Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Spännande dag
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
akula
Hubba!!

Vi inledde dagen med båttur över Vättern för att bese Karlsborgs fästning. Efter en trevlig dag kommer vi hem till Motala och finner parkeringen avspärrad. En bil är bombhotad och bombpatrull på väg från Stockholm. Nu fattas väl bara att man får en brinnande bil i ögat, visst lever vi ett spännande liv här i Beir... Motala menar jag.

Ps

Fästningsturen på Karlsborg var ju ganska festlig, lite alternativ historia kan man säga.
akula
Läget är nu som följer:

Polis från Stockholm har anlänt och de tycks förbereda någon form av insats, ett hus är utrymt, de som bor i huset har fått en trevlig stadsbuss att krypa in i. Ska ta en spaningstur om en halvtimme eller så. Om inte träden varit så förbaskat höga hade jag kunnat följa händelserna från köksfönstret (antagligen lika bra, ett stycke köksfönster i ansiktet gör ju inga under för utseendet). Hoppas nu ingenting händer med stackarna som ska gå fram till bilen.

Jag skulle tippa på att det inte finns någon bomb, tidigare under dagen hade någon försökt elda upp bilen i fråga, när det sedan inte tog sig var det väl någon småhandlare som bestämde sig för att hota lite. Enligt lokalnyheterna ligger någon form av dunkla affärer bakom det hela.
akula
Faran över!

Är jag inte Sveriges snabbaste nyhetsman så säg.

Tack och godnatt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.