Help - Search - Members - Calendar
Full Version: TIPS: SilentHeroes (Spel)
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Kimster
"Silent Heroes" är jag hyfsat impad av, snyggt jobbat!!

MEN..för oss som inte är sådana über-krigers och vill tampas mot datorn ett tag först - finns det ingen möjlighet att spela mot datorn?

Eller att kunna styra fordonen själv och SAMTIDIGT ha kontroll över kanonerna? (dvs som i vanliga BF1942 mfl)

Ni på detta forum som spelar SH, lirar ni i teams med headsets så ni kan prata med varandra och så vidare? Skulle det funka?

*n00b*

Nej om du inte kan fixa till egna "bots" så är det multiplayer som gäller.

och nej det finns ingen möjlighet att köra och skjuta samtidigt.

och ja oftast spelas det med headset/teamspeak/ventrilo motsv när jag lirar. Väldrillade team spelar i regel alltid med nån sorts kommunikation annars får man stryk lätt smile.gif
Diesel
Tjenare, såg att ni sökte singleplayer till SH. Här är en länk till en co-op add-on. Det gör om 10 av orginalbanorna så man kan spela single eller co-op. Bra att träna helikopterflygning på t. ex.
Lycka till!

http://www.x-hunter.nu/hell/sh/
KaffeKalle
Ah, tackar! Ska kika på det vid tillfälle! smile.gif
Lindeberg
Efter att ha krigat runt lite i originalspelet upptäckte jag till min stora glädje att det finns något som heter Silent Heroes.

Nåväl, vad ska jag ladda hem för att kunna kriga mot norrbaggarna hemma vid datorn (dvs inte multiplayer)?

Det finns ju nämligen en uppsjö av olika patchar och downloads, och för mig är det en djungel. Misstänker att ni som har koll lätt kan rekommendera vad exakt jag ska ladda hem.
Unwanted
Hallå Marzocchi !

Kul att du har hittat SH .... Tyvärr så har vi inte jobbat ngt alls på singelplayer delen , mycket pga att vi helt enkelt inte har tid .. Så du får nöja dig med att lira lite med "riktigt" folk på internätet .. smile.gif
Så som det ser ut nu så jobbar vi hårt på att få klart 0.35 som kommer bli nästa release .. Med en del nya trevliga godsaker att leka med samt nya banor att leka på ..

Samt det du ska tanka ned ifrån våran sida är Silenthereos Beta 0.33 samt Battlefield patch 1.6 . Sedan är det bara att röjja runt på nätet .. smile.gif

Skaffa även All Seeing Eye som är ett utmärkt verktyg för att hitta servrar till SH och alla andra moddar till BF .. Fungerar även för andra nätspel , tror att dom täcker in istort sett allt som släppts .... Det hittar du här och är helt gratis ..

www.udpsoft.com/eye

Happy hunting ..

/Andreas
regulatorkropp
Nya SH 0.35 är släppt, med en rad förbättringar sen sist, bla en ny bana med svenskt (kanske norskt också?) bostadsområde 1A.

Om inte annat ta hem det bara för att få kniva nån med en Mora 2000 B)

Mycket cred till Zarkow med medskapare!

Hämtas med fördel här
strf9040
ohh yeeah!! silent heroes är ju skit kul!
skulle vara jävligt häftigt om det bara fanns några "strid i bebygelse banor"!
tänk att ligga gömd i gamla stan och invänta norsken biggrin.gif hehe
Ignis nitidus
yezz ...
nedladdat och klart B)

kul!

perfekt att upptäcka denna modden när man tröttnat på vanliga bf!
Beazt
QUOTE (strf9040 @ Jun 27 2004, 19:48 )
ohh yeeah!!  silent heroes är ju skit kul! 
skulle vara jävligt häftigt om det bara fanns några "strid i bebygelse banor"!
tänk att ligga gömd i gamla stan och invänta norsken  biggrin.gif  hehe

