QUOTE (Smocken @ Aug 8 2003, 12:25 )
QUOTE (bushman @ Aug 8 2003, 11:53 )
vad gäller gbg-kalaset, så kan jag se dåliga coverband resten av vintern, och dricka dyr och blaskig pripps i plastmugg?
då köper jag hellre ett sexpack och lyssnar på orginalartisterna hemma.
Pripps i plastmugg som är svindyr kan jag hålla med om, men artisterna iår ser bra ut. samtliga konserter är gratis..
Fireside, Moneybrother, Homy, Liberator, Looptroop, Christian Kjellvander, Kingston Airforce, Mory Kante, Peter Dolving Band, Bear Quartet, The Sounds, Franke, Evergrey, Haunted, Hammerfall, Isolation Years, Her Majesty, Randy, Mando Diao, Komeda, Randy, Satirnine, Babylon By Bus, Caine, Mobbade Barn Med Automatvapen, Advance Patrol, Paola, The Ark, Dub Sweden, Kajsa Grytt, Thomas Rusiak, The Concretes mfl.)
ok jag ger mig, verkar som gbg & co. har insett att det är fler folk än inskränkta småbarnsföreldrar som går på gbg-kalaset.
de hade jag nog med på gessle i onsdax, folk som inte har vart på konsert sedan folkparken brann, borde få gå en kurs innan de går in på en arena som tar fler än 1000 pers.
människor som är äldre än 45 verkar tro att man kan stå vid kravallen, och inte hamna i trängsel, är tyvärr vanligt förekommande.
de kräver att alla som trampar dem på tårna skall kastas ut, och det är oftast de som börjar slåss, när de inte har minst tre meters omkrets omkring dem och deras vänner.
detta är svårt när världen består av så många andra.......
de är oxå de som står kvar efter konserten och kräver att artisterna skall komma ut och skriva autografer.
när man förklarar att bandet är halvvägs till arjeplog, klockan är 04.30, scenen är riven och upplastad på långtradare, så börjar de skrika om hur mycket de har betalt och att de skall stämma arrangören.
hellre tio slipknot spelningar på raken, än en enda stadsfestival spelning med ledin.