutad sjukvårdsutbildning kommer du att med enkla hjälpmedel kunna omhänderta och vårda skadade och sjuka. Då kan du:
- kontrollera och upprätthålla fria luftvägar och ge konstgjord andning
- kontrollera och registrera medvetandegrad, blodtryck, puls och andning
- stoppa blödning
- kontrollera och upprätthålla fria luftvägar och ge konstgjord andning
- kontrollera och registrera medvetandegrad, blodtryck, puls och andning
- stoppa blödning
Upphålla fria luftvägar kan jag, samt konstgjort anding. Kontrolera medvetande kan jag det med, nästan iaf. blodtryck blir inga problem då man har verktyg som gör det åt en. Andingen lär inte häller vara några svårigheter. Stoppa bödningar lika så.
Krav
Resultatet av de tester och prov som du gör under mönstringen visar om du är lämplig för utbildning till sjukvårdare. Du måste ha körkort och det är bra om du har gått omvårdnadsprogrammet.
Resultatet av de tester och prov som du gör under mönstringen visar om du är lämplig för utbildning till sjukvårdare. Du måste ha körkort och det är bra om du har gått omvårdnadsprogrammet.
Körkort har jag inte. Men vem vet det kanske löser sig. har däremot inte gått omvårdnadsprogrammet, däremot är jag publikvärd via svenska fotbollsförbundet, vilket innebär att jag vet hur det är när totalt kaos utbryter, jag vet hur det är när 1000 människor blir totalt emot en.