Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bilder från övning med ungdomar (FBU-U)
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv
Fågel Fenix
Weekendwarrior

Här tänkte jag visa er alla vad som skedde under uddevalla FBU-u:s påskövning 2003.

Blir lite jobbigt för er men jag kommenterara bilderna här...kom inte på ngt annat sätt :(

bild.
1 : Några av mina befäl står och tittar under utmaningen där vi ungdomar utmande befälen i olika grenar (vi valde). OM vi vann fick vi slänga en av de stenar som dom hade lastat på oss..
2en hel radda befäl vid utmaningen
3 Utmaningen, vår Fk (2.05m) blev utmanad på limbo! biggrin.gif här försöker han (riktigt dåligt kort för övrigt! ) 8|
4 Förläggningen rivs och övningen börjar dra igång
5Jag igen som talar till gruppen under samma marsch som bild 6 föreställer.
6 här är vi på väg till utmaningen. Kommentarer angående ansiktsmaskeringen undanbendes! dry.gif (Vi var tvungna att göra detta under fälttävlan = vi förlorade tid)
7 Jag överst...Man kan aldrig ha för många hängmattor! biggrin.gif
8 här väntar några på att övningen skall dra igång... varmt och gott i porrhögen!
910 Väntar på övningen igen..jag till höger
10Jag som schletnar i solen, trevligt värre! horny.gif
11 Utmaningen även här. Om jag inte ser fel så står jag närmast kameran ;)
12Utmaning, tjänstemin gäller!
13 här fösvinner allt godis, snus och ciggaretter. Inget gott skulle med! fälttävlan drog igång efter detta moment (som hela övningen gick ut på) (jag som står närmast kameran, bredvidmig min stf. Över 18 = bär stridsbälte, dom andra är våra grp medlemmar).

Hoppas att ni tittar på bilderna och kommenterar! smile.gif

EDIT: nu har jag fixat ett annat album så nu slipper ni att regga er för att se bilderna! ;) Tack Jed!
The Swede
Tänker tyvärr inte titta på bilderna då du valt en host som kräver att man registrerar sig vilket jag inte har någon lust med. tveka.gif

The Swede pansar2.png
Fågel Fenix
QUOTE (The Swede @ Jul 14 2003, 00:36 )
Tänker tyvärr inte titta på bilderna då du valt en host som kräver att man registrerar sig vilket jag inte har någon lust med.  :tveka:

The Swede pansar2.png

*mummel*

Då jag har försökt med Trupod och det ena och andra men inte fått det att funka så fick det bli den här mad.gif

Skriv i ngt annat än ditt eget namn då! camo.gif Så kan du ju titta ändå ? ;)

Edit: "Trupud" --> Tripod
Kulan
wub.gif vad mysigt ni verkar ha det på era övningar.........
Myran
Trevliga bilder! smile.gif
Bengt
säg till om du behöver en server
Fågel Fenix
QUOTE (Kulan @ Jul 14 2003, 10:55 )
wub.gif vad mysigt ni verkar ha det på era övningar.........

Vi är ju bara ungdomar ;)

Får ju inte syssla med "farliga" saker... och bra är nog det! ;)
Livhusaren
*Fågel fenix*

Det såg ju ut som en trevlig lite bo plats det där .. laugh.gif laugh.gif
JO det utan cigg.öl.dricka.godis.å snus..då snackar vi
riktig minilumpen allså..

//Livhusaren 6n.gif HV.gif B)
Fågel Fenix
QUOTE (Livhusaren @ Jul 15 2003, 08:38 )
*Fågel fenix*

Det såg ju ut som en trevlig lite bo plats det där .. laugh.gif  laugh.gif
JO det utan cigg.öl.dricka.godis.å snus..då snackar vi
riktig minilumpen allså..

//Livhusaren 6n.gif  HV.gif  B)

När vi blev strippade så spelade det ingen roll för mig. Varken röker eller snusar....och dricker gör jag inte heller varför det nu kom upp här ? 7.gif

Det enda som var lite synd var ju att all snabb energi fösvann. Men som tur var hade jag en rulle lakrisal i cykelbyxorna intill kronjuvelerna....
Kan väl inte jag hjälpa att inte befälen hittade den ?? blink.gif biggrin.gif

KOmmer aldrig att glömma minnerna på mina gruppmedlemmar när jag drog upp godiset. "Stridsvärdet" sköt i höjden! camo.gif
APC-mannen
När blev det förbjudet för HvU att bedriva mer stridsbetonade övningar? Kanske var det redan förbjudet för typ 15 år sen när jag gick med, men det verkade inte vara så noga då precis. Vi sköt k-pist och ak från 17 års ålder. Hur är det nu?
nilsson
QUOTE (APC-mannen @ Jul 16 2003, 08:27 )
När blev det förbjudet för HvU att bedriva mer stridsbetonade övningar? Kanske var det redan förbjudet för typ 15 år sen när jag gick med, men det verkade inte vara så noga då precis. Vi sköt k-pist och ak från 17 års ålder. Hur är det nu?

Det står klart och tydligt i HvR Utb (1996) att stridsutbildning endast får genomföras med de som är över 18 år, och endast i samband med vuxenutbildning. (Sen kan vi ju diskutera var gränsen för stridsutbildning går...)

