...en polare var på väg hem från krogen ,då ett par killar frågade om hans polare som gick en bit före hade ELD ,nej sa han och bad dom fråga polaren jag känner som gick bakom om han hade ELD nä svarde han ,då vart killen tokig och började mucka men polaren höll sig cool ,då fick han en höger så då frågade kompisen om det var det här han ville och då small det igen ,då blev polaren arg men då vek hans polare av så då blev det 2 mot en så han slängde sin ryggsäck mot personerna i fråga så dom kanske skulle märka spriten som låg i och dra ,men det gjorde dom inte så dom tog flaskan som tillhygge och vevade mot polaren och han blockade med armen vilket resulterade i att flaskam som hade gått sönder skar upp under armen så att han fick sy 22 stygn vilka idioter det finns...
Fyfan vilka idioter. Oprovocerat våld fyfan!!
Lindeberg
Jul 19 2003, 22:01
Grattis till forumets längsta mening!
Ett litet jägartips är att du använder fler skiljetecken (, .) i nästa inlägg som du skriver, det blit nämligen enklare att läsa då
Så jäkla fel, helt enkelt.. Bah! vart är världen på väg?
vi skulle kanske ha Svenska soldater ute på patrull i städerna a la Kosovo..
Skulle nog kunna göra en hel del vettigt... Och ett bra sätt att använda skattepengar på...
men det skulle nog bli lite för mycket militär-stat över det hela..
Dahlberg
Jul 19 2003, 22:28
Man blir ju så sur... Det är ju en klassiker att folk frågar om eld eller cigaretter, och har man inte så blir man nedslagen. Jag röker inte men har, under bråkiga kvällar, ett cigarettpaket och en tändare i fickan. Och så har jag en 100-lapp (eller ett antal) i myntfickan som man snabbt kan slänga åt till de som vill "låna" pengar, och så blir det förhoppningsvis lite fördröjda att följa efter när man lagt benen på ryggen...
Jag tycker inte att det är fegt att springa ifrån bråk, det är smart...
Amfibieslusken
Jul 19 2003, 22:45
Jag har själv råkat ut för en liknande situation en gång, men dessa två som försökte råna mig fick ångra sig djupt. Jag var på hemväg från malmöfestivalen 1998, en vecka innan inryck faktiskt. På kalendegatan i city hann 2 killar ( tyvärr av utländsk härkomst ) upp mig och frågade om jag visste vad klockan var, och jag var snäll och berättade för dem, så gick jag vidare men de följde efter mig igen och den ena av dem måttade en spark mot mitt huvud men träffade min axel bakifrån, och då var det inte längre lönt att ens försöka lägga benen på ryggen för att undvika bråk för det var tydligt att dessa individer var ute efter just bråk. Nåväl den ena fick en snabb smäll i mellangärdet och den andra vågade inte göra något när polaren var ute ur leken. Lyckligvis användes inga tillhyggen i detta fallet och jag vågar knappt tänka på hur det kunde ha blvit om de hade dragit en kniv mot mig.
Dies irae
Jul 19 2003, 22:47
Fågel Fenix
Jul 19 2003, 23:23
Tråkigt att läsa! :( Och något svårt. Blandade ihop personerna lite och var helt röd av andnöd när jag hade läst färdigt det
<<<<------- sån färg hade jag
Får nog hålla med om att du får försöka korta med mening/arna lite ;)
bushman
Jul 20 2003, 01:03
så jävla otrevligt att läsa.
vi har just nu sm i oprovcerat våld i min hemstad, fyra dagar stadsfestival med öl-tält och tonårsfylletivoli.
blir skrämd över hur många människor som bara åker till min lilla hemstad, bara för att mucka gräl.
tror detta är ett tecken på att värnplikt, är något bra.
folk får ut sina aggresioner och får lära sig att våld är något jävligt hemskt, som inte funkar som på video.
och vi ser resultatet av att folk inte gör lumpen på våra gator, man leker av sig där istället......
J-Star
Jul 20 2003, 06:35
QUOTE (J fyhr @ Jul 19 2003, 23:47 )
Det är en jäkligt märklig värld vi lever i. Den som begår brott blir vårdade.
