strvkomp
Dec 23 2003, 02:09
Men namnen och regskyltar da??? Det skulle förgylla min, strvsluskar och psksluskars(om ni kunde dem regskyltar också) vardag avsevärt. Finns det ngn möjlighet till detta?
//Strvkomp
Unwanted
Dec 23 2003, 03:25
Ja hur mycket skulle det vara värdt att ha dom på våra vagnar , vi kan starta budgivningen på 5kr .......

.. Skojja bara kan framföra ditt förslag till dom andra inom T SH så får vi se vad dom tycker

... Men om vi gör det så kommer alla vagnar ha samma regnummer och namn , mycket för att spara kraft och plats ...
strvkomp
Dec 23 2003, 03:34
Sounds good to me. Regnummret är 122140, namnet: Black Death
Gotcha
Dec 23 2003, 09:23
Uhm...jag har inte lirat SH ännu (ska jobba rätt på BF först), men finns det månne en bana med lite vatten i?
Det vore ju inte helt tokigt med kanske en Helge eller G-båt..!?
Klinken
Dec 23 2003, 09:26
QUOTE (Gotcha @ Dec 23 2003, 08:23 )
Uhm...jag har inte lirat SH ännu (ska jobba rätt på BF först), men finns det månne en bana med lite vatten i?
Det vore ju inte helt tokigt med kanske en Helge eller G-båt..!?

Jajemen....det finna en bana med vatten och öar....en G-Båt finns det också! Nån Helge har jag däremot inte fått syn på ännu.
Fridens liljor // Fk Klinken
Gotcha
Dec 23 2003, 09:46
QUOTE (Fk Klinken @ Dec 23 2003, 09:26 )
Jajemen....det finna en bana med vatten och öar....en G-Båt finns det också! Nån Helge har jag däremot inte fått syn på ännu.
Fridens liljor // Fk Klinken
Ooohh!!!
De kanske till och med kan sno ihop en skärgårds-bana - med idel amfibisk strid!!
Och bygga om KA' till 12/70-pjäser!!?
Jädrar!! Tror jag blev lite kåt nu..!
QUOTE (jed @ Dec 22 2003, 23:53 )
Har försökt flyga lite helikopter (det blev lite lättare när jag ställde in joysticken rätt, det var lite svårt när gasen ökade genom att luta skiten åt höger...) men det är f-n inte lätt!!
Nån som har fått koll på helikoptrarna? När jag har fått kläm på de så blir jag farlig

Som unwanted sa, så suger fysiken på fordonen rätt hårt (BF-motorns fel, jag vet) men SH har alla utsikter att bli en helt lysande mod!
Snyggt jobbat grabbar!

Hmm har införskaffat en joystick enbart för att kunna blåsa skiten ut FI strv med Hkp9..meeeeen jag kommer nog aldrig komma mer en 10 meter över marken innan det blir crash and burn, Helvete va svårt det är....har enorma problem med autorotation.
Sen kan man väl säga en sak till......dom som hoppar in som förare på typ Strf90 samt strv 122 i SH......Det är fan ingen racerbil....ta det lite lugnare så att skytten kan få träff i målet...samt om ni upptäcker en Fi Strv...STANNA så att man kan bekämpa vagnen....det skumpar rätt så friskt, Även om den verkliga vagnen har stabiliserat sikte så har den fan inte det i spelet.
En fråga till Unwanted!! Varför inga riktiga teamtags? skulle vara nåååågot enklare att hålla reda på friend or foe...
Tack för ett skitkul mod annars!
Lasse.J
Dec 23 2003, 10:34
QUOTE (JBP @ Dec 23 2003, 09:51 )
QUOTE (jed @ Dec 22 2003, 23:53 )
Har försökt flyga lite helikopter (det blev lite lättare när jag ställde in joysticken rätt, det var lite svårt när gasen ökade genom att luta skiten åt höger...) men det är f-n inte lätt!!
Nån som har fått koll på helikoptrarna? När jag har fått kläm på de så blir jag farlig

Som unwanted sa, så suger fysiken på fordonen rätt hårt (BF-motorns fel, jag vet) men SH har alla utsikter att bli en helt lysande mod!
Snyggt jobbat grabbar!

