Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hade han vaknat hade han dött
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
dxl
en livsräddande fylla
Xit
Fan vissa har tur!
Knekt
vad är det man brukar säga... "över barn och fyllon vakar vår herre" biggrin.gif
PBV_Hansen
Det är en sådan kamrat (med sån tur) som man vill ha i sitt skyttevärn när fiendens artelleri bombar...
Vargas
QUOTE (PBV_Hansen @ Jul 18 2003, 22:03 )
Det är en sådan kamrat (med sån tur) som man vill ha i sitt skyttevärn när fiendens artelleri bombar...

Tvärtom, det är inte killens med jordens röta man vill stå intill när man råkar ut för bekämpning, utan killen med otur.

"Fi skjuter på mig! Ojsan, han sköt Olsson istället."
mace
Får ju hoppas att killen köpte sig en lott efter det där. laugh.gif
Honken
skaffade först en flaska Johnny Walker _sedan_ köpte han en lott.
PBV_Hansen
QUOTE (Vargas @ Jul 18 2003, 23:09 )
QUOTE (PBV_Hansen @ Jul 18 2003, 22:03 )

Tvärtom, det är inte killens med jordens röta man vill stå intill när man råkar ut för bekämpning, utan killen med otur.

AAaa.. den var djup Vargas mad.gif
Men jag förstår vad du menar nu smile.gif
och du har rätt på ett sätt typ eldhandvapen.
Men det var därför jag skrev artelleri ty om en
granat hamnar i värnet så lär ingen överleva om du
förstår vad jag menade 7.gif

För om man har killen med otur så LÄR granaten hamna i värnet ???
eller.....
Detta blev invecklat.... blink.gif

Med andra ord så kvittar det vem du har i värnet för du är toast i
vilket fall som helst, visst e livet underbart. fun_icon_nana.gif
Fågel Fenix
FYlleriets vägar äro outgrundliga.

Undrar vad f*n han gjorde på spåret....förutom att sova då...
Axial
QUOTE (Knekt @ Jul 18 2003, 18:52 )
vad är det man brukar säga... "över barn och fyllon vakar vår herre" biggrin.gif

"Kring barn och dårar står små änglar vakt" brukade min gamla mormor säga.
Jag tror inte killen ska köpa en lott, han måste ju ha förbrukat hela släktens förråd av tur, både i detta livet och nästa.
LeadHead
QUOTE (Vargas @ Jul 18 2003, 22:09 )

Utdrag ur Murphy's Laws of Combat:

"Teamwork is essential. - It gives the enemy somebody else to shoot at. horny.gif
HappyMeaI

Varför just Olsson? låter inte alls troligt/Trevligt. En Olsson har alltid tur och en djupare grop. så kan inte fi vara så snäll och ta en karlsson Svensson istället? biggrin.gif
PBV_Hansen
QUOTE (HappyMeaI @ Jul 19 2003, 20:44 )

Varför just Olsson? låter inte alls troligt/Trevligt. En Olsson har alltid tur och en djupare grop. så kan inte fi vara så snäll och ta en karlsson Svensson istället? biggrin.gif

Ja bara han inte ta en Hansen, 8.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.