Panzerfaust
Jul 27 2003, 16:16
Nån som sett den och som jag älskar den? skulle vilja fåtag på den till dvd eller vhs, någon som vet ifall den går att få på dvd eller så?
Om ni inte settd en:se den... engelska pansarskytte soldater som man får följa från england till bosnien eller något däråt:) skit bra!
Hemsk.
The_mistaken
Jul 27 2003, 16:33
Den gick på tv för ett år sedan eller nåt sånt, den har man inspelad på vhs alla avsnitten ;)
Panzerfaust
Jul 27 2003, 16:56
QUOTE (The_mistaken @ Jul 27 2003, 17:33 )
Den gick på tv för ett år sedan eller nåt sånt, den har man inspelad på vhs alla avsnitten ;)
ah, just pricis, det stämmer... den gick två gånger tom... tänkte om den fanns att köpa också... vad tyckte du om den då? jag äslkar den "serien". personligen tycker jag den va bättre än band of borthers...
Raffsec
Jul 27 2003, 17:18
Här är något
länk annars så kan du ju kontakta DVD/VHS försäljare.
Fågel Fenix
Jul 27 2003, 17:18
WOOPS!
titta vad jag hittade!
Warriors
Panzerfaust
Jul 27 2003, 18:46
ska kolla länken, nu vet jag ju i af att den finns att få tag på
Tivaljör
Jul 27 2003, 20:08
Warriors =
dog soldiers =
Maverick
Jul 27 2003, 21:25
QUOTE (Wittman @ Jul 27 2003, 16:16 )
Nån som sett den och som jag älskar den? skulle vilja fåtag på den till dvd eller vhs, någon som vet ifall den går att få på dvd eller så?
Enda stället somm verkar sälja den är Amzon.co.uk,.
Beställde den därifrån. Betaldde med kort. Hade eden i lådan 7 dagar senare....
Inga probvlem alls..
Kanon film.. Som gav sambon en ´mycket bättre förståelse för den frustartaionen man ahde när man kom hem och liknande....
Mig gacvv den bara hemlängtan....... (satt och kollade på den i sverige)
Panzerfaust
Jul 27 2003, 21:56
F-N! dom ha den bara på VHS... hittar den inte på DVD.
Har lixom ingen Video... hara bara en DVD spelare... sat-n
Dies irae
Jul 27 2003, 22:05
Jag tyckte serien var nycket bra...
Panzerfaust
Jul 28 2003, 12:22
QUOTE (J fyhr @ Jul 27 2003, 23:05 )
Jag tyckte serien var nycket bra...

Japp, den är mycket bra... hoppas bara man får se den igen... skulle ju vara toppen
dom har allt möjligt skit att köpa lite här och där... filmer som kanppst säljer... men inte f-n har nån jäkle warriors på dvd... inte ens en vhs i sverge
Livhusaren
Jul 28 2003, 21:31
Japp håller med som en del andra här den är klart grymt bra filmen..
den får 4 FN baskrar utav 5 möjliga
//Livhusaren
Panzerfaust
Jul 29 2003, 19:26
Den e riktigt bra, såg den i lumpen då vi hade några dagar med info om utlandstjänst.
Panzerfaust
Jul 30 2003, 20:47
QUOTE (1MPJ @ Jul 29 2003, 21:04 )
Den e riktigt bra, såg den i lumpen då vi hade några dagar med info om utlandstjänst.
Ah... okej, själv såg jag den på TV. Vet du om den verisionen va köpt?
Gotcha
Jul 30 2003, 20:50
Uhm...serien är förvisso rätt bra, men det finns nog en och annan som har synpunkter på trovärdigheten..
Jasså? Berärra gärna för oss icke frälsta:).
Panzerfaust
Jul 30 2003, 23:01
Hmm... smaken är som baken... har ju inte varit "nere" så jag vet inget om trovärdigheten osv... Tycker iaf att serien är bra... måste säga att krigsfilmer som va bra innan värnplikten va sämmre efter.

B)
Hotel Charlie One
Jul 31 2003, 07:44
Har inte diskussionen om seriens trovärdighet förts tidigare och i en annan tråd? Jag vill minnas att vi som var där tyckte den var påfallande trovärdig mht både händelseförlopp och enastående miljöer.
Gotcha
Jul 31 2003, 07:48
QUOTE (Hotel Charlie One @ Jul 31 2003, 08:44 )
Har inte diskussionen om seriens trovärdighet förts tidigare och i en annan tråd? Jag vill minnas att vi som var där tyckte den var påfallande trovärdig mht både händelseförlopp och enastående miljöer.
Jo, det är riktigt, men det är ett bra tag sedan och det var några detaljer som kom upp..
Britterna var väl kanske inte alltid de snälla änglar som de verkar i filmen, det var ju inte bara stock o sten som kördes över med warrior'na ibland..
Men absolut är det en intressant serie!!
edit: stavar ju som en våldtagen spindel ibland..
Hotel Charlie One
Jul 31 2003, 08:12
Kan du utveckla det där med deras Warriorskörning?
Fågel Fenix
Jul 31 2003, 11:33
QUOTE (Fågel Fenix @ Jul 27 2003, 18:18 )
WOOPS!
titta vad jag hittade!
WarriorsHC1 skrev..
Här var den tråden ja ;)
Engelsk TV har börjat producera några mycket bra militärprogram på sistone; mina favoriter, från bäst till allra bäst:
Red Cap: Om kvinnlig MP på en engelsk bas i Tyskland. Mycket realistiskt polisarbete.
