Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Förhandsvisning
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldF.com
Kimster
Här är lite filmer som exempel på hur vi ska ha filmsnuttar på olika vapen/fordon SoldF.com

OBS
De är små och korta snuttar och är komprimerade med DivX 5.05
Så ni måste ha senaste DivX 5.05 installerat för att det ska funka
OCH ni måste högerklicka och välja "spara som" och INTE bara klicka för att ni ska kunna se dem felfritt.
http://download.divx.com/divx/DivX505Bundle.exe

HMG 3,13MB

Kulspruta 90 3,62MB

prickskyttegevär 90 3,03MB

XA180 Sisu 2,05MB

De är bara ett test på komma skall sak på sajten.
(Ja det är en Finne som skjuter prickskyttegevär 90 och JA han håller inte rätt...)
prickskyttegevär 90 och HMG Skjuts från Kichnicha(?) gruvan i Kosovo.. fan vet hur det stavas skitsamma
Kulspruta 90 skjuts från en XA180 Sisu på Zlatare i Kosovo

Jag har för avsikt att göra mer snuttar så att man kan få lite uppfattning om hur vapnet/forodnet låter och aggerar. Det kommer mer med tiden jag får matrial.

Sitter ni på filmer i "bra" kvalité och som ni har copyrighten på så säg till mig om du tror att det kan vara nått att ha med på SoldF.com. Vi är inte ute efter direkta RAMBOskjutningar utan mer förevisningsaktiga.

Malajn.gif
zaitoh
jättebra filmer. skulle dock personligen önska att sisuns film fyldes ut/kompletterades med tal som beskriver omgivning/bilen/vädret.... helst då en kille som talar i samma ton hela tiden i stil med killen i 'modern warfare'. men det är mer av ett önskemål.... duger bra som det är nu.
Panzerfaust
KIMSTER> Om du har lunarstorm, kolla efter en kille som heter Tyrfing.
Han har massa filmer på sin lunar, där han skjuter allt från mg42 till pistol.
fråga han om du får använda nåt av hans filmer...
Hna har säkert mer filmer än dom han lagt upp... vissa är lite rambo andra inte... smile.gif
Men alla är roliga att kolla påsmile.gif störtskön snubbe...
Kimster
..uhm gjorde en till filmsnutt

Sisu med HMG och rökkastare in action

Malajn.gif
bäfver
man kan då inte klaga på att det var för korta salvor i ksp 90 filmen 6n.gif
facit
Skit bra KIMSTER!

Ser ut som riktiga bra informativa filmsnuttar, kan utvecklas till o bli en hel film ala proffsigt soldf anda:).

Bara ett önskemål heltenkelt.
apc302
Jag har lite filmer som skulle kunna användas på sidan...KSP90B + AK5 (Från PBV302), Rökkastare (PBV302C) och 20mm AKAN (PBV302) både dagtid och nattetid.
Några av filmsnuttarna går att bevittna på http://www.pictor.nu

Filmen på pictor.nu vad gäller AKAN-skjutning är inte bra då endast enkelskott avfyras. Detta gjordes p.g.a otroligt dålig tilldelning av am. Jag har bättre filmer än så! ;)

EDIT: Korrektion och tillägg!
5.gif
Azan_Gb
Jag har en film om stridsbåt 90 som motor journalen gjorde reportage om.
Är det något som skulle passa i film samlingen?
9x19
QUOTE (Azan_Gb @ Aug 13 2003, 10:45 )

Har du copyrighten på den, så shoot. Annars hoppar vi nog det.
Kimster
QUOTE (apc302 @ Aug 13 2003, 10:40 )
Jag har lite filmer som skulle kunna användas på sidan...KSP90B + AK5 (Från PBV302), Rökkastare (PBV302C) och 20mm AKAN (PBV302) både dagtid och nattetid.
Några av filmsnuttarna går att bevittna på http://www.pictor.nu

Filmen på pictor.nu vad gäller AKAN-skjutning är inte bra då endast enkelskott avfyras. Detta gjordes p.g.a otroligt dålig tilldelning av am. Jag har bättre filmer än så! ;)

EDIT: Korrektion och tillägg!
5.gif

Om du kan skicka mig pbvfilmen eller visa var jag kan ta ner den så ska jag se om vi ska använda den
Azan_Gb
QUOTE (9x19 @ Aug 13 2003, 12:05 )

Vet inte om det är copywrite....hittade den på Dc.....vanlig video...kan skicka dig den om du vill så får du titta. Är den bra och där är ingen copywrite så lägger du upp den.

azan_ali@hotmail.com på messenger

henke
Jo kanal5:s verk (Motorhjournalen) är det givetvis copyright på och inget vi kan publicera utan Kanals 5 medverkan. SoldF.com -Lite mer lagliga smile.gif
Kimster
QUOTE (Azan_Gb @ Aug 14 2003, 17:34 )
QUOTE (9x19 @ Aug 13 2003, 12:05 )

Vet inte om det är copywrite....hittade den på Dc.....vanlig video...kan skicka dig den om du vill så får du titta. Är den bra och där är ingen copywrite så lägger du upp den.

azan_ali@hotmail.com på messenger

Azan tar som regel att 99% av det du hittar på DC i mediaformat har copyright och är alltså olagligt att göra tillgänglig för allmänheten för nerladdning, vilket jag iofs hoppas att förstår själv.
Azan_Gb
Uppfattat.
JBP
QUOTE (henke @ Aug 14 2003, 18:57 )
Jo kanal5:s verk (Motorhjournalen) är det givetvis copyright på och inget vi kan publicera utan Kanals 5 medverkan. SoldF.com -Lite mer lagliga smile.gif

Går det inte att ta kontakt med Kanal 5 och fråga om man får använda den på sidan?? Malajn.gif
Kimster
Möjligt.. men det är inget jag tänker sätta mig in i iaf. Att få tillstånd av filmbolag o sånt tjafs e ju bökigt allan.. kontrakt och regler på när o hur på vilket sätt den ska visas och bla bla allt sånt.. jag e inte säker men det skulle inte förvåna mig.
johan
Extremt coolt med egna filmer på SoldF.com B) !!!!!!!!!!!!!!!

