QUOTE (Serg Landgren @ Feb 17 2006, 11:16 )

Ja e me!

Enda problemet är att jag har svårt att få skiten att funka bakom en firewall... Nån som har nåt bra tips?
Vilken Brandvägg har du?
Vet du hur du ska tiillåta olika program att få prata med internet?
Standardporten för BF1942 är 14567, så öppnar man den så ska det funka.
Om inte så snokar du runt på olika BF-forum och läser dig till exakt hur du gör.
Google är din vän! ;)
QUOTE (dxl @ Feb 17 2006, 12:20 )

Alltså anledningen till att jag ens frågar om clan är just för att SH har ett litet men ganska "hardcore" comunity.
Jag menar inte på något sätt att vi skulle bli en clan som tränar 4 gånger i veckan och försöker vinna SM.
Mer så att vi får en lite bättre samlingsplats och plats att skaffa struktur på oss.
Och det finns ganska många som spelar SH ändå men oftast är det just i formen "ska vi ta ett break ifrån BF2 och lira lite SH eller"
Jepp, det är precis vad jag också vill ha!
Jag vet att vi kan få med oss en massa folk från SH-forumet om vi vill, men vi ska börja lugnt så att alla
får en chans att skjuta bort varann några gånger. Om vi drar in några av dom bästa SH-spelarna som
finns blir ni bara ägda, förintade och nergjorda så mycket att nöjet helt säkert kommer att försvinna...
Vi lirar förståss för att ha skoj och vi kommer att balansera lagen så att alla kommer att kunna va med.
Och om vi vill så utvecklar vi realismen gradvis och tränar SIB så verklighetstroget det går lite då och då,
t ex: så kan man stoppa ticketdrop och bara köra framryckningar mot byn på Meråker!
QUOTE (109 Eken @ Feb 17 2006, 16:16 )

Jag är på....vad är ventrilo/teamspeak?

Det är två gratis program som gör att man kan prata med varandra samtidigt som man spelar spel.
Vad du behöver inhandla är ett "Headseat", dvs ett par hörlurar med mikrofon. Vanligtvis kostar dom
100 till 200 kr, men ClaesOhlsson (?) har ett för 79 spänn.
Vilket spel som helst blir otroligt mycket roligare när man kan babbla med varann och man delar upp sig
i olika kanaler så man bara kan höra dom i sitt eget lag! Det underlättar sammarbetet något otroligt.
B)