Runningback
Aug 2 2003, 12:54
Någon mer än jag som ska mönstra i göteborg den 7 aug???
Runningback
Aug 3 2003, 09:46
Kan tillägga att jag mer än gärna vill göra lumpen, men jag vill hellre spela Amerikansk fotboll..
Vi spelar i div1 och jag är aktuell till juniorlandslaget, kan man "slippa" lumpen p.g.a detta??
är tyvärr väldigt lätt att slippa i dagens läge... dra till med att du har ont i ryggen eller så.
Doggydriver
Aug 3 2003, 19:08
Rogge, är du aktuell för ungdomslandslaget så har (ska iallfalla) FM möjlighet att de dej tillfällen för träningar och matcher. Risken är ju dock stor att det blir väääldigt stressigt ;)
vad jag fått höra så ska man inte säga att man har problem med ryggen!
Vill man inte göra lumpen så ska man säga att man absoult inte vill eller hitta på några mer sofistikerade metoder.
Känner inte exakt till anledningen för att man ska avstå ifrån att klaga på speciellt ryggen, men det har med ens framtida försäkring att göra.
Tex om man skadar ryggen i framtiden
och vill ha ersättning från försäkringskassan, så kan där bli problem eftersom dom ser vad man klagat på vid mönstringen.
Om dom ser att man klagat på ryggbesvär så är det svårare att hävda att man skadat ryggen (o ska få pengar) eftersom de inte betalar ut om man alltid haft besvär. Ungefär så. Jag vet inte exakt.
Men gör som du vill....
/alex
Alla yngre som spelar amerikansk fotboll är väl aktuella för juniorlandslagen.... Så många är det väl ändå inte som håller på. :P
Kimster
Aug 4 2003, 12:15
Här slipper man ingenting... däremot går man misste om det !
Klassikern ar val att rulla upp sig i en matta och pasta att man ar en kaldolme... Da brukar man fa slippa.
Runningback
Aug 4 2003, 14:48
QUOTE (P-86 @ Aug 4 2003, 12:43 )
Alla yngre som spelar amerikansk fotboll är väl aktuella för juniorlandslagen.... Så många är det väl ändå inte som håller på. :P
HAHAHHAHA, aaa eller hur
Livhusaren
Aug 4 2003, 16:29
Rogge!!
Kan som exempel säga att när jag och mina polare mönstrade
så var det en av polarna som hade fått jobb så han takade nej
hos pshykologen tillsammans med en MJ från Kustjägarna
för han hade klarat testerna så han var klar för 2.a mönstringen hos dom sedan..
men han valde jobbet och i dag så ångrar han sig att han inte valde lumpen
med tanke på alla roliga saker vi har suttit och berättat för varran..så
känner han sig helt utanför samt att han nu vill göra lumpen..
Så tänk dig för en eller 2 ggr innan du fattar ett beslut.
//Livhusaren
Tror du att du kan komma till NFL så skippa lumpen.
Landslagsman i Sverige i Am. fotboll är väl ungefär lika prestigefyllt som att vara landslagsman i skidorientering...
Satsa på något kortare i lumpen kan du väl alltid göra annars.
Fredrik|sthlm
Aug 5 2003, 09:27
P-86:
Tycker det är onödigt att prestigeklassa olika idrotter. Så länge man gör det man verkligen vill tycker jag det är bra. Är man dessutom bra på sin sak är det något man ska vara stolt för. Oavsett om det är golf elller amerikansk fotboll är det imponerande att vara i landslagsklass.
Jag tycker iaf att det är skillnad på att vara juniorlandslagsman i europeisk fotboll än i amerikansk fotboll i Sverige. Antalet utövare spelar faktiskt roll. Tror inte det är så svårt att komma med i handikapplandslaget i rullstolsbasket heller om man skulle bli av med något ben... Är man bara seriös så.
Men brinner man för sporten och ser att det blir svårt att kombinera en satsning i en sport med lumpen så ta en frisedel då.
KB_2004
Aug 7 2003, 11:30
Ta någon kort soldatutbildning (7,5 mån) nära hem och fotbollsplanen och kombinera båda! Du vill väl inte missa lumpen?
KB_2004
Aug 7 2003, 11:31
Såg att det var mönstring idag förresten! Skriv sedan och berätta vad det blev...
Runningback
Aug 7 2003, 12:35
Så, nu var mönstringen avklarad.
JAg fick frisedel, men på pliktverket sa dem att jag kunde ringa inom ett halvår och ändra mej.
Jag blev reserv som jägare..
Och du P-86.. om du gillar att tracka ner på amerikansk fotboll eller andra sporter så kan du skicka ett PM, ok?
Fredrik|sthlm
Aug 7 2003, 14:13
jag hoppas i alla fall att du inte ångrar ditt beslut. vilken typ av jägare blev du reserv till?
Tracka ner?
Har inte sagt något negatvit om sporten, däremot är den inte stor i Sverige, det är bara det jag konstaterat.
Am. fotboll är säkert kul. Ska själv försöka mig på sporten i ursprungslandet snart.
Runningback
Aug 8 2003, 20:23
QUOTE (Fredrik|sthlm @ Aug 7 2003, 15:13 )
jag hoppas i alla fall att du inte ångrar ditt beslut. vilken typ av jägare blev du reserv till?
Jag sa att jag ville bli jägare, så sa han bara att han sätter mig som reserv som jägare. troligtvis inte kust/fallskärms-jägare
Fredrik|sthlm
Aug 9 2003, 12:28
nej, för dessa jägare har en andramönstring för att gallra fram rätt folk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.