Hmm har införskaffat en joystick enbart för att kunna blåsa skiten ut FI strv med Hkp9..meeeeen jag kommer nog aldrig komma mer en 10 meter över marken innan det blir crash and burn, Helvete va svårt det är....har enorma problem med autorotation.
Sen kan man väl säga en sak till......dom som hoppar in som förare på typ Strf90 samt strv 122 i SH......Det är fan ingen racerbil....ta det lite lugnare så att skytten kan få träff i målet...samt om ni upptäcker en Fi Strv...STANNA så att man kan bekämpa vagnen....det skumpar rätt så friskt, Även om den verkliga vagnen har stabiliserat sikte så har den fan inte det i spelet.
En fråga till Unwanted!! Varför inga riktiga teamtags? skulle vara nåååågot enklare att hålla reda på friend or foe...
Tack för ett skitkul mod annars!
Teamtags andvänds inte på deras egen server, andra servrar jag har spelet på syns namn och vilket lag dom tillhör.
Unwanted
Dec 30 2003, 12:43
Tänkte bara ta tillfället iakt och ge en stooor eloge till dom SOLDF killar som jag sett spela ute på SH servrar , ni är ett föredömme

.. Spelade med/emot ett litet gäng igår kväll och inatt och det känns skönt att TP är ngt som alla strävar efter .
QUOTE (Unwanted @ Dec 30 2003, 13:43 )
Tänkte bara ta tillfället iakt och ge en stooor eloge till dom SOLDF killar som jag sett spela ute på SH servrar , ni är ett föredömme

.. Spelade med/emot ett litet gäng igår kväll och inatt och det känns skönt att TP är ngt som alla strävar efter .

hmm tack för berömmen...får väl tacka för alla Pilproj samt finkalibrig proj som man har mottaga från dej Unwanted :P
Honken
Dec 30 2003, 16:40
Jag har kraschat ett antal helikoptrar på Desert Combat och jag antar de har samma styrsystem som SH har, så jag tänkte ge lite tips när man styr med musen.
*Använd inte musen för att svänga höger eller vänster. de nska du använda till att sikta in dig på fienden, höja och sänka helikoptern och räta upp.
*Använd A och D för att svänga
*När du svängar eller ska byta riktning överhuvudtaget så ge mer gas. En helikopter som du vill svänga svänger inte utan mer gas.
Med dessa enkla regler kommer du att bli som en Biggles i din helikopter samtidigt som du sprider förintelse omkring dig :
SH är en bra och rolig mod, men som sagt så suger fysiken på fordonen och det gör det ju inte bättre för skytten när folk som JBP säger använder den som racerbil och hoppar med dom. Sen så är det även möjligt att under en ganska lång stund köra stridsfordonen/vagnarna under vattnet, och så ska det väl inte vara eller.
edit: jag tycker själv det är roligare utan teamtags eftersom man då kan gömma sej som krypskytt. Det är annars för lätt att se en om man t.ex ligger bakom en buske behöver dom bara föra musen över så ser dom ändå namnet, och kan på så sätt skjuta ner en utan att dom ens sett personen.
Fear me with the AG90

Ses på servrarna/ Jeppe|SoldF
RANGERTEDDY
Dec 30 2003, 18:45
En liten, liten, snäll fråga bara 8|
Som en gammel PV-snubbe undrar jag om det är möjligt att få med ett RB56-system i SH. Jag kan tänka mig att ni har fullt upp, men det hade varit gryyyymt. (kanske ett GRG osså??)
Behöver ni hjälp med de olika "rutinerna" när man handhar dessa vpn-system så ställer jag mer än Gärna upp med info!!!! Har dock inga bra bilder!! :(
OM ni lyckas finna tid och möjlighet att få med RB56 eller GRG, så bör de vara 2man Crew vapen... för att det skall vara så MÖPigt som möjligt utan att vara för svårt för andra...
Samt att man "målföljer" objektet man siktar på genom siktet tills man träffar INTE som det är nu att man "följer med" RB.
En fråga till. Går det att få med lite mer "skog" och kanske lite större "ytor" så att det blir lite "lättare" att gömma sig som fotsoldat. Göra lite balla eldöverfall liknande.. Större "maps" helt enkelt..
Jag är väl medveten om att "mina" förslag kanske inte går att genomföras, jag kommer INTE bli ledsen om det inte genomförs av er.
Jag har lirat SH nu ett par timmar måste säga att SH är grymmare än "orginalet", skit snyggt. GRYYMT BRA jobbat, lagom möpigt...
RT

SH-gänget
Unwanted
Dec 30 2003, 20:07
Självklart så kommer RB56 och GRG få säga sitt i SH , när eller hur är dock en annan fråga