SAS: Are You Tough Enough?: Dokusåpa där fystokar och stridspittar får se om de är tillräckligt tuffa för att komma in i SAS. De flesta kör katastrofalt.
Warriors: Enligt ovan.
Ultimate Force: Jättebra serie om SAS, med en massa olika uppdrag. Mycket realistisk från psykologisynpunkt också.
Spooks: Förmodligen den bästa TV-serie jag någonsin sett, handlar om en grupp inom MI5 (egentligen inte militärt, men nära nog). Mycket bra serie - och realistisk. Som exempel kan nämnas att en av huvudkaraktärerna mördades medelst fritös i andra avsnittet...
Panzerfaust
Aug 2 2003, 12:59
QUOTE (Torak @ Aug 2 2003, 13:41 )
Engelsk TV har börjat producera några mycket bra militärprogram på sistone; mina favoriter, från bäst till allra bäst:
Red Cap: Om kvinnlig MP på en engelsk bas i Tyskland. Mycket realistiskt polisarbete.
SAS: Are You Tough Enough?: Dokusåpa där fystokar och stridspittar får se om de är tillräckligt tuffa för att komma in i SAS. De flesta kör katastrofalt.
Ultimate Force: Jättebra serie om SAS, med en massa olika uppdrag. Mycket realistisk från psykologisynpunkt också.
Spooks: Förmodligen den bästa TV-serie jag någonsin sett, handlar om en grupp inom MI5 (egentligen inte militärt, men nära nog). Mycket bra serie - och realistisk. Som exempel kan nämnas att en av huvudkaraktärerna mördades medelst fritös i andra avsnittet...
Vart har du sett dessa serier?
QUOTE (Wittman @ Aug 2 2003, 12:59 )
QUOTE (Torak @ Aug 2 2003, 13:41 )
Vart har du sett dessa serier?
Fa se... Red Cap ar nog antingen pa ITV eller Channel 4 (men kan vara BBC, har bara sett den pa band), Ultimate Force tror jag ar Channel 4, Warriors sag jag pa ITV, och SAS och Spooks ar pa BBC2.
Jag bor namligen i Bryssel, dar jag har engelsk TV, och pluggar i England, serru.
Fu Carlsson
May 16 2004, 21:50
Kan också rekommendera att ni kikar på Ultimate Force serien. Jag såg ikväll slutet av ett avsnitt mest av en slump på viasat action (kanal 6?) där man gjorde en fritagning av gisslan i ett hus. Det såg väldigt realistiskt ut för att vara en dramatisering. Ser fram emot fler avsnitt för jag tror det här kan vara riktigt bra.
QUOTE (Fu Carlsson @ May 16 2004, 22:50 )
Kan också rekommendera att ni kikar på Ultimate Force serien. Jag såg ikväll slutet av ett avsnitt mest av en slump på viasat action (kanal 6?) där man gjorde en fritagning av gisslan i ett hus. Det såg väldigt realistiskt ut för att vara en dramatisering. Ser fram emot fler avsnitt för jag tror det här kan vara riktigt bra.
Ultimate Force börjar 2100 på söndagar
Panzerfaust
May 17 2004, 00:16
Ultimate Force har jag sett utan att veta om det. Sanningen är ju den att X-antal avsnitt har man ju struntat i att se pga namnet. Tänkte väl det va för töntig chuck norris serie. Men det va ju helt OK.
Sillen
May 17 2004, 00:56
Jag har fortfarande Warriors på två CD-skivor här. Är alldeles för bra kvalité för att vara VHS-ripp, jag tror att det är rippat från nån digital tv-mottagning. Om nån är villig att dela med sig till resten av forummedlemmarna så kan jag ladda upp.
Om nagon rakar ha Ultimate Force och/eller Warriors pa band och kan gora en kopia at mig.... PM?
Klinken
May 17 2004, 14:48
Jag har samtliga avsnitt av "Ultimate Force" på hårddisken
Tyvärr har jag riktigt dålig upload, så det blir svårt att skicka dom, men om du (Torak) är nåt i Svedala i framtiden är du välkommen att bränna lite skivor.
Fridens liljor / Fk Klinken
En sökning på google ger en träff på www.fnac.com
En fransk sida där de säljer
Warriors på DVD Ingen aning vilka språk den är textad på eller om företaget är seriöst,
men vill nån prova så... funderar på att göra det själv.
Direkt länk:
http://www.fnac.com/1174545/rcwwwa/Warrior...-Kosminsky.html//SNAFU
Fnac ar en valdigt stor butikskedja, brukar ta sparvagnen in till deras affar i City 2 och handla dataprylar ibland. Sa jo, de ar seriosa. Dock ar det mojligt att det ar dubbat pa franska.
Klinken: Det ska jag komma ihag om jag har vagarna forbi!
QUOTE (Torak @ May 18 2004, 14:44 )
Fnac ar en valdigt stor butikskedja, brukar ta sparvagnen in till deras affar i City 2 och handla dataprylar ibland. Sa jo, de ar seriosa. Dock ar det mojligt att det ar dubbat pa franska.
Klinken: Det ska jag komma ihag om jag har vagarna forbi!
Men enligt din profil är du i Skottland. Finns affären på andra sidan kanalen borde väl nätsidan finnas på engelska också?
Någon?
//SNAFU
Jag bor i Skottland, men lever i Bryssel. I o f s funkar den forklaringen battre pa engelska; "I reside in Scotland, but live in Brussels."
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.