Det är inte alls märkligt... därför att till skillnad från vissa andra länder anser vi inte i Sverige att människor förvandlas till avskräde som skall deponeras på tippen bara för att de har begått ett brott. Dels är synsättet extremt ohumant. Och dels är det fruktansvärt oekonomiskt. Staten föredrar att en människa är ute i samhället och arbetar, konsumerar och på annat sätt gerererar inkomst hellre än att sitta på anstalt och kosta pengar.
/J
QUOTE (Dahlberg @ Jul 19 2003, 23:28 )
Man blir ju så sur... Det är ju en klassiker att folk frågar om eld eller cigaretter, och har man inte så blir man nedslagen. Jag röker inte men har, under bråkiga kvällar, ett cigarettpaket och en tändare i fickan. Och så har jag en 100-lapp (eller ett antal) i myntfickan som man snabbt kan slänga åt till de som vill "låna" pengar, och så blir det förhoppningsvis lite fördröjda att följa efter när man lagt benen på ryggen...
Håller med dig.
Det finns bara ett sätt att alltid vara säker på att segra, nämligen att inte strida.
Dock om det går till strid så gäller det att slå ut motståndaren i första slaget. Att distrahera motståndaren med pengar eller cigg ger dig kanske den tid som behövs för en urdragning eller en smäll på snorhornet.
Lt. payne
Jul 20 2003, 23:15
QUOTE (J-Star @ Jul 20 2003, 07:35 )
Det är inte alls märkligt... därför att till skillnad från vissa andra länder anser vi inte i Sverige att människor förvandlas till avskräde som skall deponeras på tippen bara för att de har begått ett brott. Dels är synsättet extremt ohumant. Och dels är det fruktansvärt oekonomiskt. Staten föredrar att en människa är ute i samhället och arbetar, konsumerar och på annat sätt gerererar inkomst hellre än att sitta på anstalt och kosta pengar.
/J
Men vad hände med begreppet brott = straff?
Idag ska jag straffas med höga böter om jag kör för fort på en enkelriktad motorväg.
Men om jag skulle råna en bank eller två med stulna vapen då ska jag inte straffas, då behöver jag vård med gratis mat och rum och betalda permissioner??
I min värld är inte sånt rätt.
Dahlberg
Jul 20 2003, 23:32
...dessutom så får man gratis utbildning. Själv så måste man ta tiotusentals kronor i lån för att kunna plugga... Jag ska fanimej råna en bank så att jag kan utnyttja mina surt betalade skattepengar och få betalt för att plugga inne på kåken...
Bad Karma
Jul 20 2003, 23:38
Funkar det systemet då? Hur många % skärper igentligen till sig?
QUOTE (Dahlberg @ Jul 19 2003, 23:28 )
man kan ju vända på mitt citat jag har längst ner och säga
utan överlevnad ingen seger
Vad finns det för anledning att stanna lixom?
Det e ju bara töntmachokillar som gillar att bråka.
ville nog bara säga att jag håller med, jag springer med
även om det är en liten fjortis så krävs inte mycket kraft för att en kniv ska göra hål i lungan
ja det är ett orättvist samhälle vi lever i, men så har det alltid varit. Det är ju nästan så att brott lönar sig, de som åker dit får tom mer pengar än en vpl, skall det vara så?
Nä det är som sagt ett märkligt system..
Lt. payne
Jul 20 2003, 23:52
QUOTE (Xit @ Jul 21 2003, 00:44 )
ja det är ett orättvist samhälle vi lever i, men så har det alltid varit. Det är ju nästan så att brott lönar sig, de som åker dit får tom mer pengar än en vpl, skall det vara så?
Nä det är som sagt ett märkligt system..
RÄTT!!
Där är problemet, varför ska en person som utbildas för att försvara sitt land och även riskerar att dö på kuppen få sämre ersättning/förutsättningar??
Var finns logiken i att en annan person som medvetet bryter mot samhällets lagar ska få det bättre?
Om man gör något som är till nytta för samhället ska man belönas.
Om man gör något som är till skada för samhället ska man straffas.
