Help - Search - Members - Calendar
Full Version: får man ?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Metz
Får man ha solbricker/clip-ons när man gör vpl i soligt väder tro?? 7.gif
Wehrwolf
normalt nej.
kollla om du hittar nåt i Uni R FM
Jag vet att utlandsstyrkan ibland sätter upp regler. Du kan få tillåtelse vid snö osv
bushman
det är nog beroende på vad din tjänst är och vad ditt befäl tycker.
i utlandsförband används den inte allför solskyddande baskern, vilket gör solbrickor nödvändiga ibland.
Fraggel
QUOTE (Metz @ Jul 24 2003, 04:19 )
Får man ha solbricker/clip-ons när man gör vpl i soligt väder tro?? 7.gif

Tips det är lättare att be om ursäkt än att be om tillstånd. Sätt på dig dina solglajjor du, se bara till att dom inte är allt för skrikiga. Men var berädd på att dom kan säga åt dig att ta av dig dem.

* Ha dom inte på vid uppställning
* Geomgångar motsv
* Eller annan direkt samlad veksamhet

Men har du dem på övningen, vid skjutbanan etc etc så tror jag inte att någon gnäller...

Hett tips undvik Spegelglas...

Jag körde med clip-ons under hela min GU och det var inga problem, bara jag tog av dem vid uppst etc.

Edit: stavfels nisse
bäfver
annars kan du ju glida in på förrådet och hämta ut ett par solglajjer med M-nummer och allt... inte säkert att du får använda dem ändå iof.. det finns två modeller vad jag vet, modell 1: liknande "biltema 9:90kr", modell 2: mjukt plastglas med läder runt och ett stiligt resårband som håller fast dem.

Brillerna har vunnit flere utmärkelser på modevistningar världen över! B)
jed
QUOTE (bäfver @ Jul 24 2003, 13:28 )

Japp, last in show på varje show!

När jag gjorde gu var det fordonsförare som fick ha solglasögon, inga andra... Utom befälen förstås smile.gif
Metz
hmm får en svag känsla av att det finns många orättvisor inom lumpen
Ingbat/I19
QUOTE (bäfver @ Jul 24 2003, 13:28 )
modell 2: mjukt plastglas med läder runt och ett stiligt resårband som håller fast dem.

HoHo, myggorna!!!
Dem hade vi på vår fjällutbildning, inte snygga men jäkligt funkis!

Edit:
I övrigt har man ju skärm på huvudbonaden så glajer behövs oftast inte.
preatorianXI
det är enligt reglementet gillltigt att använda "clip - on´s" men det är syvende sist dit bef som bestämmer.........man vinkla det till att du gör en mer säker insatts med dom än utan (SSSÄÄÄKKKIIII) hoppas det funkar för din del
PREATORE IN VINCES Rangern.gif
SG OLSSON
Inne på regementet kan det vara kinkigt. I terränglådan gäller normalt fältlystran och då var det aldrig några problem
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.