Lindeberg
Jul 24 2003, 20:14
Sitter just nu och kollar igenom ett par bilder (1044) som jag och en annan på plutonen tog under utbildningen. Inte utan att man får en tår i ögonvrån och börjar längta tillbaka lite smått... Eller i alla fall träffa grabbarna igen...
aah
Ingbat/I19
Jul 24 2003, 20:39
Har också ett gäng bilder jag brukar bläddra igenom ibland.
Fan vad man saknar det!!!
Sgt. Larsson
Jul 24 2003, 22:27
Det gäller nästan alla man pratar med. När de tittar på bilder från lumpen så längtar nästan alla tillbaka, iaf till de glada stunderna
Azan_Gb
Jul 24 2003, 22:36
Jag längtar tillbaka till studenten redan nu. Klassen saknar man.
Undra hur man kommer känna efter muck. Sakna folk man har skrattat med, folk man gråtit tillsamans med, folk man har svettats ihop med, blött i hop med, festat ihop med, bott i hop med,folk man litat på, ända vänner man har under lumpen tiden.
Jag har inte gjort lumpen änn men känns som om jag skulle kollapsa ihop just nu.
För att fortsätta lite på denna tråd.... Har några av er som gjort lumpen fortfarande regelbunden kontakt med era kamrater från lumpentiden? Kan tänka mig att man lovar att hålla kontakten men att det av olika anledningar inte alltid blir så :(
//toMPa
Fk Bengtsson
Jul 25 2003, 15:50
Tja!
Träffade en hel del ca 1 år efter muck men nu så blir det mest att man chattar på ICQ'n. lite sorgligt det där men det blir lätt så om man har lite avstånd emellan.
En rolig incident dock. Jag hade en kille i mitt logement som var den värsta löken. En hårdrockare som absolut inte skulle göra en armhävning ens. Vägde alldeles för mycket och gillade mest att sitta i sjukvårdstältet på övningar. Detta var 97/98. Denne kille träffade jag på HVSS förra hösten, nybliven kompanikvartermästare i ett Hv-kompani. Gick BatKvm där uppe. Skitkul att träffa honom. Verkligen en "Helt, OM!"
Håkan
JohanS
Jul 25 2003, 16:57
Idag fick jag en stor dos av nostalgi.
Det är i dagarna 5 år sedan jag ryckte in och lite mer än 4 år sedan jag muckade.
Jag var i krokarna av Ängelholm och hade hört av en kamrat att F10 nu var öppet för allmänheten. Då det var just på F10 jag gjorde min värnplikt och jag inte hade ngt annat för mig så tog jag en sväng in om flottiljen.
Allting var sig likt men ändå inte, jag kan ju säga att det var väldigt konstigt att köra in i sin civila bil genom dom öppna grindarna utan vakt, något som varit otänkbart för några år sedan.
När man sedan körde en sväng inne på området så var det väldigt skumt, inga M90 prydda värnpliktiga, inga grön bilar, inga brandbilar vid vakten osv.
Jag tog en sväng till min gamla kasern och där kom minnena ifrån uppställningar och så.
En annorlunda men mycket skoj upplevelse att besöka sitt gamla förband.
Kan även tillägga att åren efter muck formligen har flygit iväg.
Ingbat/I19
Jul 25 2003, 21:11
Jag har kontakt med ett gäng från lumpen, dock bara de andra KB.
Två stycken bor här i stan så vi är ute och svingar nån bägare då och då, några träffar man på Storsjöyran varje år, då tre stycken bor i Östersund.
Dessutom åkte vi ett gäng(16 st) till Kreta förra året, vi försöker göra detta till tradition så det blev en resa i år igen. Dock är man ju student nu så jag hade inte råd men det var åtta stycken som var iväg till Bulgarien för ett par veckor sedan.
Sedan hör man ju av nån då och då och får uppdateringar på vad som händer.
Lindeberg
Jul 26 2003, 09:12
Träffade inte mindre än tre lumpenpolare igår nä rjag var ute och festade. Kanske inte så konstigt iofs, eftersom fem som jag lärde känna i Eksjö faktiskt är från Växjö.
Men det var kul, hade inte träffat dem sedan MUCK.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.