QUOTE (Sgt. Larsson @ Jul 24 2003, 19:42 )
Om nån mejar ner din far och farbror, skulle inte du försvara dom om du hade vapen liggandes runt omkring dig? En liten tanke bara, för jag tror inte mustafa var vänligt inställd till alliansen iaf. :tveka:
Ja du... med tanke på hur sjukt länge dem stod och besköt byggnaden innan dem gick in så skulle jag inte tro att han satt där och väntade med en puffra.
Troligtvis la amerikanarna en salva skott i samtliga kroppar de såg - för att vara på den säkra sidan - och Mustafa råkade vara vid liv vid denna tidpunkt.
Givetvis en spekulation.
Jag tror inte jag kan föreställa mig hur det känns att storma ett hus som man vet huserar tungt beväpnade terrorister/illbattingar utan några som helst funderingar på att ge upp.
Med adrenalinet pumpande och svetten rinnandes är det säkerligen svårt som attan att i stridens hetta avgöra vem som är vän, fiende eller oskyldig.
Bättre då att i denna situation drista och på lös på allt där inne. Så man inte utsätter sig själv för onödiga risker.
Men ibland räcker inte detta rationella handlande tycker jag.
Personal som stormar byggnader bör ha stor erfarenhet av detta, just för att minska antal skadade/döda civila/oskyldiga.
Ta Op Nimrod som exempel.
Där var allt noga planerat och samtliga på plats hade stor erfarenhet av sib och gisslandraman.