....
martin
Jan 12 2004, 17:37
Eftersom jag sitter på en ganska lam uppkoppling så undrar jag om det kommer bi möjligt att lira med bots? (stavning)
SH är den bästa modden hittils. Så jävla grym helt enkelt.
//Martin
Ny version släpps i helgen. ;)
Verkar som att de tar med den här också:
http://www.silentheroes.se/media/screens/2...grkpbv90120.jpg B)
Jag har tankat ner spelet men får inte i gång det varken med All seeing eye eller via egna it sök funktionen!
-Hjälp?
+
Menar du att spelet inte startar överhuvudtaget eller att det är standard-BF som går igång?
Den hittar inga servrar!
Starta är inget problem!
jag hade också lite problem i början. men jag gör så att jag bara söker på banans namn. T.ex Lingonstigen, skogsvag,ingenmansland, narvik (glömde jag någon?)
Då funkar det för mig.
Hittar du inga servrar alls, eller hittar du inga SH-servrar? Är det det förra och du har en brandvägg, så kan det vara så att du behöver öppna några portar.
Jag hittar inga SH servrar!
Sök på hjerpeskans eller silent. Brukar alltid få träff på dessa.
Kimster
Jan 15 2004, 23:10
Vart kan man ladda ned mod:en nu då, hemsidan verkar ju inte funka?
Kimster
Jan 20 2004, 17:36
SilentHeroes Public Beta 0.30 -> 0.32 Patch
Size Patch: 128mb.
To download the MOD please choose between the following sites:
Mirror #1:
http://ftp.fragzone.se/?file=spel/bf1942/M....0.32.PATCH.exe - Fragzone.se, Sweden.
Mirror #2:
ftp://ftp.bfcentral.se/moddar/Silentheroe....0.32.PATCH.exe - Bfcentral.se FTP, Sweden.
Mirror #2b:
http://www.infidyne.com/bittorrent/Silenth...TCH.exe.torrent - Bfcentral.se Torrent, Sweden.
Mirror #3
http://www.pvp.se/?page=filedownload&d=bf1....0.32.PATCH.exe FTP, Sweden
Tack grabben!

Edit :
Först org Mod 0.30, sedan tar man och patchar upp den med någon av filerna du länkade till eller?
Kimster
Jan 20 2004, 17:47
ja.. då full 0.32 installen vart tydligen crc-fel på och ska göras om..
Stort!
Fick mitt inte-utanför-maingate-CV BF1942 på posten idag så nu j-r ska det skjutas!
Tyckte 0.32 var en klar förbättring gillar Kulspruta 58 mycket samt att SISUN nu faktiskt går att skjuta och köra samtidigt

även prickskyttegevär 90 var en klar förbättring, den nya banan Myren, mjaaa vete fan egentligen vad man ska säga om den, den passar utmärkt för en server som ofta är full (hjerpeskans.se) men om det är lite mindre folk på servern blir det mycket väntande, men den är ju klart spelbar.
Klara förbättringar enligt mej iaf.
//Jeppe
Nu har jag provkört och är mkt nöjd!
Förutom en liten grej med att tyvärr förstör några snorhyvlar det roliga....
Synd att man inte kunde portförbjuda dom och få en renodlad server UTAN dessa snorungar!
Btw, jag tycker AK5:an raspar på lite väl fort, som på Gas II ungefär, vad tycker ni?
Summa summarum : En ToppenMOD!!
Jo, det har kommit mycket roligt. Dock tycker jag att den nya versionen av Lingonstigen är en försämring.
Finns det någon s k informell SoldF-server eller motsv där man kan skjuta lite seriöst utan en massa snorhyvlar som sabbar?
Unwanted
Jan 21 2004, 13:15
Om ni vill spela utan snorhyvlar som sabbar prova då hjerpeskans servern på kvällar efter kl 22:00 .. då har dom flesta småhyvlarna gått och lagt sig , samt så har dom en egen Teamspeak server som man kan bruka om man blir medlem ( OSB!! Gratis) ... Är trevliga killar , ålder varierar ifrån 17-> .... Dom som har hand om sällskapet är alla runt 30 .. samt så har dom hårda admins , svärord och dylikt innebär bla att man åker ut direkt , dom har TK punish villket innebär att man själv blir skadad om man råkar skjuta ngn ur det egna laget , samt att man kickas ifrån servern vid 3 teamkills ....

