QUOTE (Unwanted @ Oct 12 2004, 11:49 )
QUOTE (granQ @ Oct 10 2004, 22:24 )
En sak jag funderat över hos SH är hur "realistiska" dom skall vara.. commache som helikopter 16.. känns lite väl långsökt, om man bortser från att vi inte ens har någon HKP16 så skulle väl ändå en apache motsvarande vara bättre... men skall inte klaga direkt, tack vara SH som vi fått en uggla till ofp, och lite webutrymme ett tag.
Sen rent allmänt är det väl dags uppgradera sig..
ena "laget" kör bf1942, andra kör ofp1..
skall bli kul se hur bf2 är mot ofp2.
GranQ: Går du på ngt eller ?!?! .. Det har aldrig gått upp för dig att risken att Sverige skulle invadera Norge är ungefär lika stor som att RAH-66 skulle köpas in av FM .. Dvs därför vi valt att plocka in den ..
Samt BF2 och OFP2 lär nog skillja sig lika mycket mellan varandra som BF och OFP gör idag .. Dice har inga mål att göra ngt som ens kan likna en "realistisk" stridssimulator så det behöver ni nog inte oroa er för .. ^^ Däremot så hoppas jag att OFP2 kommer snart , för det kan vara ett riktigt guldlir ... Men det släpps väll inte förens nästa höst eller ?!
hoppas inte du uppfattade det som någon "kasta skit" grej, var inte alls min mening, ber om ursäkt.
Vaddå orealistiskt att invadera norge.. är väl bara en fråga om när ;)
Sen så vet jag att sverige har tittat på apache för möjlig hkp16, och rätt säker på att hela commache projektet las ner? Sådär menade jag att ah64 vore bättre..
Vill inte ha ngt djävla revir pissande som ni hade med White Night när det begav sig .. Sånt här hemma på dagis ..
Håller med, aldrig varit våran tanke heller utan försökt hålla oss så långt bort från sånt som möjligt, vilket även vi självfallet har del i..
Tror faktiskt personligen att likheterna mellan ofp2 och bf kan bli mer.. för det första.
BF1942 var andra världskriget, ofp var kalla kriget.
Nu är det "irak krig" som verkar bli det nya (av döma av det lilla jag sett av bf2 och ofp2), detta påverkar ju inte spelbarheten så mycke men tror bf kommer röra sig mot "samma gameplay,men med mer realism" och att ofp istället för satsa på det som gör dom så bra försöker plocka hem spelare från det mycke större "online, action, arcad" delen och förenklar sina saker..
vill en sista gång be om ursäkt ifall du uppfattade mitt förra inlägg som "påhopp". Ni har grymt mycke bra saker, sköna små detaljer med mera.. gillar dock inte commachen och specielt inte tanken på att sverige skulle ha en ;)