Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Rang
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Znake
Hej!

Jag kommer att rycka in Juli 2004 i AMF1 i Vaxholm som Amfibieplutonsbefäl och undrar vad för rang man har då, är det menige eller är det sergant? Kan någån berätta för mig 10 olika rang räknat från det "lägsta"? Det vore sjysst.

Förresten, är det någon här som ska rycka in i vaxholm Juni 2004? Det vore trevligt om man "kände" någon som ska in på samma ställe.

Tack för all hjälp!

MVH
Shadi
Xit
Du kommer att vara menig när du rycker in, och beroende på hur länge och vad du ligger inne som så kommer du rycka ut som menig, furir, sergeant eller vpl fänrik.
Elfgren
http://www.SoldF.com/grader.html
nilsson
Kolla in denna utmärkta sidan;

Grader på SoldF.com

EDIT: Å inte va man först denna gången heller... dry.gif
Dies irae
Gradbeteckningar

Här finns information
Dies irae
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Tänk vad vi tänker lika biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Bad Karma
rycker du in som pb så kommer du först vara menig, sen korpral, sen furir och till sist sergeant som du blir när du muckar
Znake
Oh man tackar för all hjälp! Sjysst...
nilsson
Kompanibefäl
Vapenslag: armén
Utb.längd: 15 månader (450 dagar)
Grad vid muck: värnpliktig fänrik

Plutonbefäl
Vapenslag: armén, flygvapnet och marinen
Utb.längd: 12 månader (360 dagar) inom armén och flygvapnet, och 15 månader (450 dagar) inom marinen
Grad vid muck: sergeant

Gruppbefäl
Vapenslag: armén, flygvapnet och marinen
Utb.längd: 10 månader (300 dagar)
Grad vid muck: furir
Znake
förresten hur ser amfibievapnet ut?
Amfibieslusken
Det beror på hur du menar med "Amfibievapen". Senast jag kollade hade man inget "vapen" utan ett förbandstecken och det kan du se som Bad Karmas avatar. Vikingen Thorleif
Kockis
två korsade kanoner tror jag, om jag inte mins fel..
Amfibieslusken
QUOTE (Kockis @ Jul 23 2003, 22:23 )
två korsade kanoner tror jag, om jag inte mins fel..

Nja inte riktigt. Du menar den gamla KA-symbolen som nu har tagits över av Amfibiekåren. Den består av två korsade kanonrör på en vattenvåg (svårt att förklara men ni fattar ) Och mellan bakstyckena på eldrören vilar en brinnande kanonkula.
Metz
Hahaha en till som jag ska vakta biggrin.gif biggrin.gif
Znake
finns det ingen bild på "den"?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.