Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Svampjakten har börjat!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Fågel Fenix
Idag var jag ute för årets första svampjakt. Gick ganska bra. Fick ca 2 L kantareller när det var färdigrensat. Klart godkänt!
Hittade även ett ömsat ormskinn men jag kunde inte riktigt avgöra vilken sorts orm. Har tankar om snok. Men den är ju svart. Såg inga "tigerränder" så en huggorm var det nog inte...eller ja...det kanske det var.

Men hur som helst. Svampen finns där! Ut och lukta er fram! camo.gif smile.gif
Runningback
Jag har varit på mitt secret-place och plockat lite kantisar i dungen, fick ihop några stycken.
Det räckte till en fick macka iallfalll biggrin.gif
The_mistaken
Vi svamp plockare får väl dansa regndansen för här har det inte komit regn på hela månaden och svampar vill ha regn camo.gif
Fågel Fenix
QUOTE (The_mistaken @ Jul 26 2003, 12:18 )
Vi svamp plockare får väl dansa regndansen för här har det inte komit regn på hela månaden och svampar vill ha regn camo.gif

Här hemma i Uddevalla har det regnat mer eller mindre i tre dagar nu. Svmpen var ganska saftig om man säger så dry.gif biggrin.gif
Ize-Q
jag tvingas ut imorrn för uppspårning och nedkämpning av diverse svampar. 8.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.