5.gif
Bara att vänta vet 2 som det byggs på i nuläget en skall beta testas närsomhälst.. och det kanhce kommer nån till nya realisen den 20 men jag vet ej säkert.... camo.gif
Pappsen
För er som vill spela lite mer tillsammmans med andra farbröder vilka lirar "på kul" kan jag rekomendera "Old Gents"

http://www.oldgents.com/forum/index.php

Bli medlem o lär er mera 6n.gif
Ankervik
Haha. silent heroes är ju skitkul..spelade ganska mycket förut men blir nu sugen på att börja igen 6n.gif
den bittre
Ett annat tips i samma riktning borde vara INVASION GOTLAND...

Platsen: Gotland
Tiden: 1977
Aktörer: Sverige VS Sovjetunionen

Invasion Gotland 2.gif
Pappsen
ser ju snyggt ut det dära gotland. har du spelat? hur e det?

camo.gif
Kimster
Det vet vi inte i denna tråden, för här pratar vi SilentHeroes.

Hade någon sökt lite hade han sett att det funkar att fortsätta i den gamla tråden
http://forum.soldf.com/in...showtopic=11237

/BlåGul
Beazt
Dhoe. banghead.gif ..Lås min gammla och släng den då..Kimster bong.gif Beazt

Kan jag kolla här vilka spelar SilentHeroes??

Kanche man sett er på slagfältet.

Går under [SR]Beazt.

Ses på slagfältet alla. clap.gif
Ignis nitidus
Öhmm, Jag Spelar, nästan varje dag!
Ruskigt Kul faktiskt!

Jag går väl under namnet Nitidus eller Ignis Nitidus eller Sudden (detta brukar många vilja heta så bara ibland heter jag detta)

Jag har fått känslan av att relativt många "soldf:are" spelar och de flesta
(svenskarna och en del utländska) vet vad SoldF.com är för sida.

Narvik e grymmast!
Pappsen
spelar...

=[OG:t]= Pappsen

6n.gif
Diesel
Jo då, är också en inbiten veteran, dock ej Klan-ansluten camo.gif Har spelat tilll och från sen modden kom ut. Går numera under namnet Pallefan (Swe), före detta Belsebub (Swe) men bytte efter att folk misstagit mig för andra.

Keep on truckin'
Hensoldt
Jag blev oinnerligt glad, när jag såg att det skulle komma en mod till BF, där jag kunde skjuta sälmördande oljetroll.
Laddar hem spelet, givetvis.
Men se nää! Man måste ha en giltig CD key för å kunna spela.
Va e de för larv! Inte tänker jag springa till affären å köpa ett två år gammalt spel!

Nää, bort med den spärren å låt alla få spela. angry.gif
KD803
QUOTE (Hensoldt @ Oct 10 2004, 01:02 )
Jag blev oinnerligt glad, när jag såg att det skulle komma en mod till BF, där jag kunde skjuta sälmördande oljetroll.
Va e de för larv! Inte tänker jag springa till affären å köpa ett två år gammalt spel!

Och varför ska inte du betala för dig som alla andra?
Hensoldt
Jag GÖR som alla andra. Jag laddar hem spelen.
Endast ett fåtal människor som av okänd anledning köper sitt spel för svindyra pengar. Vansinne...
Pete
QUOTE (Hensoldt @ Oct 10 2004, 02:02 )
Endast ett fåtal människor som av okänd anledning köper sitt spel för svindyra pengar. Vansinne...

Mitt hjärta blöder. Verkligen.

Jag köpte BF1942 så jag skulle kunna spela online utan problem, och utslaget på alla timmar det har blivit med diverse moddar så blir det inte nån imponerande timpenning.

Dessutom visar man ju sin uppskattning och hjälper till med för lönerna för de som suttit och slavat fram ett kul spel, och inte nog med det, man ser man också till att spelbolagen har pengar till att göra nya spel som snålvargar kan ladda hem.

