Särimner
Jul 27 2003, 14:49
Hej på er!
Har inte varit särskilt aktiv i forumet på ett par månader beroende på att moderkort och hårddisk havererade inom loppet av 24 timmar i våras. Nu hoppas jag emellertid att det ska vara åtgärdat snart.
Har via ett företag där jag arbetar extra på somrarna fått möjlighet att ta ut en dator. Det som talar för det är att jag på så sätt skulle kunna trolla bort momsen. Frågan är nu om en jag gör ett bra köp eller om jag går på en blåsning?
Datorn har följande specifikationer:
-P4 2,8
-80 GB HD
-1 GB DDR RAM
-128 MB GE Force 4 kort
-CD-ROM/DVD
-CD-brännare
För detta skulle jag få betala 5000 stålars. Ni som är mer insatta - är det ett vettigt pris?
Tacksam för snabbt svar, jag måste bestämma mig denna vecka.
Bästa hälsningar i sommarvärmen
Särimner
Hmm, jag anser att det varken är specielt dyrt eller billigt. Det är upp till dig att avgöra, vad har du för burk nu? Kan du lägga ut 5000 på den å få den bättre än den du ev köper? jaja hoppas du gör ett bra val!
Blå Brigad
Jul 27 2003, 15:01
Surfa över till www.datorbutiken.com och bygg ihop ett liknande system och se vad de tar för det. Antagligen kan du få bättre saker för samma pris.
111 SSK BAT
Jul 27 2003, 15:03
Köp. Det är förbannat billigt!
Honken
Jul 27 2003, 15:21
Är det med box och hela rubbet så är det förbannat billigt
Är det utan box så är det fortfarande förbannat billigt.
se till att kolla att orginal skivorna är med till windows, drivrutiner m.m
Fågel Fenix
Jul 27 2003, 16:10
Köp, köp köp!
Ta två vetja! tokbilligt ju!
Panzerfaust
Jul 27 2003, 16:19
skit billigt:) köp köp köp
Fu Gson
Jul 27 2003, 16:21
instämmer, köp. Även om det är budgetvarianter av alla prylar så är det fortfarande billigt.
Köp den, annars gör jag det, hur bra pris som helst!
Fan, bara p4 proccossorn går på 3000:- vanligtivist
Jepp för 5000 spänn är det en bra dator.
2.8 GHz P4 är bra
1 Gb RAM är bra även om det inte är så dyrt
80 Gb disk är normalt
CD-brännare, köpte en ny 48 x för 400 + moms
DVD-läsare OK
GForce 4 , hyggligt men ATI Radeon nyare är snabbare.
Trots allt är det ett bra pris, köp om du behöver den
Fredriksson
Jul 28 2003, 00:05
Köp karlslok, det är nästan gratis!
Dies irae
Jul 28 2003, 09:38
Klart att det är billgt,,,, bara köp
Särimner
Jul 28 2003, 11:19
QUOTE (Xit @ Jul 27 2003, 14:54 )
Hmm, jag anser att det varken är specielt dyrt eller billigt. Det är upp till dig att avgöra, vad har du för burk nu? Kan du lägga ut 5000 på den å få den bättre än den du ev köper? jaja hoppas du gör ett bra val!
Har/hade en PIII 450 Mhz som jag fick via jobbet att "fritt disponera" som det hette av skattetekniska skäl. Den har nu havererat så eftersom det inte var min, så var jag inte så pigg på att lägga pengar på den.
Hur som helst, eftersom det är Intel-prylar i den och ett nVidea 5200 (eller vad det nu var...) så verkar det som om det är bra grejer till bra pris. Då de flesta av er verkar anse att det är ett bra köp så slår jag till förmodar jag. Ska nog åka ned och köpa Vietcong och BHD redan nu på lunchen
Vi hörs!
Du lär inte hitta något billigare i den klassen skulle jag tro faktiskt...
Blå Brigad
Jul 28 2003, 13:57
Köp Operation Flashpoint GOTY istället.. ;)
SFP gör allt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.