Det är inget att gnälla över ju... Jag har en restid på nästan 20 timmar när jag åker tåg. Förra måndagen tog det över 22 timmar för mig att komma hem, tack vare förseningar på olika håll. :(
Å andra sidan får jag ju flyga oftare än ni Stockholmare (läs: alla som bor söder om Gävle och norr om Småland) - dvs alla helger, utom långledigheter. En fördel med att åka till Boden är att du har nästan alla andra truppslag där uppe, vilket alltid är trevligt eftersom du då lär dig lite om dem också.
Vi har pansar, artilleri, luftvärn, signal och arméflyg uppe i Boden, förutom oss ingenjörer. Vidare ligger både K 4 och F 21 inom "gångavstånd".

Dessutom känns det mer genuint på något sätt att göra lumpen långt hemifrån. ;) Jag fick ju, såklart, själv erbjudande om att bli vagnchef på en 121:a på P 7 när jag mönstrade, men sa nej tack för att jag inte vill(e) göra lumpen bara tre mil hemifrån. Fan, då kunde det lika gärna vara!
Hellre 1 500 km hemifrån, och samtidigt se lite av vårt avlånga land. Det ska ju vara lite äventyr att lumpa!
PS. Intet ont om P 7. Finns inget pansarförband jag hellre skulle vilja ha vid min sida i stridens hetta. Södra skånska ruljerar! DS.
PS 2. Förresten har vi flera stycken på KB-pluton som kommer från just Västerås. Staden är starkt överrepresenterad i Boden, om man inte räknar norrlänningarna. DS.
I rest my case, Foxtrot Lima