Till sist bör nämnas att man kan få tag på BF för ca 100 kr numera och det är verkligen inte dyrt, du får väl springa ut och samla burk motsv.
Axial

Jag köpte också BF 1942 i affären. Var och en gör naturligtvis som de vill och den som är utan synd kaste första stenen osv. men vill du inte pröjsa för originalspelet får du nog finna dig i begränsningarna.

(jodå, jag har också piratspel i samlingen men inte särskilt många)
BJK
Jag gick enkomt och shoppade spelet för modden! Tror jag pröjsade drygt 120-130:- inkl frakt från Åhléns (Pricerunner är bra ibland!), och det överlever t om en mindre rik laugh.gif
KD803

Eftersom man behöver en unik CD-key för att kunna spela online och tämligen många gör det, så har du uppenbarligen fel.

Hur tror du att spelbolagen finansierar sin verksamhet egentligen?
Pappsen
Jag spelar gärna BF, och ofta olika moddar (modificeringar av spelmotorn). Det är verkligen roligt.

Det finns spelmoddar som; Finska vinterkriget med miljö, musik och språk och med realism, första världskriget med vapen och musik som gör fetischisten tårögd, och rena lekmoddar som typ "mad max" eller "star wars"(största stjärnkryssaren tar lååång tid att få att röra på sig, he he, tung farkost).

Numera har Silent Heroes, som är en realistisk Sverige mot Norge mod, också bottar (små program i datorn som simulerar gubbar) ifall du inte vill/kan spela på nätet. Det är också ganska underhållande, dom e ena jävlar på att flyga "apache" baklänges, sidlänges o upponer. (jag kan nättojämnt lyfta o landa)

Om ni vill träffa andra äldre herrar som roar sig med så "barnsliga" sysslor så rekomenderar jag er att titta in på:

http://www.oldgents.com/forum/index.php

Här får man hjälp oavsett hur okunnig man är, snälla farbröder är det där.

Prova nu alla negativa också, man kan inte ha en åsikt om sånt man inte provat, och mycket är värt att prova.

6n.gif
Kimster

[OT]

jasså ?

Jag har oxå köpt spelet, precis som många många andra.

[/OT]
JBP
QUOTE (Kimster @ Oct 10 2004, 16:13 )
[OT]

jasså ?

Jag har oxå köpt spelet, precis som många många andra.

[/OT]

Oj du också jag gjorde det också för en billig penning i handeln.
Paperboy
Klart att man betalar för ett sånt höjdarspel.
Beazt
Klart man köper spelet..

När jag såg att SH skulle komma till BF så var jag nere i affären på 2 röda bara för att vara säker på att man skulle kunna spela utan problem.. laugh.gif

Har få nerladade spel men dom behöver man inte cd-key till. B)
granQ
En sak jag funderat över hos SH är hur "realistiska" dom skall vara.. commache som helikopter 16.. känns lite väl långsökt, om man bortser från att vi inte ens har någon HKP16 så skulle väl ändå en apache motsvarande vara bättre... men skall inte klaga direkt, tack vara SH som vi fått en uggla till ofp, och lite webutrymme ett tag.

Sen rent allmänt är det väl dags uppgradera sig..
ena "laget" kör bf1942, andra kör ofp1..
skall bli kul se hur bf2 är mot ofp2.
jed

Nu har du fel igen din lilla parasit.

ALLA andra laddar inte ner spelen, för då skulle inte bolagen som utvecklar spelen tjäna pengar och då skulle de sluta utveckla spel och då skulle du sitta där med din pacman...

Jag köpte bf1942 första dagen den kom ut. Bra spel köper jag (även om jag har spelat klart de innan de släpps officiellt laugh.gif)

Men å andra sidan spelar jag väldigt sällan så jag har inte så många spel smile.gif
[MPJ]Sgt.Ratchak
QUOTE (granQ @ Oct 10 2004, 22:24 )
En sak jag funderat över hos SH är hur "realistiska" dom skall vara.. commache som helikopter 16.. känns lite väl långsökt, om man bortser från att vi inte ens har någon HKP16 så skulle väl ändå en apache motsvarande vara bättre... men skall inte klaga direkt, tack vara SH som vi fått en uggla till ofp, och lite webutrymme ett tag.