Det är inte mer komplicerat.
tänk er själva att sitta i ett rum på en kvadrat i tre år.
Spelar roll om man har tv eller ej.......
Och tillskillnad från USA där över 70% av de som sitter i fängelse är återfallsförbrytare så är den siffran inte mer en 5% i Sverige (kan ha fel för det var ett tag sedan jag läste på och siffrorna e generella och utslagna över samtliga kategorier straffade)
En våldtäktsman som vår vård våldtar väldigt sällan igen.
Samma sak för någon som mördat för första gången i sitt liv.
Dahlberg
Jul 20 2003, 23:57
även om det är en liten fjortis så krävs inte mycket kraft för att en kniv ska göra hål i lungan.
Precis, "bättre fly än illa fäkta" som det heter...
QUOTE (Amfibieslusken @ Jul 19 2003, 23:45 )
På kalendegatan i city hann 2 killar ( tyvärr av utländsk härkomst ) upp mig och frågade om jag visste vad klockan var, och jag var snäll och berättade för dem, så gick jag vidare men de följde efter mig igen och den ena av dem måttade en spark mot mitt huvud men träffade min axel bakifrån, och då var det inte längre lönt att ens försöka lägga benen på ryggen för att undvika bråk för det var tydligt att dessa individer var ute efter just bråk.
Skulle det varit bättre om det var Svenska killar?
Honken
Jul 21 2003, 00:37
Jag antar att han menar att det lever upp till stereotypen.
Larsleo
Jul 21 2003, 11:43
QUOTE (dxl @ Jul 21 2003, 00:41 )
Det skulle nog de flesta med lite vett i skallen göra..
för det finns roligare saker att göra än att hamna i slagsmål..
iofs så kan det ju komma tillfällen som i amfibiesluskens fall där det inte går att undvika..
då är det ju bara att satsa på att slå först och mycket hårt så man kan lägga benen på ryggen..
Bronson
Jul 21 2003, 12:03
Ja fan vad ni har det lätt som har en realistisk chans att komma undan genom att springa. Tyvärr har inte alla den möjligheten.
När man springer 100 på 15 så har man inte direkt några alternativ.
QUOTE (Bronson @ Jul 21 2003, 13:03 )
När man springer 100 på 15 så har man inte direkt några alternativ.
Lite adrenalin kan göra underverk ska du se...
Allvarligt talat, hellre springer jag än stannar och slåss. Och om de kallar mig feg för att jag inte vill slåss, så är det upp till de. Jag brukar inte bry mig om vad folk som har lägre iq än rumstemeraturen i GBs frysrum tänker och tycker så länge de inte skadar andra med det...
Men om det inte går att undvika, nita de först och nita de så hårt att deras kompisar (för de är
aldrig ensamma) inte ens törs fundera på att komma efter dig...
Raven: Hoppas att din kompis blir återställd
Bronson
Jul 21 2003, 12:22
QUOTE (jed @ Jul 21 2003, 13:17 )
Lite adrenalin kan göra underverk ska du se...

Jag föredrar att inte ta den risken. Har klarat mig relativt bra utan att springa undan.
Raven: Hoppas att din kompis blir återställd
Jo tackar han e ok , han e mest förbannad för att han inte får bada på 2v..... Det är ju så varmt här uppe i norrland
soldat isak
Jul 21 2003, 21:42
QUOTE (Dahlberg @ Jul 21 2003, 00:57 )
även om det är en liten fjortis så krävs inte mycket kraft för att en kniv ska göra hål i lungan.
Precis, "bättre fly än illa fäkta" som det heter...
*hm* Jag håller med om att det är bättre att fly än att illa fäkta... Jag har varit ganska illa ute vid ett par tillfällen och då har jag faktiskt valt att smita undan så snabbt som möjligt. Bättre att sticka innan man själv blir vansinning och tappar behärskningen,då vet man inte hur det kan sluta... X| Men jag tycker det är beklämmande med dumma personer som bara vill bråka... "den sista idioten är inte född ännu"
Fredriksson
Jul 21 2003, 21:54
Det är jobbigt att springa... ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.