Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hur många KJ'are är vi här?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Gotcha
STÅ STILL SE RAKT FRAM!!!

Samtliga KJ'are - lämna av!!
Därefter 10 min kinesisk båge samt 20 min böj-sträck.

Jag vill vet hur många KJ'are vi är i forumet - anmälan snarast!

Slut och sluring halt.

// "Gotcha" pansar2.png
VH
VH anmäler sig.
Gotcha
QUOTE (VH @ Aug 2 2003, 17:07 )
VH anmäler sig.

Det är gott.
Men förihelvete - var är resten!?
oz
QUOTE (Gotcha @ Aug 3 2003, 09:28 )
QUOTE (VH @ Aug 2 2003, 17:07 )
VH anmäler sig.

Det är gott.
Men förihelvete - var är resten!?

Ey, det gäller ju att inte sticka ut. Dem ligger säkert och trycker på någon O-plats.
Har du kollat där borta i dungen?
Gotcha
*försvinner ned i egen jägarbas*
69:an
Jag e här men inte så ofta nu under sommaren...
Tittar in med en veckas mellan rum ungefär..
//C

"STÅ STILLA OCH SLUTA SVETTAS!!!"
Fredrik|sthlm
jag hoppas att ni kan räkna in mig i skaran KJ'are efter nästa KJ-utb. Räkna med en som i alla fall kämpar för det.
Vet någon av er när KJ visar upp sig för allmänheten nästa gång? Någon regementesdag, anhörigdag eller uppvisning?
Alltid intressant att se. Jag har tyvärr bara sett en uppvisning där KJ varit med en gång. Förra året vid Karlbergs slott i början av sommaren. En våldsam landstigning där var mycket intressant att se. Även att se när A-dyk förflyttade sig från g-båt till land och satte upp en bas där. Det man nu såg av dem. Deras smidighet var onekligen imponerande. Men som sagt, någon som vet?
Gotcha
QUOTE (Fredrik|sthlm @ Aug 5 2003, 10:36 )
jag hoppas att ni kan räkna in mig i skaran KJ'are efter nästa KJ-utb. Räkna med en som i alla fall kämpar för det.
Vet någon av er när KJ visar upp sig för allmänheten nästa gång? Någon regementesdag, anhörigdag eller uppvisning?
Alltid intressant att se. Jag har tyvärr bara sett en uppvisning där KJ varit med en gång. Förra året vid Karlbergs slott i början av sommaren. En våldsam landstigning där var mycket intressant att se. Även att se när A-dyk förflyttade sig från g-båt till land och satte upp en bas där. Det man nu såg av dem. Deras smidighet var onekligen imponerande. Men som sagt, någon som vet?

Ingen aning faktiskt, det kommer nog på Amf1's hemsida när det är aktuellt.

Bara som ORI om MHS K's dag och Marinens "våldsamma landstigning" så består den styrkan av alla möjliga marinjärer, dvs allt från a-dyk'are till hydrofonister...lite synd att det är så lite utrymme de har att spela på. Men visst brukar det vara skoj med lite landstigning och gruppvis växelvis framåt med automateld från alla håll å kanter..! smile.gif

Lycka till på 2'a mönstringen v343!!!
Hälsa Vattenövningshallen och spyhinkarna från mig! B)
Fredrik|sthlm
hehe... jag ska svälja en lapp med hälsning från dig som jag kanske senare vomerar ner till hälsningsmottagern, hinken.
så länge man har talat om andramönstringen så har iaf jag märkt att tidigare andramönstrande ogillat att tala om marschen man genomför i slutet av dagen. har du något att kommentera där? hur lång var den (sträcka/tid) och hur mycket packning hade ni?
hehe, på lunchen nu cyklade jag en liten slinga i en skog i sthlm och lyckades krocka med en annan herre. wacko.gif Det har kanske inte med saken att göra, men det blev en jävla smäll, men som tur var tog hans framdäck i min ram och jag rullade smidigt över styret i 30 km/h. Han kom från vänster och jag kom i nedförsbacke. Därför anser jag att han hade total väjningsplikt.

Till sak:
Det måste ju finnas FLER KJ'are här på forumet...
Atrax
Du vet väl att KJ:are är flockdjur som ligger I ide vid den här tiden, oftast kommer de bara ut när vattnet är riktigt, riktigt isigt kallt, och allt annat du har hört är en lögn gasmask.gif
Delta Golf
mad.gif mad.gif PANNBENSTRÅD mad.gif mad.gif
Caine
Ett finskt pannben här.
Gotcha
QUOTE (Delta Golf @ Aug 5 2003, 19:47 )
mad.gif  mad.gif  PANNBENSTRÅD  mad.gif  mad.gif

Det vet du.
Två ord: "Boon" och "Kriek".

Må ditt pannben alltid växa inåt! smile.gif
Delta Golf
QUOTE (Gotcha @ Aug 7 2003, 08:55 )
Två ord: "Boon" och "Kriek".

Vafan sitter du och tänker på SÅDANT på morgonkvisten redan? 7.gif

Iofs, gör ju jag me´... Malajn.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.