AftonblaskanVar kanske inte helt otippat...
Wehrwolf
Jul 13 2003, 22:20
nej och det lär inte ta slut heller. Speciellt inte när
Pravda och andra blaskor ger terroriserna det utrymme de vill ha. Men hur skulle man kunna ändra det?
Bronson
Jul 14 2003, 07:47
Vad tror ni andra? Kommer vi att få se en situation som påminner om Israels; terrorism och vedergällning?
J-Star
Jul 14 2003, 12:00
QUOTE (Bronson @ Jul 14 2003, 08:47 )
Vad tror ni andra? Kommer vi att få se en situation som påminner om Israels; terrorism och vedergällning?
Nordirland...
/J
Bronson
Jul 14 2003, 12:19
..eller Nordirland.
Irak byggdes ju upp av flera skilda stater (med ännu fler religioner/religiösa riktningar), och dessutom hade ju Saddam Hussein sina anhängare. Maktkampen långt ifrån avslutad, skulle jag tro.
Gotcha
Jul 14 2003, 12:30
QUOTE (Wehrwolf @ Jul 13 2003, 23:20 )
nej och det lär inte ta slut heller. Speciellt inte när
Pravda och andra blaskor ger terroriserna det utrymme de vill ha. Men hur skulle man kunna ändra det?
Bara en kort undran: ni vet väl vad "pravda" betyder på ryska?
Bronson
Jul 14 2003, 12:32
QUOTE (Gotcha @ Jul 14 2003, 13:30 )
Bara en kort undran: ni vet väl vad "pravda" betyder på ryska?
Jag vet iaf. Man måste väl anta att ordet används i sarkastisk bemärkelse?
J-Star
Jul 14 2003, 13:21
Pravda betyder väl "Sanning" vill jag minnas?
/J
Bronson
Jul 14 2003, 13:58
Inte bara Sanning, utan Sanningen.
Vad jag vet betyder det RÄTTVISA men då är jag inte 100% säker då jag kan ett annat slaviskt språk (bosniska) men det finns en hel del likheter, fast iofs ord som har olika betydelse i dem olika språken.
Kan vara så att rättvisa och sanning är samma ord på rysska hm
Pravda är från början en Sovjetisk statskontrollerad tidning. Namnet betyder Sanning/en, eftersom den levererade officiella sanningar från staten till det sovjetiska folket.
Pravda idag
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.