Mycket bra ide att kompletera SoldF.com med. Kanske skulle komplettera sidor som Ak5 sidan med en ihop-isär film som komplement till bilden
http://www.SoldF.com/images/s_ak5isar2.jpg

Skjuta hyffsade filmer kan ju dessutom de flesta hyffsade digital kameror = borde kunna bli en del filmer. Kanske skulle sätta upp en standard typ DivX + en förbestämd startfilm (bild) för huvudattraktionen. Då kan ju kanske filmerna tom bli populära på DC, Kazaa mfl = reklam

Funkade bra att bara högerklicka och välja öppna i nytt fönster. Kör med WinAMP som mediaspelare (och givetvis DivX codecen)
Xit
Hmm laddade hem Kulspruta 90 filmen med det enda jag såg var en svart ruta när det står " Kulspruta 90 © SoldF.com" men ljudet hör jag. Ja jag har det nyaste codecet.
Kimster
QUOTE (Xit @ Aug 21 2003, 21:49 )
Hmm laddade hem Kulspruta 90 filmen med det enda jag såg var en svart ruta när det står " Kulspruta 90 © SoldF.com" men ljudet hör jag. Ja jag har det nyaste codecet.

Har du provat de andra filmerna ? och du är säker på att du har DivX 5.05 och du har provat med både Mplayer o DivX player ?
Fu Dahlberg
hadde ingaproblem överhuvudtaget....

Förutom en extrem lust att panga och köra sisu, som ej går att lösa ;)

Klart kul, men borde det inte vara ett enhetligt "intro" på alla?

Kulspruta 90 skiljer sig ju unsure.gif

Skulle klart höja Soldfs-sidor....
Kimster
Jo men jag gjorde Kulspruta 90 filen först.. och så vart den så poulär så så jag började göra fler .. fast tänkte om och gjorde lite coolare intro.. Har jag tid/lust/ork/värk nån gång ska jag kanske/eventuellt/möjligen fixa samma logga på KSP90filmen oxå . . . fun_icon_nana.gif
Kimster
Den här hade jag glömt nästan.. Malajn.gif

Jag ska fixa till filmerna, och sen kanske de kommer ut på SoldF.com under respektive kategori.

6n.gif
JAS
Jippi! Mer pang-pang film åt folket clap.gif
dxl
Jag har en hel del klipp på ksp58 och psg90 om det kan vara av intresse, (har med grg också men där är det lite längre ifrån) skicka mig ett pm i så fall så lägger jag upp dom på min ftp så kan ni ta er en titt.
henke
Med tanke på den bandbredd vi bränner idag så tror jag att ett första steg skulle vara att publicera filmerna på tex Youtube med en egen SoldF användare som vi alltid använder.
Samtliga filmer måste inneha tillstånd från ägaren att publicera.
Dessutom vill vi om möjligt även ha SoldF.com logga i början, så att de som får träff via Youtube eller google kan se vart filmen härstammar ifrån.

@ Dxl är det egna filmer eller filmer du hittat på nätet?
Jag har ett filmer jag får använda med skjutningar. De flesta är dock från utlandsstyrkan vilket gör att förhållandena inte alltid är så jättefältmässiga för Värnpliktiga att se. Dvs ingen camofärg, kanske inte de bästa skyddet, osv. utan skjutövning på de fåtal platser som finns att tillgå.
dxl
QUOTE (henke @ Jan 9 2007, 12:19 ) *
Med tanke på den bandbredd vi bränner idag så tror jag att ett första steg skulle vara att publicera filmerna på tex Youtube med en egen SoldF användare som vi alltid använder.
Samtliga filmer måste inneha tillstånd från ägaren att publicera.
Dessutom vill vi om möjligt även ha SoldF.com logga i början, så att de som får träff via Youtube eller google kan se vart filmen härstammar ifrån.

@ Dxl är det egna filmer eller filmer du hittat på nätet?
Jag har ett filmer jag får använda med skjutningar. De flesta är dock från utlandsstyrkan vilket gör att förhållandena inte alltid är så jättefältmässiga för Värnpliktiga att se. Dvs ingen camofärg, kanske inte de bästa skyddet, osv. utan skjutövning på de fåtal platser som finns att tillgå.

Det är eget filmat matrial, det mesta är stridsskjutningar några är skjutningar "från skjutvall" , några är filmat utav en kamrat och jag har inte pratat med honom än men har svårt att tänka mig att han säger nej när jag väl frågar.

edit:
jag har ganska mycket bandbredd som man kan lägga grejer på, dock så har jag för tillfället lite problem med att få video att streama, men det är inget som inte går att lösa om jag måste lösa det.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.