www.hjerpeskans.se . annars är det bara att leta upp oss i DEV när vi spelar , folk har en förmåga att skärpa sig när vi är inne ...
@Unwanted
Så sant, Hjerpeskans på kvällar (nätter) är ett sant nöje. Enda problemet med Silent Heroes är att min sömn inte är vad den har varit. Dels är den kortare, men dessutom dyker det upp mystiska Taunts i drömmarna. (hmm. kanske borde söka för det?)
Tack för infon!
Ska testa den servern här framöver!
kan bara hålla med. Hjerpeskans är störtskön. spelar nästan varje kväll där.
käka lusekofte

harald är du där?
Nu ska jag svära i kyrkan :
Finns det några andra högkvalitativa mods som nästan är lika bra som SH?
Inte någon som har något tips på annan (nästan lika) trevlig mod som Silentheroes?? :(
QUOTE (BJK @ Jan 27 2004, 20:37 )
Inte någon som har något tips på annan (nästan lika) trevlig mod som Silentheroes?? :(
DC gillar jag skarpt!
www.desertcombat.com/JAS
QUOTE (JAS @ Jan 27 2004, 20:43 )
DC gillar jag skarpt!
www.desertcombat.com/JAS
Tackar!
Men så seeeeeeeegt det går att ladda ned det......
Unwanted
Jan 28 2004, 02:09
Hhaha .. så ni går in och svär i kyrkan ...

.. Neh skämt å sido .. prova gärna "Eve of Destruction" och "Forgotten Hope" också .... Eod är en Vietnam baserad mod som är VÄLDIGT välgjord .. dom är mycket grunden för att jag började modellera iaf ... Forgotten Hope är några killars vision av hur BF skulle se ut .. är just nu lite opolerat men banor har dom i massor .. Nästa release ska visst bli massiv .....
http://www.eodmod.com/http://forgottenhope.bf1942files.com/
QUOTE (BJK @ Jan 27 2004, 21:17 )
QUOTE (JAS @ Jan 27 2004, 20:43 )
DC gillar jag skarpt!
www.desertcombat.com/JAS
Tackar!
Men så seeeeeeeegt det går att ladda ned det......
ett tips om du vill ladda ner i bra hastighet kolla om du hittar filerna hos www.fragzone.se deras ftp brukar i regel va snabb
klicka på fil arkiv du kan ju oxo testa
Forgotten Hopesom är en mod till BF
hmmmm har dom laggt ner servrarna för SilentHeros??? den verkar vara låst och ingen som spelar på den......en annan börjar få abstinens!

nån som vet någe??
QUOTE (JBP @ Feb 11 2004, 14:11 )
hmmmm har dom laggt ner servrarna för SilentHeros??? den verkar vara låst och ingen som spelar på den......en annan börjar få abstinens!

nån som vet någe??

Här är några servrar som fungerar:
hjerpeskans.se SH v0.33: 213.112.168.254:14667 --- Maxplayers: 30
Gotterdammerung SH 0.33/1.6: 212.112.169.65:14567 --- Maxplayers: 64
Bredbandsbolaget KGA SH #1: 213.115.129.116:14567 --- Maxplayers: 50
Sandviken Silent Heroes: 213.112.182.225:14567 --- Maxplayers: 30
Runningback
Feb 11 2004, 15:51
Om man skaffar programmet "all seeing eye" så får man fram alla servers...
Sök på google efter "all seeing eye".
hjerpeskans.se tycker jag är en av de bättre servrarna.
Om du går med (gratis) i deras "gamesoceity" (
här) så får du även tillgång till deras teamspeak server.
All seeing eye kan du hitta
här
QUOTE (Runningback @ Feb 11 2004, 15:51 )
Om man skaffar programmet "all seeing eye" så får man fram alla servers...
Sök på google efter "all seeing eye".
Allseeing eye finns på
UDPSofts hemsida.Väldigt praktiskt program för att hitta servrar.
KaffeKalle
Mar 31 2004, 09:54
"Silent Heroes" är jag hyfsat impad av, snyggt jobbat!!
MEN..för oss som inte är sådana über-krigers och vill tampas mot datorn ett tag först - finns det ingen möjlighet att spela mot datorn?
Eller att kunna styra fordonen själv och SAMTIDIGT ha kontroll över kanonerna? (dvs som i vanliga BF1942 mfl)
Ni på detta forum som spelar SH, lirar ni i teams med headsets så ni kan prata med varandra och så vidare? Skulle det funka?
*n00b*
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.