Reglementet säger också att grundläggande skjutubildning med gevär (22-long) är tillåtet från 15 år, och att grundläggande skjututbildning med automatvapen är tillåtet från 17 år.
Fågel Fenix
QUOTE (nilsson @ Jul 16 2003, 10:09 )

Det står klart och tydligt i HvR Utb (1996) att stridsutbildning endast får genomföras med de som är över 18 år, och endast i samband med vuxenutbildning. (Sen kan vi ju diskutera var gränsen för stridsutbildning går...)

Reglementet säger också att grundläggande skjutubildning med gevär (22-long) är tillåtet från 15 år, och att grundläggande skjututbildning med automatvapen är tillåtet från 17 år.

Och så gör vi i Uddevalla och många fler förbund med oss! salute.gif

Däremot finns det en del förbund som får för sig att påbörja stridsutb:n innan 18 år! sad.gif bong.gif

EDIT:
För alla er som inte har sett bilderna men inte vill bli medlemmar på imagestation så kommer jag att lägga upp bilderna på nytt genom weekendwarrior.nu (Tack Jed! ) salute.gif

Det du The Swede! :P
Honken
[quote=Fågel Fenix,Jul 15 2003, 11:20 ] [QUOTE=Livhusaren,Jul 15 2003, 08:38 ] *Fågel fenix*

KOmmer aldrig att glömma minnerna på mina gruppmedlemmar när jag drog upp godiset. "Stridsvärdet" sköt i höjden! camo.gif [/quote]
Kunde inte låta bli

"jag har något långt i byxorna. Vill ni smaka?"
Fågel Fenix
[quote=Honken,Jul 16 2003, 17:32 ] [QUOTE=Fågel Fenix,Jul 15 2003, 11:20 ] [QUOTE=Livhusaren,Jul 15 2003, 08:38 ] *Fågel fenix*

KOmmer aldrig att glömma minnerna på mina gruppmedlemmar när jag drog upp godiset. "Stridsvärdet" sköt i höjden! camo.gif [/QUOTE]
Kunde inte låta bli

"jag har något långt i byxorna. Vill ni smaka?" [/quote]
Av ngn anledning så visst jag att ett sånt här inlägg skulle uppkomma! biggrin.gif

Bjuder på det! salute.gif
Dragonen
hehe jo uppfinningsrikedomen upphör aldrig att förvåna!

vill inte tänka tillbaks under baskern där folk gömt saker där saker egentligen inte ska vara... *ryser*
nilsson
QUOTE (Fågel Fenix @ Jul 16 2003, 17:02 )
QUOTE (nilsson @ Jul 16 2003, 10:09 )

Och så gör vi i Uddevalla och många fler förbund med oss! salute.gif

Däremot finns det en del förbund som får för sig att påbörja stridsutb:n innan 18 år! sad.gif bong.gif

EDIT:
För alla er som inte har sett bilderna men inte vill bli medlemmar på imagestation så kommer jag att lägga upp bilderna på nytt genom weekendwarrior.nu (Tack Jed! ) salute.gif

Det du The Swede! :P

Vårt HvU ställer sej i ledet bakom Uddevalla FBU... självklart följs reglementet! salute.gif

Man får en hatakänsla över de ungdomsavdelningar som stridsutbildar ungdomar under 18.
De förstör så in i helvete för alla oss andra!
SnowFlax
Vad skådar inte mina ögon på första bilden om inte Fk Nson som bedrev utb i packning av ryggsäck 35L samt körde bv under bvtolkningen under vinterövningen i Kiruna 310 då Ekströms skida gick sönder. Har han förresten ryckt in än?

Mycket roliga bilder. Känner ju igen några av grabbarna smile.gif. Hur har ni det förresten i Uddevalla? Här i Kiruna är det varmt och gott, men jag längtar till vintern - köra skoter och njuta av naturen smile.gif

Vad har du använd för kamera?

Fågel Fenix: Är det okej om jag lägger upp bilderna på min webbserver? så slipper folk registrera sig.
Fågel Fenix
QUOTE (SnowFlax @ Jul 18 2003, 00:48 )
Vad skådar inte mina ögon på första bilden om inte Fk Nson som bedrev utb i packning av ryggsäck 35L samt körde bv under bvtolkningen under vinterövningen i Kiruna 310 då Ekströms skida gick sönder. Har han förresten ryckt in än?

Mycket roliga bilder. Känner ju igen några av grabbarna smile.gif. Hur har ni det förresten i Uddevalla? Här i Kiruna är det varmt och gott, men jag längtar till vintern - köra skoter och njuta av naturen smile.gif

Vad har du använd för kamera?

Fågel Fenix: Är det okej om jag lägger upp bilderna på min webbserver? så slipper folk registrera sig.

Jo det är Fk Nilsson. Själv var ajg tyvärr inte med i Kiruna. Skolan! mad.gif
Ekström skall ha ryckt in vad jag vet. P4 men sen vet jag inte mer ;)

Kamera = liten skitdigitalkamera för 699:- som jag använder i skogen. Kan bara configga från datorn! mad.gif inte så bra om vädret ändrar sig biggrin.gif
Sen är batteriet ganska kasst också. men det duger ju om man inte är ute allt för många dagar.

Om du anser att det är nödvändigt att lägga bilderna där nu så får du det. annars har jag fixat det genom Jed smile.gif
Fu Bodin
Så här såg det ut när jag var med i FV-ungdom 1997-2000

http://biphost.spray.se/fvungdom/
dxl
OT men om man blir medlem på yahoo.se, så får man både mail och en sida där man kan lägga upp bilder som man kan visa för världen.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.