Grejen är att dom i Dev teamet har gissat vilken Hkp Sverige skulle köpa in, Apache har väl inte varit så sannolik??
Den 26 november kommer nästa version ut, förmodligen med svävare!! navy2.gif
Pappsen
Jamen realisma mig hit o dit, he he.

Detta är ett SPEL, för bövelen. laugh.gif laugh.gif

Realism finns på övningarna ibland klorofyllen. camo.gif

I spelen leker man och, möjligen övar man taktik eller strategi som man senare prövar i verkliga livet. bong.gif

Hur realistiskt är det med oändlig kondition, snabba magasinsbyten och en sjukvårdare som trycker en förbandsväska mot dig med ett väääässsande och du helas, oavsett skada? 7.gif

Men kul är det, verkligen kul.
Unwanted

GranQ: Går du på ngt eller ?!?! .. Det har aldrig gått upp för dig att risken att Sverige skulle invadera Norge är ungefär lika stor som att RAH-66 skulle köpas in av FM .. Dvs därför vi valt att plocka in den ..

Vill inte ha ngt djävla revir pissande som ni hade med White Night när det begav sig .. Sånt här hemma på dagis ..

Samt BF2 och OFP2 lär nog skillja sig lika mycket mellan varandra som BF och OFP gör idag .. Dice har inga mål att göra ngt som ens kan likna en "realistisk" stridssimulator så det behöver ni nog inte oroa er för .. ^^ Däremot så hoppas jag att OFP2 kommer snart , för det kan vara ett riktigt guldlir ... Men det släpps väll inte förens nästa höst eller ?!
granQ
QUOTE (Unwanted @ Oct 12 2004, 11:49 )

GranQ: Går du på ngt eller ?!?! .. Det har aldrig gått upp för dig att risken att Sverige skulle invadera Norge är ungefär lika stor som att RAH-66 skulle köpas in av FM .. Dvs därför vi valt att plocka in den ..

Samt BF2 och OFP2 lär nog skillja sig lika mycket mellan varandra som BF och OFP gör idag .. Dice har inga mål att göra ngt som ens kan likna en "realistisk" stridssimulator så det behöver ni nog inte oroa er för .. ^^ Däremot så hoppas jag att OFP2 kommer snart , för det kan vara ett riktigt guldlir ... Men det släpps väll inte förens nästa höst eller ?!

hoppas inte du uppfattade det som någon "kasta skit" grej, var inte alls min mening, ber om ursäkt.

Vaddå orealistiskt att invadera norge.. är väl bara en fråga om när ;)

Sen så vet jag att sverige har tittat på apache för möjlig hkp16, och rätt säker på att hela commache projektet las ner? Sådär menade jag att ah64 vore bättre..

Vill inte ha ngt djävla revir pissande som ni hade med White Night när det begav sig .. Sånt här hemma på dagis ..

Håller med, aldrig varit våran tanke heller utan försökt hålla oss så långt bort från sånt som möjligt, vilket även vi självfallet har del i..

Tror faktiskt personligen att likheterna mellan ofp2 och bf kan bli mer.. för det första.

BF1942 var andra världskriget, ofp var kalla kriget.

Nu är det "irak krig" som verkar bli det nya (av döma av det lilla jag sett av bf2 och ofp2), detta påverkar ju inte spelbarheten så mycke men tror bf kommer röra sig mot "samma gameplay,men med mer realism" och att ofp istället för satsa på det som gör dom så bra försöker plocka hem spelare från det mycke större "online, action, arcad" delen och förenklar sina saker..

vill en sista gång be om ursäkt ifall du uppfattade mitt förra inlägg som "påhopp". Ni har grymt mycke bra saker, sköna små detaljer med mera.. gillar dock inte commachen och specielt inte tanken på att sverige skulle ha en ;)
simon
Var fick Sverige Commanchen ifrån?

