Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Svenska filmer....
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
RaVeN
Var det inte en svensk film som hette HOTET som skulle komma på Bio någon som vet?

Tredje vågen tror jag kommer att vara väldigt sevärd...någon som sett den?

Även denna gång så sökte jag utan resultat....
Wolfsong
Eftersom ingen av filmerna har haft premiär ännu vad jag vet så kanske du får vänta tills de har det.

EDIT: Hotet kommer troligen inte förrän nästa år. Den Tredje Vågen har premiär 15:e Oktober.
softfeel
Här finns lite info om Hotet: http://forum.SoldF.com//i...374&hl=sundvall
Blå Brigad
men varför, VARFÖR måste de alltid ha Försvarsmakten i vinterscener? Likadant i Hamilton. :(

Jag vill se M/90 i gröna skogar. Jag vill se Strv 121 eller 122 in action på film. Jag vill se att huvudrollskaraktären som kickar rumpa kommer ifrån ett HV förband så att fler vill gå med i det. biggrin.gif *stämmer upp i allsång* 'jag trivs bäst i gröna skogar, i mitt 20 tält vill jag bo...' salute.gif
bushman
Dax för forumets agent inom filmvärlden att informera lite:

"tredje vågen" kommer att utspela sig ute i eu-länder som tyskland och holland.
men den är inspelad till stor del i trollhätte området.
bla så gjordes gå gatan utanför system-bolaget, i vänersborg om till "red light district" i amsterdam.

något som befäster mina fördommar mot den staden biggrin.gif

slutscenens kulisser står fortfarande kvar på film i väst omådet, i trollhättan och används till en stunshow på helgerna, under projektet filmstad 2003.
det är en kopia av en gata i munchen, och användes till kravaller, modell "eu-möte i gbg"
skulle vart med som statist, men min lt på NL03, tycke inte det var skäl till permission att spela hollänsk bondedemonstrant.

"tredje vågen" är den dyraste helsvenska filmproduktion genom tiderna.
så vi får hoppas att vår skattedel i de 100 miljoner som den kostade blir bra.

vad gäller"HOTET" så har jag inte sett något premiärdatum , men skall på en galapremiär på filmen "MIFFO" ikväll, så jag får väl pumpa sonets marknadsföringsansvarige på detta.
Bronson
QUOTE (Blå Brigad @ Jul 28 2003, 23:26 )
men varför, VARFÖR måste de alltid ha Försvarsmakten i vinterscener? Likadant i Hamilton. :(

Pyro-effekter i juli låter å andra sidan lite riskabelt.
Greenment
Hotet har biopremiär 2004 , och det lär vara några månader efter års skiftet..

rlwhore.gif 8.gif 5.gif 2.gif 6n.gif 3.gif camo.gif Rangern.gif
RaVeN
Det är uppfattat tack för svaren.
Tror att den kommer att va grymnt bra.
Fbj972
QUOTE (RaVeN @ Jul 28 2003, 22:49 )
Tredje vågen tror jag kommer att vara väldigt sevärd...någon som sett den?

Såg filmen igår och måste säga att jag inte blev speciellt imponerad... Visserligen var det en del sköna scener...

Av fem möjliga skyddsmasker får den gasmask.gif gasmask.gif av mig...
Värjan Skämtar Intet
Jag såg 3:e vågen i fredags. Den skiljde sig en hel del från de förra filmerna men jag tyckte den var riktigt bra. Den kom inte igång lika fort som de tidigare men actionscenerna blir bara bättre och bättre 3.gif
En del oväntade scener inträffar, och sånt e ju alltid bra för det skiljer ju filmerna från alla andras "allmäna fegerier" inom film.

Tyckte dock att Livvakterna var snäppet bättre.

den får pansar2.png pansar2.png och en Rangern.gif av mej smile.gif
Torak
Tyckte Hamilton var bra (men varfor tusan hade inte svenskarna AK5? De fick ju lana MT-LB av forsvaret, kunde de inte ha fatt ut nagra AK i stallet for Uzi och Groza?), hoppas se Hotet nar den kommer ut. Ville se Livvakterna, men hann aldrig; det far bli DVD for den.
Wolfsong
Livvakterna gick på TV3 i tisdags 21:00. Du missade dem...

Hamilton har några saker som är för *CENSUR* rent ut sagt. De blandar flygplantyper och nationer i scenerna vid slutet så det ser ut som de inte ens försökt. Och själva flyganfallet ser gräsligt ut. Tyvärr är det enda minnet jag har av den filmen efter att jag såg den på bio för de sakerna var så otroligt dåligta.
Torak
Jo, haller med om att det finns en massa felaktigheter. Men bra film anda.

Vad galler Livvakterna sa ar jag anda inte i Sverige, sa det gor val inget...
Vakten_F4
Dammar av den här tråden då jag såg tredje vågen igår, borde Falk ha överlevt att bli skjuten i huvudet på ~ett par meters håll med en gummikula?
Det är väl ända less-lethal och inte non-lethal? 7.gif

I övrigt var väl filmen sevärd, men inte mycket mer. Livvakterna var bra mycket bättre tycker jag!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.