QUOTE (Dedicated @ Mar 15 2004, 10:06 )
Ett par funderingar gällande den här boken; engelsmännen framställs väldigt negativt, att de i stort sett skulle vara tjuvaktiga kräk. Hur stämmer detta med verkligheten?
Vidare; efter att ha läst boken för andra gången kan jag inte låta bli att tänka på alla de svenska män och kvinnor som gjort en insats på Balkan och på många andra ställen det osat hett. Med en far som gjort ett par missioner (visserligen på 60-talet....) så känns det lite fan att man aldrig själv kommer att kunna åka.
En annan tanke är att det egentligen är jäkligt förmätat av oss Hv-soldater som klagar på exemplevis 304K. Den dög nere i Bosnien, till exempel. Under långt värre omständigheter än vi nånsinn kommer att vara i närheten av här hemma! Då borde den ju rimligen duga äver för oss weekend-warriors hemma i Svedala?
Slut funderingar.
hehe, satt det inte fast så var det snart nog borta..
nu senast i Kosovo så hade vi folk som bevakade en anlägning tillsammans med britter, tom mynningsskydden på AK'n blev dom av med.
Klart stridsvästen är ett fall framåt men jag håller med, den funkade helt ok för mig under dom två första bataljonerna, likaså kroppskyddet som alla vpl klagar på, det var aldrig något snack i min grupp om den skulle på eller inte, enda avsteget som jag vet ibland råkade göras var att ta ur kevlaret ur pung o rövskydden och vika in dom för att kunna sitta bättre.
/asker