Help - Search - Members - Calendar
Full Version: HV brandbekämpning...........
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
RaVeN
.....Någon fler som har fått rycka ut?

http://www.mdn.mil.se/vasterbottensgruppen...c=news&id=16176
SSN
Jo visst var man där och svettades.....brann ordentligt där ett tag

En liten rolig grej eller hur man nu ser det var att jag lyckades bli vatten bombad av helikoptern hela 3 ggr.....vilket mina grupp medlemmar tyckte va extremt roligt...... laugh.gif
RaVeN
Hehe det blev blött då....
Vi körde fast med bandvagnen ungefär halvägs ut på myren för vi hade vattnat som satan torsd-fred så stråken som vi kört upp i början av veckan höll inte. Men det var ju bara början av veckan som var jobbig......
bushman
QUOTE (RaVeN @ Aug 6 2003, 17:13 )
Hehe det blev blött då....
Vi körde fast med bandvagnen ungefär halvägs ut på myren för vi hade vattnat som satan torsd-fred så stråken som vi kört upp i början av veckan höll inte. Men det var ju bara början av veckan som var jobbig......

exakt samma sak hände när jag släkte skogsbrand för tio år sen.
fast vi hade en "civil" bandvagn, tillhörande räddningstjänsten.

brandmännen brände ner i en nyligen uppblötad torvtäckt, och fick rädda sig ut ur takluckan på vagnen.
de hade oxå kört över samma plats med större hastighet och ung samtidigt det brann på platsen.
resultatet blev att stridsvagsbärgare från skövde fick hämtas, och att väg fick byggas för att få ut denna på myren.
kostnad för reparation av bandvagn: 150 000 kr

en annan kul grej som hände, var att kungens helikoptrar vattenbombade, kungens svåger under släckningen.
det var på hans mark det som det brann som mest, och han blåste omkring på sina ägor om inspekterade skadorna, när han körde för långt och hamnade mitt i ett brandområde som säves helikoptrar bombade.

han dök upp vid ledningscontainern och var "lite" förbannad laugh.gif
SSN
Se lite uppskattning smile.gif

http://www.mdn.mil.se/index.php?c=news&id=16449
skytten
Jo just de...
Där var man ju, enkelt att bara smita från jobbet och säga
att kungen kallade..=)

Har ni fått lönen än?
SSN
QUOTE (skytten @ Aug 19 2003, 18:53 )
Har ni fått lönen än?

nope, den borde trilla in kring den sista Aug smile.gif
skytten
Fint som fan.. biggrin.gif
EMK
QUOTE (SSN @ Aug 6 2003, 16:06 )
En liten rolig grej eller hur man nu ser det var att jag lyckades bli vatten bombad av helikoptern hela 3 ggr.....vilket mina grupp medlemmar tyckte va extremt roligt...... laugh.gif

Det tycker jag med laugh.gif

Ps!!
Har en polare som sa att Lottorna inte var såååååååå nöjda när de skulle vårda "hans" eldhärjade BV.
Men men.....så är det i FM.
SSN
QUOTE (Sulan @ Aug 24 2003, 16:08 )
Ps!!
Har en polare som sa att Lottorna inte var såååååååå nöjda när de skulle vårda "hans" eldhärjade BV.
Men men.....så är det i FM.

hahahah nää dom såg för jävliga ut...stackare biggrin.gif
SSN
Nu har det trillat in lite pengar oxå ... har du fått dina *skytten* ? B)
Günther
Jupp, visst var man där och höll i en brandslang.

Har för övrigt bara fått betalt för en natt. Någon fler
som råkat ut för samma bekymmer? angry.gif
skytten
SSN >> Jaaadå..de har jag..
Saknade bara OB tilläget då..

Hade utvärdering med Batch idag.
Har ni haft det eller??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.