Är inte hela det projektet erlagt?
Unwanted
Tänkte bara uppa tråden med lite nya bilder på Sthlm, Visby , Hauk och Skjold .. Som har tillverkats av våran arbetskossa Michal .. fun_icon_nana.gif

Visby

Stockholm

Hauk

Och sedan lite Wallpapers smile.gif

Sthlm

Finns två till wallpapers på www.silentheroes.se för er som är suga ..

Tack för mig
Purjo
Är det någon som kan ge mig en inblick i GRKPBV 90120? Vi har nämligen en på P4/Kvarn wub.gif , men den får jag inte köra unsure.gif
KD803
QUOTE (Purjo @ Jan 4 2005, 17:13 )
Är det någon som kan ge mig en inblick i GRKPBV 90120? Vi har nämligen en på P4/Kvarn  wub.gif , men den får jag inte köra  unsure.gif

Den här sidan kanske?

Annars rekommenderar jag dig att starta en ny tråd i Transportcentralen.
Purjo
Nu talar jag nämligen om fordonet i SPELET, inte om den som jag själv har haft utbildning om i flera veckor bong.gif
KD803
QUOTE (Purjo @ Jan 4 2005, 20:28 )
Nu talar jag nämligen om fordonet i SPELET, inte om den som jag själv har haft utbildning om i flera veckor bong.gif

Åhå, då missförstod jag dig. Vad finns att säga? Man åker omkring i en grkpbv90120 och skjuter spränggranater med två eldrör. Får man till det med en sniper kan man även skjuta indirekt.
J-Star
QUOTE (Hensoldt @ Oct 10 2004, 00:02 )

Sicket djävla skitsnack! Sitter du och gör angry.gif-smilies bara för att du inte får spela gratis?! Klipp dig och skaffa dig ett jobb din lilla snyltare!

(Klicka för högre upplösning. Några saknas, t.ex. HalfLife Generations.)

Få saker på bilden är inhandlade för över 200 SEK. Efter 2 år kostar spelen i vanliga fall mindre än 150 SEK. En snabb koll på PriceRunner visar att BF1942 kostar 99 SEK för tillfället och då har man fan i det råd och skall inte sitta och gnälla som en barnunge som är tjurig över att han inte får gratis godis.

Noll sympati till pirater. Vill du snylta så visst, man kan knappast hindra dig. Men gnäll för fan inte över det sedan! Du får vad du betalar för.

/J
Purjo
@BJE: En fråga om eldgivningen med nämnd vagn - har dem fått till det så att det vänstra eldröret avfyrar före det högra? Eller båda två samtidigt? pansar2.png
KD803
QUOTE (Purjo @ Jan 5 2005, 02:29 )
@BJE: En fråga om eldgivningen med nämnd vagn - har dem fått till det så att det vänstra eldröret avfyrar före det högra? Eller båda två samtidigt? pansar2.png

Det får man styra själv. Vänster musknapp skjuter med vänstra eldröret, höger musknapp med högra eldröret. Sju skott i magasinet för varje eldrör, sedan laddas det om.
zunx
Harald hadde ett litet dilemma...

Straha
Så går det när man vill leka med prickskyttegevär 90 som norrman ;)
(är självklart en begränsning i motorn vi inte kan göra något åt)
Honkenhombra
Är detta en nyare version av silent heros än den som redan finns, om inte så har jag spelat det, Mycket underhållande måste jag säga

camo.gif

Om inte väntar man med spänning tills det kommer ut.
zunx
Straha: Jag vet, jag "planta" inte flaggan. ;) Så dum är jag kanppast. :P

Och 22 April släpps Silent Heroes 1.0! camo.gif
Status quo
Hoppas innerligt att silent heroes fortsätter på Battlefield 2..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.