HEPP
Märket är som sagt ett Utbildningstecken för RB, som ni har kommit fram till. MAn genomför övningsskjutningar Med RB56(laser) som varierar i svårighet detta tar ett anntal dagar att genomföra. Man blir tilldelad utmärkelser efter sitt skjutresultat i följande ordning: RB-utbtecken, medalj, pengar(har för mig att det rör sig om 500kr)..
Detta märke är endast möjligt att erövra om man tillhör PV-paret, dvs de som är GRGskytt/RBladdare-RBskytt/GRGladdare, därmed har övriga i gruppen INTE detta märke. Därmed är det endast 2 i gruppen som kan erövra märket medaljen och pengarna för PV-RB.
Jag tycker det är ett riktigt cooolt märke!!!
LBB föddes 00/01 då var inte förbandsmärket eller namnet fastställt, vilket det verkar att ha blivit nu. Som jag har förstått det så kommer "schackpjäsen" att bli LBB märke. GRK kommer väll att ha kvar sin Kicking Horse. (mina personliga anntaganden kan ha JÄVLIGT feeeel)
JägarBågen erövras på sedvanligt vis och bäres enligt reglementet..
Bilden ovan: Bilden är inte från en grupp på LBB den är tagen innan första LBB kullen (00/01), och bär därmed inget LBB märke.
Märken lossnar ibland, eller tas av vid övningar, det gjorde i alla fall jag på våran slutövning.
hoppas att detta ger svaren på lite av frågorna